Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

smurfen: uuunderbara lilla tara i bildis

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 22:30:27 följande:
    Nä, ska jag slå till på en Molo-overall kanske?! Om min son nu är 16 månader och 80 cm lång ska jag isf ta en stlk 86??Är overallen slitstark?Ska jag ta en svart eller regnbågsfärgad?? Vad tycker ni?*tjatar vidare*
    ja jag tycker 86! lillebror var 19månader i början på förra vintern o jag hade en strl 92 höst07 som funkade till honom och en 92a i hummel.

jag föredrar hummel till så små..
  • Buttelina
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 22:47:01 följande:
    Har möjlighet att köpa den "privat", den är i nyskick men ska kolla upp vilken nyans på den gröna randen det är. Den som hon säljer är i stlk 86 så jag hoppas att det är en -08:a då för annars kanske den blir för stor då eller?
    nä det tror jag inte att den blir. tycker inte att du ska ha strl 80 till en grabb som kommer ha den till han är nästan 2år... där ska vara lite över i grenen!
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-07-13 22:49:48 följande:
    Varför?
    dubbel dragkedja fram vilket innebär lättare påklädning sen är den mycket smidigare för barnet att röra sig i. mjukare..
  • Buttelina
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 22:51:37 följande:
    Nämen, säg inte så där nu när jag nästan bestämt mig för en Molo! Är inte Molo lika smidig som Hummel eller? Vill ju ha en SMIDIG, SNYGG, LAGOM VARM, FUNKTIONELL overall... Ska det vara så svårt?!
    hehe nä inte lika smidig tycker jag...

hummel fyller alla dina kriterier om du nu tycker den är snygg dvs

molon är varmare än hummel. mina barn har ibland varit lite småsvettiga i molon men aldrig i hummeloverallen... han har inte varit kall, utan den är mer lagom om det inte är 20-
  • Buttelina
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 22:54:00 följande:
    Jaha, då var man tillbaka på ruta ett igen! Ska kanske sova på saken! Just nu snurrar det i huvudet *Hummel, Molo, Reima, MAT.... etc. *
    jag kan säga så här... jag har provat reima, molo och hummel... min favorit funktionsmässigt är helt klart hummel utan tvekan. MEN jag har ändå överlag varit mycket nöjd med mina molosar jag tror att jag måste ha en ny overall till isabel i år och det kommer nog bli en hummel om inte alla färgerna är skitfula
  • Buttelina
    Stormis skrev 2009-07-13 22:55:44 följande:
    Bara undrade. Har ju en Hummel här hemma som ligger och myser i skåpet . Men regnbågen är ju sååå snygg. Å maken dissade den lila Hummeln, suck... Fast jag har ju kvar den om jag vill .
    den lila hummeln är bara bäst sååå fin och SKITBRA!

bra smak du har jag har lila hummel, regnbågen och orange overaller
  • Buttelina
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 22:59:11 följande:
    Hummeln är snygg - den lila/oranga du hade var ju supersnygg på! William verkar dessutom vara ganska varmblodig - han har så lätt för att bli varm så då kanske den är bättre än Molon... hur ska detta sluta?!
    haha ja det är så jäkla svårt man får prova sig fram till man hittar sin favorit
  • Buttelina
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 23:03:24 följande:
    Apropå Hummel då...Skulle jag köpa en 86:a även i den till William om det blir en sån??
    jag det kommer nog räcka... jag hade en 92a till lillebror, han var 19 månader i nov
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14