• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:40:41 följande:
    Inte bajsat sen i förrgår nu men kämpat på toa flera gånger...säger att det gör ont i rumpan Har hon inte bajsat imorgon så får hon en dulcolax...hon får ju redan 2 påsar Movicol/dag
    Stackare! Elias har också haft problem med förstoppning. Nu har det dock varit bra i ca en månad.. peppar, peppar. Men det är hemskt och man känner sig så maktlös då det inte finns så mycket man kan göra för att hjälpa dem. Han får också movicol varje dag. Hoppas att det blir bra snart för Maia!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:48:29 följande:
    Ja Maias problem gick ju verkligen för långt nu sist...närapå livsfarligt att inte skita på 11 dagar ju...men sen vi ökade till 2 påsar/dag och en fulcolax var 3e dag om hon inte bajsat så har det ändå gått rätt ok. hittils har vi bara behövt ge en dulcolax, sen har hon bajsat varenda dag men nu i helgen var hon hos farmor o farfar i Göteborg och då ansåg farmor att Maia var lös i magen så hon struntade i att ge Maia movicolen fre-sön....&%/%¤%&/() ibland är de så jävla KORKADE! Att ge movicol är ju för att det NYA bajset inte ska bli hårt, att hon är lite löt är fanimej mycket bättre än att hon är hård. Men eftersom de struntade i det så har hon nu inte kunnat bajsa sen i söndags...så jag är måttligt arg på dom...och F som bara lyder sin mammas minsta vink...
    Ojdå, jag skulle bli lindrigt uttryckt helt vansinnig! De fattar verkligen inte vilket elände de ställer till för barnet. Här räcker det att missa en dag så är han förstoppad igen. Elias bör inte dricka mjölk men ändå är det folk runtomkring som måste fråga honom om han vill ha mjölk fast de vet att han inte ska dricka det. Han tycker om mjölk så självklart vill han ha det. Ja, men inte gör det någonting han tycker ju om det brukar jag få till svar.... Så idiotiskt!!!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:58:01 följande:
    Ja samma sak där...de satte fram osten på bordet utan att tänka sig för o Maia älskar ju ost men får verkligen inte! Vad tror du farmor säger då? "Men en liten bit kan hon väl få? det kan väl inte vara så farligt. Kom igen nu" O börjar ge Maia. Men som tur var satte F ner foten där.Det finns en anledning till varför jag aldrig följer med sambon när han tar Maia o hälsar på hans familj...
    Ost är ju nästan det värsta man kan ge dem. Elias älskar också ost så jag känner mig hemsk ibland när han tar fram osten ur kylen och vill ha. Men det är ju för deras eget bästa. Jag förstår att du inte följer med jag hade nog inte heller pallat. man vill ju inte så gärna göra sig osams med svärisarna heller Jag gruvar mig för den dagen då Elias ska börja på dagis. Då blir det ju väldigt svårt att förklara för honom att han inte kan äta t ex ost när alla andra äter det. Men som tur är så jobbar min mamma på dagiset där barnen ska börja så hon har ju någorlunda koll på vad han kan och inte kan äta.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 22:04:04 följande:
    Ja o nu har vi fått remiss till bup som vi ska träffa nästa vecka, men hon jag talade med där tyckte väl att Maia skulle utredas vid habiliteringen, men var tydligen 1 års väntetid Sen tror de inte att de kan ge Maia en diagnos så här tidigt ändå men allt tyder ju på Aspergers med adhd i grunden om man får spekulera. Men kommer ju ta flera år innan det går att fastställa, men det gör inget, hellre en grundlig utredning än att de bara sätter en diagnos pang bom. Det är ju framförallt till skolstart som detta behöver vara färdigutrett...och dit är det ju ändå några år.
    Usch vad jobbigt att vänta så länge. Men bra att de tar det på allvar och utreder iaf. Det är ju som du säger viktigt att få det utrett innan hon börjar skolan så att hon får den hjälp hon behöver där.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-28 22:25:44 följande:
    Godkväll! inga lurvar som dykt upp ännu? :D
    God kväll! Nej inga lurvar vad jag har set iaf..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-28 22:39:38 följande:
    Typiskt! Tror väl de skulle komma i veckan? Skyndaskynda!
    Ja, precis nu får de väl skynda sig lite Jag har köpt ett par byxor åt Elias i Luleå som jag måste åka och byta. Jag tänkte vänta tills lurvarna kommer så kan jag kolla in de samtidigt. Jag orkar ju inte fara bara för att lämna tillbaka ett par byxor. Det skulle bli dyra byxor isf.. 

Någon som vet när det kommer något höstnytt från Småfolk förresten?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-28 22:48:25 följande:
    Jo det hade blivit dyra byxor  Jag hoppas att Sofia hör av sig när lurvarna kommit, fast hon har väl "semester" tills på måndag iallafall.. Hur mycket semester man nu har som egen företagare, hon är ju ändå där var och varannan dag  Åh jag vill att min bugga ska komma NUU! Visst skulle hafva sluta med småfolk förresten? Katvig också tror jag
    Ska de sluta med Katvig och Småfolk? Vad tråkigt. Då har de ju inget kul kvar...

Jag pratade med den andra som jobbar där igår, och hon sa att hon skulle höra av sig när lurvarna kommer. Jo Sofia verkar vara där jämt så någon riktig semester kan hon ju knappast ha.. Vill också ha en bugga men vi använder nästan bara syskonvagnen så det skulle vara väldigt onödigt. Får du vänta länge på buggan förresten?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-28 23:01:16 följande:
    Joo, hon sa nått om att det var för dyrt.. Ida T ska hon ju också sluta med. Ja annars kan du ju hitta mumin och tummen där  Haha. Inte för att jag sörjer direkt, brukar nästan aldrig handla där.. Lite semester har hon nog fått ihop iallafall, men det är väl så att vara "egen" antar jag. Aldrig ledig. Ja kanske lite onödigt om ni bara använder syskonvagnen. Leveranstiden är 6-8 veckor och jag beställde igår, men det kan ju gå fortare. Sålde även teutonian igår så nu är vi utan, oops! Men vi har en sulky som hon får åka tillsvidare iallafall. Det blev en rååååsa!
    Hmm, då är det mao inte värt att gå in där någon mer gång. Synd. Jag har iofs inte handlat där ofta typ 1-2 gånger kanske.

Ååh vad fint med rosa. Bra val! Hoppas den kommer fort så att ni inte behöver vara utan vagn alltför länge! Har du hört någonting om när de efterbeställningarna kommer? Jag vill ju ha den nu!!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    lillronya skrev 2009-07-28 23:04:10 följande:
    92 tror jag.
    Ååh ett sånt skulle nog Ella behöva ha i sin växalåda Inte nu för att jag har någon växa låda men lite kan man ju lagra för framtiden
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14