Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-08-11 14:27:01 följande:
    Bubblan kommer ha: 6-7 lurvar 3 lurvbrallor 2 fleecebrallor Katvig regnoverall/Molo regnset/2 IdaT regnset 1 molo overall 1 molo tvådelat set ett gäng rånarluvor, en stickad rånis, Katvig mössor, Molo hjälmisar 2 Molo vantar 2 fingervantardet är nog det vi kommer ha som ytterkläder i höst/vinter
    Tur att jag inte är som du....då skulle jag inte ha råd med alla mina Mollysar till mig själv och skulle få gå klädd som en lodis *s*
  • Stargirl
    Stargirl skrev 2009-08-11 14:45:11 följande:
    Tur att jag inte är som du....då skulle jag inte ha råd med alla mina Mollysar till mig själv och skulle få gå klädd som en lodis *s*
    Alltså jag menar att jag inte måste ha alla lurven *s* ska nog köpa en till men då räcker det. Var ska jag förvara allt
  • Stargirl
    Dis skrev 2009-08-11 14:55:08 följande:
    ah du skulle då inte se ut som en lodis utan odd molly ;) men det är underbara kläder som du är jättefin i ;)
    Hahaha...jo du har inte sett resten av min garderob. Gamla mammakläder och noppiga fleecejackor *asg*
  • Stargirl

Ang babyklänningarna....köpte en i stl 92 TROTS att jag tycker att hon bör ha stl 98. Men kunde inte motstå. Men tycker oxå att det är synd att de inte finns i större stl. Men då får man köpa tunikorna helt enkelt.

• Stargirl
    ängeln83 skrev 2009-08-11 18:25:23 följande:
    Det tror jag också Liam lär nog bli rastlös emellanåt men då finns ju öppna förskolan, dessutom är vi ganska många som går hemma samtidigt som har barn i precis Liams ålder så han kommer nog aktiveras ändå
    Jag tyckte det var superbra med dagis ett par timmar då vi fick våran andra son. Då fick han verkligen göra sånt som jag INTE gjorde hemma med en nyfödd. Måla fingerfärg, vara ute i ur och skur, busa med kompisar osv. När vi var lediga gick vi till öppnis och så men oftast när vädret var dåligt gick vi inte ut och lekte och det blev mycket tecknat. Så jag tyckte dagis var GULD....men alla är vi olika.
  • Stargirl
    snigelina skrev 2009-08-11 18:29:57 följande:
    När vår minsta föddes var storasystrarna drygt fem och knappt tre. Vi skulle haft dem på dagis då, men fick ingen plats då vi nyss flyttat. Så de var hemma med oss i fyra månader, tills den äldsta började förskoleklass. Det gick det också, men jag hade som sagt valt dagis om de fått plats och det funkat. Nu fick treåringen fortsätta vara hemma ett år då det absolut inte gick att kombinera tiderna med dagis och förskoleklass, det hade bara varit ett evigt springande fram och tillbaka.Så jag förstår dig
    Men då vår dotter kom var de stora barnen 3 och 5 år och då gick det ju utmärkt att ha de stora hemma. De skötte sig ju själva så mycket. Jag tyckte inte att det var så jobbigt. Tyckte det var jobbigare då vi fick barn nr 2 han hade ju blöjor fortfarande och hängde fast i mig jämt. Men det är ju olika hur det är.
  • Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2009-08-11 18:42:16 följande:
    Jo det skulle ju bli så mycker mer tid för dom barnen som verkligen behöver dagis. När Nelly gick dom där 3 månaderna då var dom 19 barn på avdelningen och efter dom som hade föräldrar som var mamma lediga, arbetslösa m.m hämtat vid tolv så var dom 5 st kvar. Helt galet
    Men de arbetslösa måste ju ha dagis. Hur ska de annars söka jobb? De behöver ju verkligen dagis lika mycket som ngn som jobbar heltid.
  • Stargirl
    lillronya skrev 2009-08-11 18:44:51 följande:
    Det håller jag med dej om.
    De måste ju passa arbetsintervjuer på olika håll, besök hos arbetsförmedlingen samt att hinna kolla efter jobb på olika sajter och skicka mail, ringa osv ostört. Jag kan tänka mig att det kan var asvårt att ha barnen deltid om man blir erbjuden en intervju under en tid som man inte har barnet på dagis. Det ger ju ingen bra start till den eventuella arbetsgivaren. Helt OT i tråden dock....men tycker folk är så dömande i sitt "barn ska vara hemma med en föräldraledig förälder". Det skulle säkert födas väldigt mycket färre barn om vi inte hade så utbyggt system med förskola och möjligheten till att ha barn ett par timmar när man är hemma med en bebis. Sen kan man ju diskutera om skatten ska finansiera maxtaxan eller ej......i värsta fall blir det som i Italien. Mortaliteten är större än nativiteten. Då klagar nog få på sådana småsaker då det inte föds tillräckligt med barn. Staten gör ju dessa saker för att underlätta för föräldrar så de ska skaffa fler barn och trygga Sveriges tillväxt. Barnbidraget kan ju oxå diskuteras samt flerbarnstillägget osv....
  • Stargirl
    JuliaochNelly skrev 2009-08-11 18:45:53 följande:
    Njaa det är en disskutions fråga faktiskt min sambo var arbetslös i sex månader och han sökt i snitt 6 jobb om dagen och det tog 10 minuter om dagen ungefär. Arbetsinterjuver är ju inte så många heller. Jag har en kompis som har sina två pojkar på dagis då hon söker jobb och inte sjutton tar det 15 timmar i veckan
    Skulle jag stå utan jobb skulle jag då sitta den tiden jag kunde för att springa med mitt CV, ringa runt, skicka mail i MINST 15 timmar per vecka......det är vad jag tror iaf. Skulle se det som mitt heltidsjobb att skaffa ett nytt jobb.
  • Stargirl

Det är mycket KikKid i danska bildtråden. Vet inte om det är med flit med KikKid är holländskt. Inte danskt..... Det verkar vara rätt strikt med att allt ska vara "danskt" men kikkid är det mycket av. Bara om ngn inte vet. Tänkte jag.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14