Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan
    MalinEddie skrev 2009-10-03 20:21:59 följande:
    Liljan och loppan: Jag vet faktiskt inte. Hon har normalt storlek 92. Är det smart att köpa en i 92 då eller borde man köra på 86?
    har hon 92 så ska du då absolut inte köpa 86! Men jag behöver veta hennes längd för att råda ordentligt. Är det från årets kollektion du tänkt köpa eller en begagnad?
  • Zvartaliljan
    MalinEddie skrev 2009-10-03 20:21:59 följande:
    Liljan och loppan: Jag vet faktiskt inte. Hon har normalt storlek 92. Är det smart att köpa en i 92 då eller borde man köra på 86?
    I vilka märken har hon storlek 92? Har hon långa/korta armar? Lång/kort överkropp?
  • Zvartaliljan
    MalinEddie skrev 2009-10-03 20:29:52 följande:
    Är intresserad av denna bland annat: www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=... Jag vet ju som sagt inte hennes längd tyvärr men visst borde väl 92 vara nog om de är stora i storleken?
    de är inte stora i storleken. Min tjej har 98 i kläder men behöver 104 i årets overaller. 98 passar precis nu, men absolut inte hela vintern. Hon är 95cm lång
  • Zvartaliljan
    MalinEddie skrev 2009-10-03 21:02:39 följande:
    Ok. Jag tycker alla säger de är så stora i storlekarna men jag ska mäta henne isåfall. Tack för din hälp! Jag återkommer
    Jo tidigare års overaller har varit stora i storleken. en 98 från 07 motsvarar en 104 från i år.
  • Zvartaliljan

Sitter här i ett knarrande kolsvart gammal hus mitt ute i skogen med vinden som tjuter runt huset hela tiden...o sambon är inte hemma...Maia skakar i famnen på mig...sprang över till grannen i mörkret o lånade en tändare för att tända de två små ljus jag lyckades hitta....snacka om att man inte är beredd på sånt här...vill ha strömmen tillbaka NU!!

• Zvartaliljan

Jaha nu dör snart datorns batteri också...o mobilen är nästan helt urladdad...jag HATAR detta!! sambons nästa buss hem går 22.37...tror inte jag kan somna...ni tycker säkert jag är löjlig men jag tycker det är jätteläskigt o vara utan ström...här är så kolsvart o så värsta stormen utanför som får hela huset att knarra...

• Zvartaliljan

Godmorgon!

POWER TO THE PEOPLE
    Strömmen kom tillbaka i morse *skönt*
    Så går det när man bor omgiven av skog och 300 meter från havet...då blåser det REJÄLT och läskigt.

Maia somnade till slut vid 23-tiden när pappa kom hem. Hon var så rädd när det var kolsvart o vinden tjöt som spöken utanför.

F kom precis o pussade mig, då sa Maia "Nej pappa su får INTE pussa mamma, då blir du ju tokig!" haha vad får de allt ifrån {#lang_emotions_dreamer}

Shoppas här något?

• Zvartaliljan

Åhhh salg salg salg...vill vill vill!!!  Skulle vara kul med en sån träff som vi hade förra gången hos lillronya {#lang_emotions_laughing} Jag kan erbjuda sängplatser här i Karlskrona...men kanske är lite åt fel håll för en del...

• Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-10-04 14:40:11 följande:
    Kom på en sak, var har Hilla tagit vägen? Var evigheter sen jag såg henne här (Hilla var väl nicket va?)
    hmm tror bara att hon inte har så mycket tid för fl...hon kikar in på msn då o då iaf

Jag börjar dock bli riktigt orolig för bubblan...ska nog ta o skicka iväg ett sms o fråga hur det går med allt...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14