• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Mosen08 skrev 2009-07-11 19:39:57 följande:
    Nån som har bild på dessa eller kanske tunikan i samma?? www.eleraff.se/Shop/Product.aspx?ProductID=5f...
    bara de i rosa med vita prickar
    tyvärr inte de blå.. =(
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2009-07-11 19:41:02 följande:
    Absolut. Jag fick in mer förr när jag köpte mer, men nu har jag mer balans i inköpandet och då sliter vi ju på kläderna mer. Men lite kommer ju in. Jag brukar kunna sälja förra vinterns vinterkläder samt några inneplagg och på så vis sponsra ytterplaggen för vinter som kommer. Det känns ju rätt bra måste jag ju säga.
    så gör jag med
    säljer av i princip ALLA barnkläder nu då jag e färdig med minn barnafödanade.. (även om man ibland skulle vilja ha en liten för det finns såå många fina små suitar ) men men, 3 får räcka..
    när jag e som mest aktiv så köper jag nya innekläder för de gamla..  inte många kronor man behöver lägga mellan.. o så e jag snål o brukar köpa nästa vinterkläder på rean som är i jan.. då är det nästan gratis ju =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2009-07-11 19:43:45 följande:
    Idag provade S specerosen....och tro det eller ej men den var så fin på. Jag som inte ens gillar printet
    ohh.. den har jag planer på att ev köpa till lillan.. men e lite tveksam ju..
    men är den finare på så .. :D
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    solouniko skrev 2009-07-11 19:48:20 följande:
    Hur många storlekar frammåt kan man ha växalådan egentligen?
    jag har faktiskt bara stl efter den hon har nu i växa.. köper nya i nästa stl när hon kan ha stl mindre o den sitter bra..
    fast har varit nära o köpa större med..
    hmm.. vänta lite nu.. jag har faktiskt nån i 2 stl större med!! men bara för att det inte finns i mindre stl   o nåt plagg har varit litet i stl, då har jag i 2 stl större.. *linne tex, o leggings*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2009-07-11 19:50:54 följande:
    Den är jättefin på, och passade min lilla hur bra som helst så det blir en sån till henne. Hon fick idag den svarta klänningen med vita stjärnor, hon var fin som en dröm i den. Det trodde jag ju aldrig!!
    den klänningen o leggingsen har jag med tittat på.. men nån har sagt att de svarta snabbt blir blekt.. så därför jag inte köpt nåt av de än..
    men space kommer nog få flytta in i vår garderob iaf
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

förresten.. vet ni vad..
    jag ska ju på GUDARNA Metallica den 20:e.. i Danmark,.,
    o kom påden briljanta ideen att vi ska åka tiidigt.. så jag hinner kolla molosar i danmark lite.. de har ju rea där med nu
    föreslog det lite fint för gubben här.. o sa att jag har en bra ide .. bla bla.. o berättade..
    o avslutade med att, va jag inte smart nu ?? *blink blink*
    o vet ni??
    har tyckte det var en jättebra ide??? o frågade om jag inte hade varit i "den där butiken sist" *menade salgen* ??? för att vi "hade ju kunnat åka till den affären isf"..
    haha..
    så jag får gå o kolla rea/nytt i danmark först, sen se mina gudar spela..
    o gubben är med på alltihop!!

så.. nån bra affär jag mååste kolla in??

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-11 19:50:33 följande:
    Jag tycker spacerosen är jättefin i verkligheten! Var inne på Annorlunda Små i förra veckan och jag måste säga att de mesta var finare i verkligheten.
    låter kanon det..!!!
    här i jkpg har de inte fått in nytt än ju, o vill gärna se irl innan jag bestämmer..
    men jag litar på er andra som säger att den e fin
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Mosen08 skrev 2009-07-11 19:56:53 följande:
    ok Hur är dom i strl??
    jag köpte 86 nu till henne, eftersom hon börjat ha det.. (har både 80 o 86 nu) men det var lite stora tyckte jag.. hon kan inte ha dom nu iaf, för långa på henne hoppas sommaren gör sitt så hon kan ha de i höst =))
    de är ju mer som byxor, lite vidare o större.. har andra det står leggings på lappen med, o de är mindre i stl tycker ja..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-07-11 20:00:54 följande:
    Jag handlar gärna på rea. Halva sommarsäsongen är ju kvar när de rear sommarkläderna. Har man då en del kvar sen föregående år så klarar man sej till rean.
    Jag lääängtar kan jag lova !!
    har inte kunnat se pga ammande barn innan när de varit här.. sen sist så fick vi inte tag i biljetter..
    o för ett tag sen på tradera.. vips, nyligen utlagda, o bra pris.. =)) så vi tog 2 på köp nu direkt 1600 bara.!! (kostar ca 1000/st ord) o vi har ju lika långt att åka till köpenhamn som till sthlm..

så, nästa mån är jag i himlen!!
    förresten finns det några biljetter på tradera kvar har spanat lite på några..
    är eg vääldigt sugen på hultsfred/metallia med.. hade varit kul o tältat, se metallica o andra hårdrocksband o allt utan barn.. =))
    men men.. är glad att jag kommer få se dom alls..
    hoppas verkligen inget händer nu så konserten blir inställd!!
    vi är bara 2 som åker i egen bil
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-11 20:03:04 följande:
    Spacerosen e JÄTTE Fin!! Köpte en på lilla helsingborg igår. Men man måste se den irl innan man handlar, de skiljer JÄTTE mycke i printen och en del bodys är rent ut sagt skit fula. inga rosor alls, så försvinner ju de fina..
    hmm.. men orkar jag vänta??
    fast. kan ju kolla i danmark om jag hittar några..
    här kommer det inte förrän tidigast första veckan i aug!! =(
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14