Inlägg från: Ullis 10 |Visa alla inlägg
  • Ullis 10

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hej - varit borta över helgen - har fler shoppar fått in Molo? Var på Veras hus - vilken mysig butik!
    Oj, förstår att ni har små treåringar.. Min är tvärtom - 112 cm o 21 goa kilon - enda nackdelen är att folk tror att han är äldre än han är och att affärspersonal tittar mycket konstigt när de frågar efter ålder o man sen köper strl 116-122:).

Nä, men vi är glada då han lider av extrem allvarliga födoämnesallergier, tom reagerar vid hudkontakt...
    Hoppas Maia snart blir bra - trist att ligga inne!! Tror inte att du kommer ihåg det, men Katvig shortsen jag köpte blev perfekta i strl 122, fin butik:)!

Fortfarande putt över att cartoon inte kommer i hans storlek...

• Ullis 10
    Stormis skrev 2009-07-12 20:52:25 följande:
    Slänger bara in att sojaprodukter endast behöver undvikas under en viss ålder, tror att det är 3 år (men missa inte riktigt just nu). Sen är risken för den multiallergin över. Havre räknas inte som allergi, även om man kan vara allergisk mot vete. Oftast blandar man ihop detta med glutenintolerans som är nåt helt annat (typ som laktosintolerans vs mjölkproteinallergi).Bara ett litet inlägg från Stormis aka dietist till yrket PS Jobbar dock inte dagligen med allergier så Kavat kan nog mer än jag när det kommer till vardagsdetaljerna .
    Skönt att höra detta om sojan!
  • Ullis 10
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 12:38:01 följande:
    hihi finns det typ lego duplo med dinosaurier??? det vore perfekt
    Ja, det gör det!! Och toys har stora dinos för 50 spänn st!
  • Ullis 10
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 12:53:43 följande:
    Åhhh kan det blir mer PERFEKT??? TACK Hon kommer bli SÅÅÅ glad!!!Själv lipar jag nu...pratade med syrran...de har avlivat deras älskade lilla Ebbe nu 9 år gammal, vi älskade alla den hunden Men han har huggt flera personer och igår högg han äldsta systerdottern när hon höll i lilla Wilgot. Det fanns inget val...en tidsfråga tills han huggit Wilgot och en 2-månaders klarar ju inte av ett hundbett om det tar på fel ställe...Tycker min syster var stark nu...hon har satt sig emot det när vi sagt att hon måste lämna bort honom...vägrat lyssna men gårdagens händelse blev väl droppen som fick henne att förstå att det här går inte...
    Började just spela dinosauriespelet o tänkte på er, det är perfekt!
  • Ullis 10

När kommer nästa omgång molo? snart hörde jag?

• Ullis 10
    Buttelina skrev 2009-07-15 12:04:12 följande:
    augusti. först kommer ytterkläder sen lurvar sen mer kläder. så minst en månad till
    mmm... antar att det inte kommer så mycket fler print? vad jag eg undrar är om jag kan shoppa loss nu utan att dessutom shoppa lika mkt till för att det senare kommer ännu fler :) ytterkläder blir det ändå..
  • Ullis 10

Ja, visst var de ruggiga, men så har jag ju tyckt förr, hm..
    Fler än bus o annacill m nyheter?

• Ullis 10
    Incommunicado skrev 2009-07-17 15:47:46 följande:
    Det är ok! Sonen vaknade så jag ska gå och ta hand om familjen, vi hörs senare.

tror inte det  - än.
    Hagen jackan var inte kul.... mossgrön kan nog vara fin, men inte riktigt molo. å andra sidan kör de ju lite murrigare färger nu, mkt grått på pojk osv..
  • Ullis 10
    Mosen08 skrev 2009-07-18 10:41:35 följande:
    lite ot fråga, men är det nån som vet om man kan spärrna ett nr på sin mobil, så personen inte kan varken ringa eller skicka sms??
    tveksamt, men kolla m operatören...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14