Inlägg från: Mosen08 |Visa alla inlägg
  • Mosen08

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

H o p e skrev 2009-09-20 10:01:03 följande:

Hej, e det någon som har en randig Katvigklänning i stl 74, 80 eller 86 som kan tänka sig att mäta hur lång den är från axel till nederkant. Ska köpa en sådan rosa-randig till lilltjejen men har aldrig haft någon så jag vet inte hur dom är i stl. Obs, inte den i velour. Tack på förhand
    Kan tyvärr inte mäta nu, då dottern håller på att somna där klänningarna finns men hon har iaf en långärmad o en kortärmad i strl 80 och hon är 80 lång och väger 11kg och jag tycker att dom sitter mer som tunikor nu än klänning ,så jag köper strl 86 till henne.. kanske kan vara till nån hjälp iaf
  • Mosen08

En liten fråga om molos overaller, tror ni att den blir för klumpig och varm till Moa i vinter? vi bor ju på öland och har knappt några vintrar här, kanske max 5-6 minusgrader som mest..

• Mosen08

Ingen som tycker nåt?

En liten fråga om molos overaller, tror ni att den blir för klumpig och varm till Moa i vinter? vi bor ju på öland och har knappt några vintrar här, kanske max 5-6 minusgrader som mest..

• Mosen08
    Buttelina skrev 2009-09-20 20:23:49 följande:
    ja jag hade inte valt molo
    Ok, men vad ska jag ha för overall? håller på att bli galen molos är ju så himla fina, men har förstått att den kanske blir alldeles för varm här nere på ön
  • Mosen08
    Buttelina skrev 2009-09-20 20:38:03 följande:
    hummel
    hehe är så sugen på den mörklila, men hittar den ju inte nånstans
  • Mosen08
    Tjollabolla skrev 2009-09-20 20:38:34 följande:
    Milo hade den förra sommaren, vi bor ju i skåne och det gick bra. Skönt att aldrig behöva ta på honom mer än tunna kläder under overallen. Han har en Molo i år med.
    Ok, ni har väl inte heller så mkt vinter där nere får fundera lite till då med andra ord!
  • Mosen08
    Pimm skrev 2009-09-20 21:32:58 följande:
    Om man ska ha katvig ränder i tröja och pants vilken storlek ska man då ha till en knubbig 1-åring på 79 cm. Jag har haft sommersuit i 86 och den var precis i strl.
    Moa är 80 lång och väger 11kg och hon har 86 i katvigtröjorna från höstkollektionen, dom sitter perfekt, får vika upp ärmarna lite bara..
  • Mosen08

Hej hopp! Lite ot men har ni sett att po.p har lila baströjor nu? ser ut att passa superfint till babuscka o pussel

• Mosen08
    Mawe123 skrev 2009-09-23 13:55:46 följande:
    Vet du hur de är i stl? Vet inte om jag ska välja 92 el 98, är det stort hopp mellan baby och barn?
    Dom är nog något korta och smala, dock är ärmarna ngt långa iaf på min dotter. hon har 80 i sina och är 80 lång, men kan gott ha 86 med uppvik på ärmarna, tycker nästan att 80 är lite korta i längden på henne faktiskt sonen som är ca 1 m lång har 104 i sina och sitter jättebra, lite att växa i.. hoppas jag hjälpte dig nåt nu..
  • Mosen08
    SmillaMilla skrev 2009-09-25 09:25:37 följande:
    Gahhh jag har fastnat på Facebook och Farmville. Någon mer?
    Haha det har jag med
  • Mosen08

Ni som har koll på traderas prolister, hur länge ska man vänta innan auktionen dyker upp under mina aktiva? la in en auktion i morse och den syns fortfarande inte..

• Mosen08
    nikki2006 skrev 2009-09-25 19:17:49 följande:
    brukar komma in direkt men jag har haft samma problem nu, den ville inte validera en enda heller jag tänker vänta till imorgon eftermiddag, sen lägger jag in igen för annars riskerar man ju att det blir dubbelt
    Åh tack för svaret!! då väntar jag också tills imorgon..
  • Mosen08
    Morty skrev 2009-09-30 22:29:38 följande:
    Nope, nada paket från Minipluddevutt idag.
    Inte här heller, beställde i lördags kväll dom som alltid brukar vara så snabba, har tom fått paket ett par ggr utan att jag hunnit betala..
  • Mosen08

Åhhhhh jag blir galen!!! fick svar från minpluddevutt nu att mitt paket med en mini a ture overall hade blivit totalförstört efter att en truck hade backat över den

• Mosen08
    Pimm skrev 2009-10-01 12:47:01 följande:
    Ohh nej vad tråkigt!! Speciellt när det är något men hemskt gärna vi ha. Var det den blå du beställde?
    Näe den lila i 80/86 och det hade hon inga fler
  • Mosen08
    Pimm skrev 2009-10-01 12:52:15 följande:
    Attans också. Dom är ju så fina och bra! Var den inte alls brukbar så du kunde fått den för en spottstyver? :)
    Näe den skulle tydligen vara totalförstörd.. ville ju så gärna ha den lila hoppas att hon lyckas få hem en ny från dk..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14