• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

solouniko skrev 2009-07-24 22:27:33 följande:
    Ja, svåårt att bestämma mig! Måste nog åka och kolla på den rosa innan jag bestämmer mig helt, och prova och gissa mig fram till om hon kommer kunna ha den. Men det var ju bra tips att kolla kurvorna! Milla följer kurvan som är en snäpp under "normalkurvan" på både vikt, längd och lilla skallen  Men ytterkläderna är väl rätt stora generellt i storlekarna, eller?
    Ella ligger också snäppet under normalkurvan. Hon blir nog kort precis som mamma Jag vet inte hur babyoverallerna är men de andra overallerna är ganska stora tycker jag.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    mortillsju skrev 2009-07-24 22:30:51 följande:
    Jag tycker det är bra med ett ombyte, speciellt om de går på dagis och man inte orkar stressa med tvätt en vardagkväll. Man klarar sig med ett ombyte men det känns mammasnällt med ett ombyte Fast för omväxlings skull väljer jag olika märken på seten. Men det är bara för att jag tycker det är kul
    Hmm, jag kanske köper något billigare som ombytessätt, eller så kanske jag väntar tills det blir rea. Det känns så dyrt då jag just har köpt nya overaller åt båda barnen. Barnen ska börja på dagis efter jul så de kanske klarar sig med bara en overall till dess..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-24 22:31:52 följande:
    Klart att han behöver ett ombyte
    Synd bara att det blir så dyrt. Jag måste ju försöka spara liiite till salgen
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-24 22:40:19 följande:
    Alltså egentligen är ju det här helt tokigt. Höst/vinter kläder surr mitt i sommaren! När brukar vårkläderna komma, november? Haha, tokigt!!
    Jag började köpa vårkläder i januari
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    mortillsju skrev 2009-07-24 22:36:41 följande:
    Du klarar dig säkert med en omgång så länge ni är hemma. Sen kommer ju rean lite lägligt
    Jo, jag tror jag sparar till rean
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz

Nu tycker M att jag ska vara mer social. CU

Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz

God kväll i tråden!
    Inga nya lurvar i sikte än antar jag?

Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    lillronya skrev 2009-07-25 21:43:01 följande:
    Just nu har vi 3 vagnar i hallen. En babytravel syskonvagn, en BT enkelvagn och en EL sulky.Första anledningen att byta till P&T är ju att vagnantalet skulle kunna minskas till två vagnar. Sälja båda BT.Och en smalare vagn är ju alltid bra. Frågan är ju om Anjelin kan sitta där bak. Hon är ca 90 cm lång. Sovläget kvittar för det gör hon sällan där ändå.
    Jag har också funderat på en p&t. Jag har en bt syskonvagn nu men den känns lite klumpig ibland.. Jag har också två el vagnar som jag inte alls kommer överens med. Måntro om man skulle klara sig med en vagn om man skaffar en p&t?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    H I L L A skrev 2009-07-25 21:52:12 följande:
    lillronya -- sen är det ju detta med skötväskan, den får ju liksom inte plats på handtaget. Men det beror ju också på om man använder det eller inte.Jag har stooora väskan med mig överallt Just nu är jag bästa vän med åkbrädan, då Melker går av och på hela tiden och vill helst gå.
    Jag måste bara fråga om du upplevde att man liksom sparkade i syskonsitsen då den sitter bak. Det ser ut som att den är ivägen men det kanske den inte är?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    lillronya skrev 2009-07-25 21:50:47 följande:
    Ja det var faktiskt mannen som påpekade idag att vi borde ha en sån. Använder dubbelBTn ganska lite, men vill inte vara utan den.Om man har en P&T borde den ju användas mer... Ja de är ungefär lika stora. Skiljer nog några cm bara.Usch vad svårt!Är den bra att köra?Gillar min BT för att den är så lättkörd.
    Jag använder min nästan varje dag, men den känns så bred och otymplig då man ska gå in i affärer. Fast jag vet inte Elias är ju 2,5år nu så jag vet ju inte hur länge till han vill sitta i vagnen så det känns på ett sätt lite onödigt att köpa en ny.
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14