• Emmsan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 09:46:04 följande:
    En vecka!!!!   Å fy... SÅ länge vill inte jag böla!! Bara för de lär jag böla TVÅ Hur går det för liten på dagis? Har ni landat i det?
    vi skolade ju in på 14 dagar sen va han där 2 dagar i veckan mellan 9-13 ;) i 3 veckor sen tog vi semester så jag hann både landa o få hem honom igen :) uuunderbart nu börjar de inte förääns i slutet av augusti
  • Emmsan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-09 09:48:31 följande:
    Maia var 65 lång och vägde 7040, större än jag minns men det var ju efter det som hennes problem började...hon vägde ju typ samma när hon fyllde 1. Men 62-68 satsar jag nog på till våren/sommaren och 68/74 till sensommar/höst. Jag avskyr för stora kläder.
    hahahaha melker va 71 cm lång o vägde 9400
  • Emmsan
    SmillaMilla skrev 2009-07-09 09:51:04 följande:
    precis så mycket vägde svea som 6½ månad
    uuunderbara godingar :)
  • Emmsan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 09:55:36 följande:
    Aha... Va bara en kortis med dagis då    *perfa*
    puh japp det räckte bra till o börja med
  • Emmsan
    LA Woman skrev 2009-07-09 10:04:29 följande:
    Det gär minsann mina töser också  Tror de leker med Barbie på Matildas rum, så det är bara att nuta så länge det varar
    är det vädret tro?? mina har inte bråkat en enda ggn idag{#lang_emotions_surprised}
  • Emmsan
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:22:41 följande:
    Ser att det disskuteras allergier och sånt här. Vi är just nu inne i funderingarna på att skippa mjölk, gluten och soja till August. Det finns ingen direkt forskning som stödjer det, men vissa läkare har undersökt barn och även föräldrar med barn som har autism har märkt en klar förbättring i tillståndet när man kört med sån kost. Har inte riktigt bestämt nåt än, det känns lite omständigt måste jag säga. Samt att jag inte vet hur de ställer sig till det på dagis, de måste ju liksom vara med på det. Ni som är insatta i det, hur svårt är det egentligen att ändra matvanorna? Kommer man snabbt in i det?
    åhh jag hoppar in o svarar ;) voi som är nybörjare har kört i ca 6 veckorn nu är det ÄR verkligen suuuperlätt :)
  • Emmsan
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:28:29 följande:
    Vad har ni uteslutet? Vi tänkte i vårt fall börja med att bara utesluta mjölk ett tag, sen ta det andra efter hand
    all mjölk soja mjölkprotein  tja you name it :)
  • Emmsan
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:36:32 följande:
    Då vet jag var jag ska vända mig när jag behöver hjälp sen då
    haha så välkommen så ;) det ÄR lite lurigt i början men man lär sej snabtt. o visst sen är det kanske ngt lättare med en 1 åring som äter vad som serveras men det ska nog gå bra ska du se.. vi har hittat mjölkfria glassar som är mycket godare än vanliga o det är ju ett pluss iallafall
  • Emmsan

finns det bilder på molos lurvar o vinterkläder än???{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14