Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-07-19 20:03:49 följande:
    Jag betalar aldrig med kort ute!! Jo på akuten har jag gjort det men annars nästan alltid kontant!! Handlar bara via nätet med kort..
    Tar du ut pengar i bankomater?
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-07-19 22:20:52 följande:
    ja.. jag försöker få fram exakt hur smittsamma de är. =) med tanke på pojken i badhuset för exakt en vecka sen =)) men OM han smittade så blir tydligen min det med, verkar vara vääldigt smittsamt..!! o e ju en vecka sen nu, så borde märka det från nu o ett tag fram isf.. *o då vet man vem som smittade, o vad det är iaf*
    det smittar absolut mest dagen innan man blir sjuk vad jag fattat av smittskyddsintitutet. Sen trappas möjligheterna till smitta ned.

Mina två små blev inte ens sjuka av sina vattenkoppor *inte ens feber*, utan vi kliade lite på ryggen några dar, lekte och det var allt. De ringde inte ens från dagis när de upptäckte att dottern fått vattenkoppor där !! då hennes allmäntillstånd var som vanligt. Tydligen är det smittskyddsintitutets råd. Så ta det med ro. Det är en mycket lindrig sjukdom för det allra mesta!
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-07-19 22:29:15 följande:
    jo.. vet ju att det inte behöver va så farligt alls.. mina 2 andra va inte heller dåliga av det.. bara att de smittade så fick stanna hemma  =) bara va nyfiken rent allmänt på HUR smittsamt det eg är.. =))
    Jag tror det är mycket lättsmittat under de dagar man är smittsam.

Resonemanget från dagis var att Saga redan smittat alla där dagen innan då hon var kärnfrisk. Sen blev hon ju själv smittad där. Rena epedimin , men klart skönt att de får det som små.
  • mortillsju

Uppe med tuppen ......God Morgon alla!

JULIAOCHNELLY, jag såg i BT den fina lila stjärntunikan med spaceleggings, jättefint. Det ser perfekt ut tillsammans, och kul!

• mortillsju
    JuliaochNelly skrev 2009-07-20 08:07:28 följande:
    Tack ja det är verkligen så fint
    Jag tycker det där rymdmönstret vinner  i längden, det blir finare och finare. Jag har ju stjärntunikan och nu har jag anledning att köpa de där leggingsen med
  • mortillsju
    jompa skrev 2009-07-20 08:41:30 följande:
    God morgon. Hemma igen efter några dagar på landet med sol, bad och lite små utflykter. Har varit inne i två danskbutiker men har inte shoppat något alls.
    Hej!

Har du också kommit hem minsann. Jag har vistats långt från allt vad buiker heter jag

Ibland är det ju så, det är liksom inget kul att handla, ibland hittar man inget. Just nu är jag mer inne på höstens kläder så jag väntar in dem i butikerna.
  • mortillsju
    jompa skrev 2009-07-20 09:03:06 följande:
    Nä det kändes bara som att det inte var värt pengarna, kanppt någon rea och på vårens kläder då.
    Nä, och har man klarat sommaren så här långt så behöver man knappt mer sommarkläder att ha nu (annat med tokbra rea att ha nästa sommar ). Och sen fick jag syn på Molos vinterkläder och då blev jag mer sugen att lägga mina pengar på dem
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14