Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

JuliaochNelly skrev 2009-07-25 22:33:04 följande:
    det beror helt och hållet på färgen tycker jag är den marin eller röd hade jag satt 595 dom köp nu är det en säsongsfärg så hade jag satt 795 som köp nu eller 695 då är folk oftast beredda att ge mer för dom. får man fråga vad det är för färger & stl ?
    Såg du mitt inbox innan? Blev lite konstigt så jag vet inte om det kom fram... {#lang_emotions_dreamer}
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 22:39:43 följande:
    aaa vad synd inga för mig  ää det är ju inte att vara snål den cerisa finns ju inte nu och vissa vill ju verkligen ha den. Snålt är ju om du lägger 999 som köp nu *hhihi* nää
    Skumt. Skickar igen.
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-07-28 19:19:43 följande:
    Stormis: Underbar overall i bt! Inte hade de anoraken där du köpte?
    Nope, jag tror inte det iaf. De har inte hängt ut i butiken ännu så det var lite svårt att få överblick, men jag är ganska säker på att jag inte såg den.
  • Stormis
    lillronya skrev 2009-07-28 19:31:57 följande:
    Jättefin!!Hur är den i stl? Är så sugen på en sån till Emilio.
    Karla är ca 81-82 cm nu skulle jag gissa och hon kunde gott ha stl 80 också. När jag jämförde 80 med 86 så var ärmarna lika långa, skiljde ca 3 cm i grenen (?) och ytterligare ca 4 cm på benen. Så det var ganska stor skillnad på storlekarna. Normala till stora skulle jag nog vilja säga, inte små. Men kanske inget för barn med låååånga armar? Jag tog 86 för att säkert kunna ha den till våren med (beräknas vara 86 cm i jan).
  • Stormis
    lillronya skrev 2009-07-28 19:57:01 följande:
    HAr du nån lurvoverall att jämföra med? *blink, blink*
    Gråa med cerisa kanter från förra hösten i stl 80 om det skulle hjälpa? Å en oanvänd vantfleece i 86. Hur vill du att jag ska jämföra? Fota? Mått?
  • Stormis
    lillronya skrev 2009-07-28 20:01:58 följande:
    Alltså orkar du fota?Såååå snööt isf!!Går bra med vilken som... Bara jag har nåt att jämföra med.
    Kvällen sprang ifrån mig. Fotar imorgon, vilken vill du att jag jämför med?
  • Stormis
    Mosen08 skrev 2009-07-28 22:13:19 följande:
    Vill du att jag skickar artikeln, har tidningen här brevid mig?
    Ja, det vill hon, hon frågade efter en Kalmarbo innan här idag.
    Bara hoppar in och lägger mig i lite
  • Stormis
    H I L L A skrev 2009-07-29 10:17:04 följande:
    God morgon !Stormis -- Så fin K är i overallen !! Ser ut att sitta jätte bra Har den luva ?Liljan -- Pengar är på väg till dig nu, hoppas vi stod med på kortet ändå ?
    Tack . Jepp, har en avtagbar luva (med knappar) som är på, men som ligger ne rpå ryggen.

Nu ska vi ut en sväng!
  • Stormis
    lillronya skrev 2009-07-29 16:54:00 följande:
    Stormis: Tack för bilden!
    Nemas, hoppas att det var till nån hjälp.
  • Stormis
    LJ2 skrev 2009-07-30 13:05:19 följande:
    nån här som gjort nupptest? syrran har en kompis som gjorde det igår.. *pratade med henne i telefon nyss* o hon hade fått 1/196 i sannolikhet? ca 0,5%.. i dsden som gjort det va ju helt jäkla blåst.. o tydligen ganska ny i allt, o okunnig... ???A hade frågat henne om det inte kunde vara nåt annat? *kommer inte ihåg vad dom sa, nåt vanligt* o hon hade svarat, va? nä, det vet jag inte, det har jag ingen aning om vad det är för nåt* ??? till saken hör att hon fick missfall i v 8 sist, o blev sen gravid igen, o är nu i v 13.. hon är såklart såå orolig nu.. ska få träffa läkare om 2 veckor tydligen.. jag sa åt henne att ringa o be om nytt test, med en ERFAREN bm.. o att säga exakt hur de blev behandlade, o vad som blev sagt.. A hade frågat vad gränserna går, o hon hade svarat att ja, 250 så är det ju ok, 300 är bra..ja, men då är vi ju bara 50 ifrån menade A på, så då kan väl det ändå inte vara så stor risk? o får svaret, ja ni får tolka det hur ni vill ????? *Jäkla idiot!!!, hon har ju ett nyligen missfall bakom sig, o är redan nervös över att detta inte ska gå bra, så får hon detta utöver!!!*men syrran frågade om jag inte kunde fråga nån som har gjort det, vad de fick för sannolikhet..o om barnet är fött, hur det blev??
    Här på MVC så rekommenderar de att man gör FVP vid siffror på >1/200 OM det är så att man verkligen vill VETA. En fick 1/12 och gjorde då FVP som visade normalt. En annan fick 1/250 och har också haft ett svårt missfallll bakom sig så hon vill inte ta risken med FVP. Hon har dock inte fött ännu.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14