Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Någon som sett molos anorakar i en svensk shop?

• SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-07-18 20:56:52 följande:
    Jag vet att anoraken är en vindjacka. Man kan ha en sån och lurv här nere, definitivt. Men jag hade inte BARA haft det till ett barn. För om det kommer snö och kyla ett tag så blir det nog lite kallt.
    Men enligt molo så skulle de ju vara deras nya grej, alltså funktionsplagg med lager på lager funktion. Vi kommer nog att satsa på en sådan o en lurv och underställ till sonen nu till vintern.
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-07-18 20:58:07 följande:
    Nä men om du vill så tar anncill hem den till dej.
    Sambon skulle kolla i köpenhamn när han far dit. Så jag hoppas att det finns någon butik där som har den. Är det möjligt?
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-07-18 21:00:03 följande:
    Ja det funkar säkert. Lager på lager är bra. Men jag är ändå lite feg när de är som kallast. Den är säkert bra och så himla snygg!! Bra att priset är lägre i Sverige än i Danmark med ju.
    Jasså, hur mycket kostar de om annacill tar in dem? Vet du?
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-07-18 21:02:45 följande:
    Ja då kostar de 1200.
    Okej då får vi fundera lite tror jag. Hur är det om man vill att de skall beställa in dem, måste man göra det nu eller kan man vänta någon månad?
  • SmillaMilla
    Morty skrev 2009-07-18 21:08:09 följande:
    Jag vågar inte köpa en vit jacka till mina busfrön. Men den svarta var läcker!
    Den svarta sakll vi köpa till Anton. Gör snygg ju! Och cartoon rånarluvan (eller space rånarluvan som vi har hemma) passar ju super till. Sedan tänkte jag nog köpa ett par varma vinterbyxor till. Jobbigt med fleece byxor ju.
  • SmillaMilla
    Flock skrev 2009-07-18 21:12:31 följande:
    Så snygga!!! Har ni dem hela hösten med lurv under?? Eller hur fungerar jackan???
    På hösten utan lurv, till vintern med lurv o underställ.
  • SmillaMilla
    Flock skrev 2009-07-18 21:18:40 följande:
    Riktigt praktiskt då ju.. Men håller barnen sig varma.Jag är nog lite feg VAd köper du för underställ??
    Förra året använde anton sin pop jacka mycket mer än vinterkläderna. Det blir ju sällan 30 minus. Jag o sambon kör samma med lager på lager varianten. Men jag skall nog köpa någon varm vinteroverall (billig) att ha som extra om det inte går med skaljackan. Underställ ha stadium bra.
  • SmillaMilla
    Flock skrev 2009-07-18 21:22:38 följande:
    Nej, det är inte många dagar vi har kallt.. Jag har oxå ett varmt barn.. Softshell är det detsamma som anorken?? *känner mig liiiite pinsam nu*
    Nej det är inte samma. Annoraken är som en skal jacka, Som pops vår/höstjackor. Softshellen är en tjockare "fleece"-
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14