Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Helle skrev 2009-08-03 07:17:28 följande:
    Är så ledsen för din skull. Skickar en stor, stor kram.
    tack
  • gosmamman
    mortillsju skrev 2009-08-03 07:39:10 följande:
    Jag beklagar! MEN du kommer ut ur detta på andra sidan. Jag lovar! Starkare och glad igen.
    Jag försöker tänka att dte finns en mening med allt men det är svårt just nu.
    Therese1981 skrev 2009-08-03 07:36:17 följande:
    Skickar en kram...låter inte kul =( KRAM
    Buttelina skrev 2009-08-03 07:31:00 följande:
    åhh men gumman beklagar!!!
    Tack, jag känner mig ensammast i hela världen just nu.
  • gosmamman
    mortillsju skrev 2009-08-03 07:44:35 följande:
    Det klart det är jättetufft och ångestladdat. Men våga lyft blicken en liten pyttig stund varje dag. Mobilisera alla dina vänner. Be om hjälp. Folk ställer upp mer än du kan ana.
    Jag försöker verkligen, men det är så jobbigt. älskar honom såå mkt. Har iaf berättat för min mamma och syster och iom min pres så kommer det väl att spridas i vårat lilla samhälle ganska snabbt.

kanse var elakt mot Adde att skriva i min pres men jag måste bearbeta detta på nåt sätt och han är väldigt angelägen om att jag ska flytta snabbt.
  • gosmamman
    mortillsju skrev 2009-08-03 08:16:30 följande:
    Åhja, nu får du allt bromsa upp honom. Han kan inte bestämma allt. Ta kommandot, alla teaterförmåga du har nu. Du kanske ska flytta, möjligt men då ska ni tillsammans hjälpas åt att hitta ett fungerande boende för dig. Stå för din rätt. Älska på, det är fint. Men blanda inte ihop detta med din juridiska rätt. Lova mig det!
    Buttelina skrev 2009-08-03 08:20:06 följande:
    du är så klok!! Precis vad jag tänkte men inte fick fram!gosmaman.dessutom är det ju bäst för barnen om ni tar det lugnt och går sakta fram. Prata, prata och prata, både med varnadra och barnen. Barnen kan ta detta lika hårt som dig! Din sambo verkar tänka väldigt egoistiskt!
    Jag vet inte vad som farit i honom, jag känner inte igen honom just nu. Medea är lika knäckt som jag och gråter massor och säger att hon inte vill att jag ska flytta.
    Min mamma sa samma sak till mig igår och när jag sa till honom att jag vill ta det lite lugnt så undrade han varför vi ska dra ut på lidandet. Enda svaret han ger mig är att han har bestämmt sig.

Flera st har sagt åt mig att jag måste tänka på det juruduska nu och sakta men säkert glider det in, men jag vill inte bråka.
  • gosmamman
    Buttelina skrev 2009-08-03 08:35:00 följande:
    oj du måste stå på dig mer!! Bråka om det krävs! Stackars lilla medea Det är ju en hel del att tänka på när det gäller vem som ska få vad och hur ni ska ha barnen (varannan vecka el varannan helg). Fokusera på det! Kräv rätten till det som är ditt!
    Barnen är klart, 50/50 ev lite mer till mig, fördelningen kommer bli lite utefter våra arbetstider.
    Jag ska verkligen försöka ta tag i detta när han kommer hem.

mortillsju skrev 2009-08-03 08:29:46 följande:
    Du SKA bråka om det krävs. Han har bestämmt sig möjligt. En fråga, är ni gifta?
    Nej , vi är ju inte det. Varför ska det vara så djävla svårt och jobbigt.

Förlåt för att jag sänker tråden idag
  • gosmamman

Jag har ingen aning om mina rättigheter, men folk på fl har börjat påpeka dem för mig. Funderar om jag ska be min far om hjälp i detta så det går rättvist till.

• gosmamman
    Helle skrev 2009-08-03 09:01:41 följande:
    Det tycker jag absolut du ska. Speciellt när det gäller bostad etc. Vid samboskap är det den som behöver bostaden bäst som ska få bo kvar (i a f om ni har hyresrätt). Så det beror ju lite på var barnen ska bo osv, men försök ta det lugnt och tänk igenom saker och ting noga, även om det känns hur jobbigt som helst just nu.
    Nej vi bor i hus, jag har inte råd att bo kvar. Barnen ska vara hos oss 50/50 ev lite mer hos mig. jag försöker tänka så mkt jag kan men det går inte riktigt. Dessutom är Adde så stressa att få ut mig så jag blir helt knäckt, kan inte ens fatta att det är sant.
  • gosmamman
    Buttelina skrev 2009-08-03 09:05:41 följande:
    be alla du kan om hjälp!! enligt sambolagen har du rätt till hälften av det som han/du köpt för gemensamt bruk under tiden ni bott ihop! alltså tex har han köpt en plattv eller liknande som HAN betalat under tiden ni bott ihop så har du lika stor rätt till den som han har vid separation. du har även rätt till halva hus/lägenhet även om han står på det själv. villkoret är då att ni flyttat in där samtidigt, att det är köpt för att ni ska bruka det gemensamt.enda undantaget är sommarstugor.
    jag står på halva huset, men det är han som betalat på lånen. Jag har köpt mat och betalat lite andra småräkningar.
  • gosmamman
    Busbellan skrev 2009-08-03 09:08:43 följande:
    gosmamman, en stor kram till dig idag, jag tror du behöver det!!
    Busbellan skrev 2009-08-03 09:08:43 följande:
    gosmamman, en stor kram till dig idag, jag tror du behöver det!!
    Buttelina skrev 2009-08-03 09:10:52 följande:
    toppen då är ju halva huset ditt! och vill han ha ut dig så får han ju betala dig hälften av marknadsvärdet först!! KRÄV din rätt! var inte för snäll!!!
    mortillsju skrev 2009-08-03 09:10:59 följande:
    Häften är således ditt. Hurra!
    mortillsju skrev 2009-08-03 09:11:41 följande:
    Hä! Så det så. Så nu GOSMAMMAN ryter du till!! Advokat om det behövs.
    Men det känns fördjävligt, hur ska jag kunna orka bråka om detta. Han kommer att avsky mig och vi kommer inte ens kunna klara av att vara vänner.
  • gosmamman
    JuliaochNelly skrev 2009-08-03 09:15:31 följande:
    Vet inte riktigt vad du dusskuterar men har själv skilda föräldrar. Den som ska ha barnen mest har rätt till huset och möblerer som ingår till barnens behov. Mina föräldrar skildes och min mamma skulle ha oss mest. Då fick min pappa vacker vänta tills vi flyttat vidare. Jag vill bara råda dig att direkt skaffa en advokat det kommer vara guld värt om ni inte kommer överens.
    Jag vet inte hur jag ska ha råd med en advokat
    saturnina skrev 2009-08-03 09:15:39 följande:
    Stackars dig! Men när båset är tomt kanske han inser vad han mist.Men du är söt & ung - ut & träffa folk så fort du orkar! Massa kramar.
    jag hoppas

saturnina skrev 2009-08-03 09:18:56 följande:
    Jag tycker inte du ska flytta innan du har allt klart för dig!!!!! Om han har så bråttom så får HAN flytta.
    om det vore så enkelt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14