Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-07-21 00:27:39 följande:
    haha ja jag trodde den skulle bli jättelång i armarna men icke. den funkar toppen. visst var den lite stor förra året men i år kommer den vara super!
    Ärmarna är nog rätt korta tror jag (om man jämför med andra märken alltså) och sen är det en bra resår nedtill tycker jag.

Hade du regnbågsbyxorna till? *låter fint*
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:26:11 följande:
    o jag kom just på att jag nog inte behöver köpa overall till isabel i år.. hon har ju lila jackan och regnbågsbyxorna... måste man ha en overall också??
    Förresten, hur tycker du deras byxor sitter på (tänker på uteregnbågebyxan)? Och i vilken storlek har du dem hemma?
  • mortillsju
    Raihana skrev 2009-07-21 00:29:05 följande:
    JA, jag har två knallrosa och en knall orange som ligger och väntar HAde jag heeelt glömt bort. Nice överraskning!
    Läckert! Vi har alltid våra framme eftersom vi använder dem som regnjackor. Det är våra mest använda plagg, helt klart.
  • mortillsju
    Raihana skrev 2009-07-21 00:33:31 följande:
    Min son vill ha en täckväst från Hm med McQueen på att ha på dagis, för ALLA killar har McQueen utom han.....bläääää. Jag som tänkt fin grå lurv!!!  Ska han få som han vill eller?
    Vi har en McQueen munkjacka (används nästan jämt jag surar) och en lurv. Förresten kan du inte ha lurven under täckvästen....eller ja, han då alltså ??

Klart att han kan få en McQueen.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:35:34 följande:
    regnbyxorna?? de har jag i strl 98/104 till bägge barnen 93 resp 98cm.. dom är toppen!
    Ja eller vinterbyxorna..... För det hade varit kul till en enfärgad jacka.
  • mortillsju
    Raihana skrev 2009-07-21 00:36:51 följande:
    Du, tror inte Molo leggings är nåt att ha för min rulta Hon fick ju tjejspace i 110 och dom sitter perfekt i midjan men är typ 10 cm för långa eftersom hon är knappt 1m bara.....så dom korvar sig rejält nertill
    Visst är leggingens knepiga för små kulmagar? Min Saga sätter resåren nedanför magen och ser tokrolig ut
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:40:21 följande:
    ja dom har jag faktiskt inte provat än! köpte dom i våras på salgen, tänkta till denna vintern
    Då får vi se senare i höst då. Det kommer bli jättefint ihop tror jag.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-21 00:43:44 följande:
    ja det tror jag med toppenfint åhh jag fundeade ju på att sälja lillebrors gröna molo jacka.. men jag kom på att han ju har kartvigs gröna midiapple fodrade byxor HOPPAS att det funkar ihop!
    Det borde funka toppenbra. Men vet ni, jag hade glömt den där superfina lilla tjejen som går på dagiset på kungsgatan. Jag ser henne på vägen hem från jobbet när hom går hem med sina föräldrar. Hon har haft en superfin katvigvinterjacka/byxa i vintras. Tror ni nåt sånt kommer i år???
  • mortillsju
    Raihana skrev 2009-07-21 00:43:18 följande:
    Jäpp! Me&i passar henne perfekt nu i 98/104, men när hon sen växer ur den storleken och hamnar mitt emellan vet jag inte vad det blir.... Jeans är bara att glömma på henne.
    Det är klurigt när de har den däringa kulmagen. Lillasyster har faktiskt jeans, men i lite stor storlek och det funkar. Annars är ju HMs muddjeans tokbra till dessa barn.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14