Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2009-07-08 21:55:37 följande:
    Jag hade nog köpt 80 om dom ska användas till hösten. Men sen beror det ju på hur man vill ha byxorna, jag gillar när dom är lite baggy.
    Håller med ängeln. Absolut 80, gulligt pösiga.
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-08 22:02:43 följande:
    Hon sover ungefär en timme om dagen, gör hon inte det så däckar hon på eftermiddagen istället helt slut (totalt omöjligt o hålla henne vaken tills kvällen) och vaknar en timme efter det och så blir natten ännu värre. Just nu håller hon på o sätter "stenar" av leklera på alla fingrar och tår, väldigt roligt tydligen
    Loppans sovvanor liknar min lilla S sovvanor. Men jag börjar få ordning på henne nu *pepparpeppar* Hon är också en mycket viljestark unge....
  • mortillsju
    snigelina skrev 2009-07-09 10:09:49 följande:
    Idag gick en välmatchad unge till dagis här Ibland kan vi få till det *s* Aqualeggings, pärlkjol och aquatröja m pärlärmar Nu är hon lämnad och jag funderar på att sova..
    Oj vad fin hon fick vara idag!!

*vill oxå ha miiinst 10 Molokjolar*
  • mortillsju

Visst var min stjärna fin idag, kasst foto men hon trasslade runt hela tiden så det fick duga

RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 10:20:07 följande:
    Ja va där förra veckan   Dom har fått in velour som vi bunkrade inför dagishösten Helt oki rea tycker jag det är faktiskt..
    Vad är det jag läser??? Dagis i höst??
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-09 10:23:45 följande:
    hmm ska nog ringa o kolla men lär väl ta ett tag innan jag får en tid iaf...det sitter långt bak så det kan vara visdomstanden som gör ont..men det är verkligen outhärdligt nu Har haft ont i flera veckor men inte i närheten av så här ont...
    Klart dom grejar din tand fast du är gravid. Du kan ju inte ha ont juh...ring bums!
  • mortillsju
    Duntoffla skrev 2009-07-09 10:24:54 följande:
     Japp! Är Oliwer bråkig på kvällarna eller vill han bara inte sova? I vissa öron låter det kanske som ett lyxproblem med morgontrötta barn men det är inte kul att det tar 20 min att väcka Noel när det är dagisdags. Och 1½-2 timmar att natta Sa till sambon att vi måste börja gå upp tidigare på morgonen och sen ALLTID ha exakt samma rutin och tider på kvällarna. Problemet är ju att Noel vill gå ut ur sitt rum och jag får sitta och blockera dörren medan han gallskriker i örat på mig.
    Sover han middag?
  • mortillsju
    Duntoffla skrev 2009-07-09 10:26:57 följande:
    Ja, fast de gånger han inte gjort det är det tyvärr samma sak.
    Jag tror att man inte kan utvärdera efter en gång bara , rytmen sitter liksom i kroppen på dem ett tag. Ladda ordentligt, sen bort med middagssömnen, ut på eftermiddagen så liten inte somnar i ett obevakat ögonblick. Sen efter någon vecka somnar de tidigare. Ibörjan är de lika sena men tar naturen ut sin rätt. Det är som om vi kan ha en festnatt men funka ändå nästa dag. Men festnätter i en hel vecka funkar inte.

Jag detta just nu med S *trasselunge* och det fungerar bättre och bättre. Igår somnade hon fint vid halv nio. Idag säkert ännu tidigare *underbart*
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 10:28:10 följande:
    Mmmm.. Fick besked om plats i morse.. Känns lite konstigt faktiskt.. *sakna lilla Bubblan* Fina lilla stjärnan i bildis
    Åhhh det är så liksom dubbelt när de börjar på dagis. Men är det bara ett bra dagis brukar det kännas bra till slut. Ska du vara hemma eller planerar du att arbeta?
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 10:30:52 följande:
    Gahhhhhh!!! Har hittat massor jag vill ha på rea i DK å med frakten blir det exakt ordinarie pris på dem   Försökte få gubben o ge mig en adress i danmark att leverera till men hans polers e på semester Ska jag? Eller inte? 1200.- blir det..  *mycket pengar* 
    Men vad får du för de 1200?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14