Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Busbellan skrev 2009-07-12 22:48:07 följande:
    Ja, just det makrill äter han gärna. Kan sätta i sig en halv burk ibland så det brukar han få
    Men det är ju perfekt! Går inte att överdosera. Ge honom så mycket du kan utan att han tröttnar på det! Kanon om han äter det. Testat att göra egna fiskpinnar på lax? Eller är det bara tråkiga köpe som funkar?
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    Kavat skrev 2009-07-12 22:58:21 följande:
    Intressant! Då blir det inte dietist då. Jo, vad jag förstått historiskt sett så ökade sojaallergin när man ersatte mjölk med soja. Sen när man fick rekomendationer att undvika så kom ju havreprodukterna som är toppen. Men nu ökar havreallergierna istället. Jag tror numera på mottot att äta så varierat man bara kan. Levde på Imat (havregrädde) i den mesta maten, smörgåsar och Bragokex innan sonens allergier mot vete och havre bröt ut... Och ett år efter det så fick jag diagnosen celiaki..
    {#lang_emotions_cry} Usch, era stackare.
    Busbellan skrev 2009-07-12 23:01:11 följande:
    Japp, bara tråkiga köpefiskpinnar funkar tyvärr, är ju inte mycket fisk där inte, bara panering Men makrill som sagt, det går ner
    {#lang_emotions_sunny}
  • Stormis
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 13:47:23 följande:
    Buttelina (eller någon annan med erfarenhet av Hummel):Hur är overallerna i storlekarna?? Om jag bestämmer mig för en Hummel så vet jag inte vilken storlek jag ska beställa, 86 eller 92... Känns som 86 kommer att vara på gränsen. Har ju en rund kille som är 80 cm lång... P.S Puffar samtidigt för min fråga ang. Mini a Ture och deras overaller? Bra/dåliga??
    Jag har en 86a som ligger och väntar på vintern, aldrig använd. Har köpt den till min smalis som är 80 cm nu och 86 cm i januari -10 enl hennes kurva. Jag vågade inte köpa större då jag tycker det verkar så klumpigt med för stora vinterkläder. Normal skulle jag säga att den är i stl.
  • Stormis

kexchoklad skrev 2009-07-13 14:05:22 följande:
    ok, hon är ca 70 lång nu. Om hon fortsätter följa sin kurva kommer hon vara 80 i dec-jan någon gång. Skulle ni köpa en 80 elller 86 då? Hon måste kunna använda overallen till i april då vi bor i norr och vintern är alldeles för lång..
    Jag hade köpt 80 (om de är normala i stl). De växer ju inte lika snabbt efter 1-årsdagen som innan. Jag har köpt 86 till min som är 80 nu... Hoppas att den ska bli bra.
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-13 14:00:39 följande:
    Detta e min stora fasa inför Ts dagis start.. Ska liksom ALLT märkas? Varenda lite body?  Syr du fast en sån i precis allt!? Hjälp alltså...
    Min kompis köpte några band som man knipsade fast. Mjuka, men som man fäst runt tvättlappen tex. Sen är det bara att klippa bort dem enkelt. Ingen aning om var elelr vad de heter tyvärr. Men de verkade bra!
  • Stormis
    BebeonBoard skrev 2009-07-13 14:12:24 följande:
    Måste bara tipsa om bästa prylen, Taggits från Namnband.se, man slipper sy fast alla namnband. Funkar som "örhänge", alltså en liten plastpigg som man trär igenom namnlappen och sedan fäster med ett stift. Suuuperenkelt!!
    Ah, det var såna jag menade!
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-13 14:12:23 följande:
    Ser att ni pratar overaller... jag har en regnbågsoverall här hemma i 86 som jag tyvärr tror att T kommer drunkna i till vintern... Hon e 72 cm nu...
    Vill den byta ägare {#lang_emotions_dreamer}...
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-07-13 22:49:02 följande:
    ja jag tycker 86! lillebror var 19månader i början på förra vintern o jag hade en strl 92 höst07 som funkade till honom och en 92a i hummel.jag föredrar hummel till så små..
    Varför?
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-07-13 22:51:43 följande:
    dubbel dragkedja fram vilket innebär lättare påklädning sen är den mycket smidigare för barnet att röra sig i. mjukare..
    Bara undrade. Har ju en Hummel här hemma som ligger och myser i skåpet . Men regnbågen är ju sååå snygg. Å maken dissade den lila Hummeln, suck... Fast jag har ju kvar den om jag vill .
  • Stormis
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-14 15:06:59 följande:
    Halli Hallå i tråden Händer här då?Här bara regnar o regnar de hela tiden å vi börjar få aningens långtråkigt  Skönt att gubben går på semester nästa vecka så kanske vi kan åka iväg nånstans några dagar
    Men, ni är på fel ställe. För varje gång du skriver att det regnar så är det fint väder här på västkusten. Ta er nu en returtripp till Getterön så ni får lite värme på er!
  • Stormis
    Theina skrev 2009-07-14 15:22:32 följande:
    Idag har jag fått mitt lilla härliga paket från eleraff.. tjohoooo.. det innehöll aqua flower leggings 104, "koppar" bodysuiten i 80 och dalmatinerlinnet i 110 *jublar* hoppas på mer post imorgon
    Just det, jag fick okcså post idag. Fina röda pricklinnet från Bubblan {#lang_emotions_heart}. Å dalmatinlinne, dalmatinbody (lillebror) och GIGANTISK Småfolkströja fr Rackamaja. De nya är verkligen stora i stl. Frågan är om hon ens kommer växa i den i vinter {#lang_emotions_undecided}.
  • Stormis
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-24 15:13:23 följande:
    Var och kollade in Molos nya ytterkläder idag! Är det någon som har någon erfarenhet av deras skalkläder? Bra/dåliga? Snygga var dem iaf!!!
    Såg också skalkläderna idag, lite iaf. De första jackorna kom ju i våras så detta material är ju nytt för Molo så för en vintersäsong finns ju ingen erfarenhet. Tror att vi ska slå till på en softshelloverall. Så svårt med storlek nu på sommaren bara... Provade en stl 80 på min 80 tjej och den satt bra. Ska prova en 86 på tisdag, gissar att den kommer vara enorm, men den är ju smidig i materialet så det ska nog gå ängå. Känns ju lite knepigt att köpa stl 80 till en 2-åring . Men i den vi provade var det ca 5 cm häng i grenen (med NS-jeans under) och benen kunde vikas upp ca 3-4 cm. Överkroppen satt rätt bra, men vi hade bara en t-shirt under så jag skall jämföra båda stl när de får in 86 i butiken också.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14