• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Zvartaliljan
    Tindrisen03 skrev 2009-08-23 16:31:25 följande:
    Filmjölk brukar hjälpa mot bärfläckar. jag fick bort med det i somras. Gnuggade in och lät ligga ett dygn el så. Annars kan du testa att doppa fläcken i kokande vatten.
    hittils är det bara några byxor som jag inte bryr mig så mycket om som blivit fläckiga (gamla lindex- & Me&Ileggings), men i fortsättningen ska jag testa era tips om det är några fina byxor som blir fläckiga
    TACK som alltid har ni bra tips för allt i denna tråd
    Skulle nog vilja köpa ett par billiga överdragsbyxor egentligen som hon kan få skita ner hur mycket hon vill...så behöver jag inte bry mig om vad jag tar på henne under när jag lämnar henne. Just nu hänger Katvigs regnoverall på dagis men det känns lite väl o lämna den fina där om den får körsbärsfläckar sen...sänker ju 2ahandsvärdet rejält
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Mitt livs lycka

Hur är Katvigs ytterkläder i storlekarna??

• Busbellan

Det bästa jag vet mot de allra flesta fläckar är ju att lösa en diskmedeltablett i vatten och sen lägga i plagget ett dygn eller mer, ta så gott som alla fläckar.
    Annars rekommenderar jag även detta, har tagit fläckar som varit år gamla
    http://www.clevernet.se/

Mamma till Nora, August och Ella
  • THEA och Grodan

Någon som hört något från Smultronhjärta?

Tilde 980430 och Alexander 070818 och nu satsar vi på en liten 2010
  • Zvartaliljan
    THEA och Grodan skrev 2009-08-23 16:51:13 följande:
    Någon som hört något från Smultronhjärta?
    Nä o hon sa att hon skulle smsa mig Om hon inte kan/orkar smsa så får det mig att tro att antingen håller hon fortfarande på o det är riktigt utdraget eller så har något gått fel...hoppas verkligen att allt är ok. Nu har hon ju varit där i typ 8 timmar...men Max var ju jobbig så det kanske blev likadant denna gången. Stackarn
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2009-08-23 16:55:35 följande:
    Nä o hon sa att hon skulle smsa mig Om hon inte kan/orkar smsa så får det mig att tro att antingen håller hon fortfarande på o det är riktigt utdraget eller så har något gått fel...hoppas verkligen att allt är ok. Nu har hon ju varit där i typ 8 timmar...men Max var ju jobbig så det kanske blev likadant denna gången. Stackarn
    Ja tog det inte typ 2 dygn med Max eller nåt sånt?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • isako
    Incommunicado skrev 2009-08-23 12:06:49 följande:
    köparen är kontaktad för lösning. Sur blev jag när någon skriver lurendrejeri, det är inget jag sysslar med, misstag kanske, förhastat och lite väl stylad rubrik kanske ja.  det är svårt att tillfredsställa både sig själv som säljare och köpare men det står tydligt i auktionen, som köpare MÅSTE man läsa hela informationen. Jag är inte sur för att jag är ifrågasatt, problem är till för att lösas. Upprepar - läs auktioner innan ni köper något, det gäller ju ALLA auktioner. Man får inte vara snabb på avtryckaren.
    Jag ber om ursäkt för att jag kanske uttyckte mig lite väl klumpigt. visste ärligt inte att det var du, men håller fast vid åsikten. Men hade jag vetat att det varit du hade jag nog lindat in min åsikt i lite bomull innan jag basunerade ut den..

Men men.. Så länge köpare o du är nöjda så go 4 it.

*away o laggar mat*
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • THEA och Grodan
    Zvartaliljan skrev 2009-08-23 16:55:35 följande:
    Det går säkert bra, hon fick väl lite "droger" att sova på och då kan ju verkarna ha stannat av

Meddela så fort du vet något
    Tilde 980430 och Alexander 070818 och nu satsar vi på en liten 2010
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2009-08-23 16:57:19 följande:
    Ja tog det inte typ 2 dygn med Max eller nåt sånt?
    jo ungefär...men då gick inte vattnet innan väl? Nu gick ju vattnet igår...o småvärkar hela natten o starka sa hon ju att hon hade i morse så hon behövde smärtstillande, då tycker man ju inte att det ska ta 8 timmar efter så starka värkar...usch, hon som var så rädd Hoppas hon fått en massa droger nu...hon skulle ju ha ALLT
    De säger ju att 2a barnet ska ta ungefär halva tiden...men sen beror det väl på hur man räknar. Jag vet fortfarande inte hur jag ska räkna hur lång tid Maia tog på sig, tog ju 5 dagar om man räknar från vattnet gick och värkarna satte igång...men räknar man från regelbundna starka värkar så tog det "bara" 18 timmar. Så jag hoppas att nästa bara tar 9 timmar då
  • Zvartaliljan
    THEA och Grodan skrev 2009-08-23 16:59:46 följande:
    Det går säkert bra, hon fick väl lite "droger" att sova på och då kan ju verkarna ha stannat av Meddela så fort du vet något
    Jo så kan det ju va, allt är säkert bra
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14