mortillsju skrev 2009-08-03 08:16:30 följande:
Åhja, nu får du allt bromsa upp honom. Han kan inte bestämma allt. Ta kommandot, alla teaterförmåga du har nu. Du kanske ska flytta, möjligt men då ska ni tillsammans hjälpas åt att hitta ett fungerande boende för dig. Stå för din rätt. Älska på, det är fint. Men blanda inte ihop detta med din juridiska rätt. Lova mig det!
Buttelina skrev 2009-08-03 08:20:06 följande:du är så klok!! Precis vad jag tänkte men inte fick fram!gosmaman.dessutom är det ju bäst för barnen om ni tar det lugnt och går sakta fram. Prata, prata och prata, både med varnadra och barnen. Barnen kan ta detta lika hårt som dig! Din sambo verkar tänka väldigt egoistiskt!
Jag vet inte vad som farit i honom, jag känner inte igen honom just nu. Medea är lika knäckt som jag och gråter massor och säger att hon inte vill att jag ska flytta.
Min mamma sa samma sak till mig igår och när jag sa till honom att jag vill ta det lite lugnt så undrade han varför vi ska dra ut på lidandet. Enda svaret han ger mig är att han har bestämmt sig.
Flera st har sagt åt mig att jag måste tänka på det juruduska nu och sakta men säkert glider det in, men jag vill inte bråka.