Zvartaliljan skrev 2009-07-12 10:13:20 följande:
Hej hej tjejer...fortfarande hemma...ringde och de sa att vi skulle testa microlax en gång till innan vi åkte in. Nu har Maia fått microlax, druckit en kopp chokladkaffe, jag har irriterat henne med tops och tagit tempen och masserat magen...ingenting. Men just nu leker hon vilt med kusinerna, som ingenting liksom. Då är det så svårt o åka in akut tycker jag. När man kommer med en pigg unge så brukar de ju titta på en som man är helt dum i huvet som kommer in så...
Åh stackars Maia, lider med er!! jag jobbar inom vården och för ett par veckor sedan hade vi en dam med världens förstoppning, har aldrig varit med om nåt liknande.. hon fick 3!! microlax med jämna mellanrum och inget hjälpte, sen ett resolax och sen klyx men det var stopp fullständigt.. tillslut efter ca 2-3 timmar så fick vi lägga damen på sidan i sängen och stå på varsin sida och verkligen pressa från varsitt håll och då jäklar tog det loss, låter inget vidare såklart och gjorde givetvis djävulskt ont men det viktigaste var ju att det funkade.. känns inte alltid som om sjukvården tar detta på allvar!!