Inlägg från: melizza |Visa alla inlägg
  • melizza

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

SmillaMilla skrev 2009-10-01 15:14:44 följande:
    Hej tjejerTillbaks från en runda på "stan". Hittade två mössor som Anton gillade. Kommer snart bilder på dem o dagens post. Och lite annat jag hittade på stan.
    OMG vad söt Svea i kaninbyxorna......vill ha såna till min skrutt
    Fina mössor till lurven med
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • melizza
    Busbellan skrev 2009-10-01 15:33:30 följande:
    Smilla, vilken sööööt pippi i BT!!
    vet inte du att det är förbjudet att visa så fina bilder i BT {#lang_emotions_tongue_out} din tös var hur "adorable" som helst med den dunderfina jackan som Stella nog måste ha snart
  • melizza
    mammatre skrev 2009-10-01 15:58:07 följande:
    Hej, tänkte bara höra med er proffs, hur är lurv overallerna, är dom stora i stl??Vet att min lill kille hade en i stl 62 som han kunde ha länge.Han är ca 82 cm nu vid 15 mån vad tror ni på för stl??
    86 eller 92
    jag tycker inte att dem är stora utan normala till nästan lite små
  • melizza

är ni shoppingsugna tjejer??? {#lang_emotions_tongue_out}

har hittat lite molo rea här...

http://www.butiklekstugan.se/

shoppa lugnt

• melizza

är det nån som nyligen varit på ullared och vet om detta är nåt därifrån...

http://www.tradera.com/Regnstall-galonstall-helt-nya-med-lapp-kvar--auktion_99343712

vill ha ett nytt regnställ till dagis och vill inte ha ida t för det är lite för dyrt för att ha på dagis och dessutom var jag lite besviken på deras kvalitet....vi har en med flodhästarna på och Stella var blöt om knäna när hon hade krypit med dem på

• melizza

vad har ni för regnställ till er barn????

ge mig massa tips på vilka som är bra.....

• melizza
    Zvartaliljan skrev 2009-10-02 12:18:01 följande:
    kolla bt
    ååååå vad fint hummel vinter setet var med pusselrånisen *MÅSTEHA*

så söt Maia i ullmössan och vantarna
    ängeln83 skrev 2009-10-02 12:18:15 följande:
    Jag gillar Didriksons, kanon kvalite och bra priser, har även ett från Lindex som också är bra.
    ska kolla didriksons då men har du fodrade eller inte.....jag vill nog helst ha utan foder......lindex har jag kollat men tycker dem är lite tråkiga men sen är man ju van vid idat:s som är skitsöta fast inget bra
    vet du nånstans man kan kolla på didriksons???
  • melizza
    Zvartaliljan skrev 2009-10-02 14:29:16 följande:
    ÅHHH vad jag är GLAAAAD!!!! lillronya har köpt orange kaninklänning till Maia och matchande lila bodysuit till bebben och dessutom en rosa lurvoverall i 110/116!! Wiiii så mysigt med den goa fleecen Jackan hon  har i 98/104 är för liten så nu får hon en overall istället Längtar tills gänget kommit hem o bombar bt med bilder
    åååå finns det så stora overaller??? {#lang_emotions_surprised} då skulle jag ju med velat ha en sån ju
  • melizza

hallå i tråden

fasiken vad avis jag är på alla som ska till salg.....drömmer om att få åka en vacker dag

ängeln83 skrev 2009-10-05 11:29:36 följande:
    Hello girls.Dagens 4 timmars arbete är nu avklarat och nu har jag 2 ½ timmas time alone innan Liam ska hämtas på dagis och gubben ska väckas.
    gött med lite time alone alltså.....det behöver man verkligen när man är höggravid och trött
  • melizza
    Smultronhjärta skrev 2009-10-05 11:39:27 följande:
    Ja där är ju du..inte heller någon av dina två tröjor lyckades varken jag eller ronya få fatt på ..Överlag så var det faktiskt ganska ont om tjockare tröjor medans det fanns gott om tunna långärmade och t-shirts..
    jag förstod det....
    men du fick tag i massa fina småfolkisar.....speciellt alla fina klänningar till lilla Smultron....sååå ssöta
  • melizza
    Smultronhjärta skrev 2009-10-05 12:20:08 följande:
    Gå in härwww.campadre.com/ Många försöker ju tyvärr gå runt Traderas avgifter genom att ta ut det på fraktkostnaderna..NU ska liten Max sova middag i sin fiiina rosa Småfolksoverall- hela familjen gillar den skarpt även om vi nog inte skulle gå ut in public med den Jag är såå nöjd med att äntligen ha en lurvoverall igen*saknat*
    vill se bild på lilla Max i rosa lurvoverall
    tog du den till lillasyster egentligen eller??
  • melizza
    Smultronhjärta skrev 2009-10-05 13:24:39 följande:
    Max är så fin så i sin rosa lurv som köptes till honom i stl 98/104..Lillasyster har redan en i sin växalåda sen Smallkidsutförsäljningen
    om dem är så gigantiska så kanske Stella skulle kunna få plats i en 110/116
    fast jag lär ju inte få tag på en sån då förstås.....skulle vara kul att ha en iaf...får hålla koll på T

när hade smallkids utförsäljning på sådana??? längesen eller??
  • melizza
    Tjollabolla skrev 2009-10-06 10:16:27 följande:
    Preggi; Hoppas lillsnuttan kryar på sig så hon kan va med på dagisfotot! Här har dom börjat med att man bara får ta enskilda kort om föräldern kan vara med, så får man boka tid. Detta för att det brukar va sån kaos den dagen och dom små blir ofta ledsna...
    på vårat dagis så bestämde dem att dem enbart skulle ta gruppfoto och inga individuella kort bara för att det blir sån kaos och barnen blir oftast ledsna och vill inte ta kort.......jag kan förstå personalen men dem kunde kanske haft en diskussion med föräldrarna tycker jag.......det var ju kanske ett bra sätt att göra så som ni gör på ditt dagis...
  • melizza

Busbellan: winterblossom och lila velourbyxorna gillade jag mest med

Preggi: gillar sunset och pärlplattorna med jeanskjol kan nog bli jättefint

• melizza
    Tjollabolla skrev 2009-10-06 10:26:44 följande:
    Ja förra året tog dom inga enskilda alls, dom ville inte ens ta gruppfoto. Jag förstår personalen till fullo, den dagen är fruktansvärd och många små barn mår dåligt av det. Det är ju oftast lättare med dom större barnen, men det blir ändå alltid stressigt och mkt press på barnen. Tyckte vår förskolan lösning var jättebra detta året!
    jag blev rätt så besviken samtidigt som man har förståelse för personalen och speciellt när min Stella inte fick några kort förra året då hon först var sjuk och sen andra gången så vägrade hon ta kort så vi fick inga alls
  • melizza
    solouniko skrev 2009-10-06 13:48:14 följande:
    Här pratar jag med mig själv Undra om Milla kan ha storlek 1 på katvig mössorna? Hon har väl ca 43-44 i hattmått. Rosa/rosa borde ju vara superfin till brazil blue lurv..
    det kan hon nog för jag tycker att katvig mössor inte är så speciellt stora och min dotter som är snart 4 år kan ha vuxen strl 3 och även 2 men 1 är för liten....
    den mössan passar skitfint till den fleecen....vi har den fleecejackan och den rosa/rosa katvig mössan och det är jättefint ihop men man kan även ha lila/vit mössa då det är lila i tassarna
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14