Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-08-04 23:20:19 följande:
    jaaa så tolkar jag oxå det!!! www.mylittleztore.se/index.do
    Taack..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Stormis skrev 2009-08-05 10:14:44 följande:
    Aha, ska kolla den nu. Fastnade i mailen, har fått tusen ang auktionerna . Regnställ å äppletröja . Å jag dig! Kul att du länsade lite . Ska räkna på frakten så du har den sen när det är dags.
    Tack för svar på mailen
  • Smileycat
    Buttelina skrev 2009-08-05 10:20:22 följande:
    hoppas att du får det! jag beställde mitt ttp 2min efter mailet så får jag inte mitt så blir jag sur
    Hur är IdaTs regnställ i strl?
    Såg 86/92 o 98/104 o jag skulle egentligen behöva ha mest till en tjej som är typ 103cm o senare till lillgrabben.. Så nja.. Kanske om de är stora för då kan jag ju köpa till den stora tjejen..
  • Smileycat
    Emmsan skrev 2009-08-14 23:36:14 följande:
    gooookväll suck vi måste köpa ny bil :-S.... sååå sorry för OT.... ni med fler barn än 3?? vad har ni för bilar??
    kikade in o letade efter nya bildis, så såg jag din fråga..
    Nu har ju inte vi fler än tre barn hemma men har ändå en sjusittsig, vi har en Hyundai trajet och den är så sköön
  • Smileycat
    Emmsan skrev 2009-08-14 23:57:06 följande:
    hm nååågot e sönder fråga mej inte vad om vi har mer än 3 barn??? ahaaa får man plats med ngt i bagaget??
    ja det finns lite plats, mest på höjden, för flera matkassar osv.. iaf..
    Men nu har vi tagit bort ena sätet, så kan vitom köra in vagnen utan o fälla ihop den eller så plus plats föra annat
    Det jag gillar bäst är att det är inga säten, utan enskilda sitsar allihop, och att det är höjd där man sitter, barnen gillar att de kan se ut
    Nu har vi så att gubben kör (såklart då jag inte har körkort ännu) och fram är det tomt, jag sitter bakom sambonoch sen har jag babyskydd med bas brevve mig och Ebba i bakvänd stol på andra passagerarsidan, och det är inte ens trångt, sen med enskilda sitsar så kan jag ju luta mig bakåt osv.. och deras stolar sitter där de ska..
    Sen bakom mig är de ttomt där vi har vagnen osv, stort utrymme blir det utan sätet, och sne har vi min bonusdotter bakom Ebba, hon sitter fof bakvänt och har nog mest plats av alla för fötterna trots att hon är över fyra, då vi tagit bort nackstödet (behövs ju inte när hon sitter så) och fällt ner ryggstödet, så hon kan sträcka ut benen..
  • Smileycat

HEEEJ! Long time no writing
    Verkar som om lillknoddas håller sig någorlunda ok nu så man får liitelite tid över till annat..
    Han har nämligen fått för sig att han kan gå och göra typ allt annat än vad en bebis ska göra..
    Och blir såå arg när han ramlar eller saker inte går sin väg nu nu är det att underhålla honom heeeela tiden som gäller..
    Vad händer här då?? Ngt kul?

• Smileycat
    nikki2006 skrev 2009-09-24 11:32:50 följande:
    Bara lite shopping som vanligt, hur är det med dig??? Det var verkligen länge sen nu
    Jodå.. Det händer ås mkt här så man hinne rinte med eran superfart i tråden
    I tisdags var det ett år sedan (redan!) sen mamma gick bort och jag har mått än sämre omkring den här tiden, känns dock som det börjar lätta nu igen..
    Lillknatten är redan över 9månader och ska resa sig mot allt, så man måste vara med för han fattar inte att han är liten egentligen tror jag *ler* han blir så arg när han rasar.. Så det är att lurpassa på Liam hela tiden..
    Ebba är hos dagmamman knappt ens 15h så här görs det bus om man inte hinner med..
    En morgon stod hon vid spisen, i pannan var det mjöl (och i halva köket) och mjölk, då skulle hon göra pannkaka! -Tur man har barnlås på spisen!!
    Andra dagen hade hon stått med olika glas o skålar och hällt vatten i olika mängder, lite expriment sådär..
    Att sno pappas deo o smörja in sig med så hon luktar karl hela dagarna, inte såå kul när man är på bussen
    borsta tänderna själv (som hon typ vägrar när hon SKA) o låser in sig på toan och gör typ allt hon inte ska..
    Sen har jag lite fullt upp med läkarbesök osv..
    Men annars så.. Shoppas det emellanåt.. Något ska man väl ha där i mellan som är kul!
    Så är dagsläget hos oss iaf!
    Hur är allt själv då??

Flowerpowermama- Får jag oxå komma in hos dig??
    Såg att vi har en till sak gemensamt i en annan tråd.. Och sen är jag såå nyfiken jämt..
  • Smileycat
    Buttelina skrev 2009-09-24 11:40:29 följande:
    du måste visa bilder på honom juuuuu
    Jaa.. just det, sånt oxå jaa..
    Får leta upp någon jag har på datorn då..
    Ha rnyligen bytt telefon och hittar inte den datasladden men har ju en hel del sen innan..
  • Smileycat
    nikki2006 skrev 2009-09-24 11:55:06 följande:
    Deo på bussen asg Ja den var ju skoj. Jo jag mår nog ganska bra, tänker ofta på mormor och har ju dödsångest till och från men annars rullar det på. jag ahr börjat med måltidsersättning och gått ner 4 kg på 2 veckor så jag känner mig ganska duktig där. Sugen på godis varje dag men jag låter bli. Som en alkolist är socker för mig. Tufft på jobb, jag jobbar på donkan. men jag ahr inte ätit en enda pommes på 2 veckor faktisktUngarna går på dagis och jag har börjat jobba heltid. Trivs bra med chefen så det är helt okej. Jobbar bara morgon. Här busas det ganska friskt med. Lät dem måla häromdagen och lämnade dem i 2 minuter för att hänga tvätt, hör dem skaratta. Rusar in och jo myckety riktigt då sitter de och målar ringar på sina magar istället Tur de inte hade fina kläderna på sig i alla fall
    Ja, jag fick en hel del blickar och jag hade svårt att hålla mig för garv, men hann ju inte tvätta av ungen.. Jag gjorde mig iordning, och hon oxå då tydligen sen sprang vi till bussen
    Förstår denna ängest har ju olika ångestsyndrom som jag dras med.. Har börjat medicinera då det blivit outhärdligt här, att man inte pallar med ngt annat än kidsen, inte ens sig själv funkar ju inte.. Kom inte knappt ens ut..
    Nu hoppas jag på att få komma till läkaren då jag tror jag behöver höja dosen osv.. Sen ta upp samtalskontakten igen då han först varit på semester o sen har det varit sjuka barn i omgångar..

Grattis vad kul att ha lyckats gå ner.. Själv ska jag jag OP:as då jag inte blir av med det här hur jag än gör.. Fick ett OK av kirurgen den 16e, kan väl int ebli annat på födelsedagen så nu väntar jag bara.. Blir nog i januari.. *pirrigt*
    Min lillasyster jobbar på McD, och det ÄR svårt att låta bli..

Hahaa, sånt där har hänt här med.. Vi har även konstverk på väggarna I typ alla rum förutom köket o vardagsrummet, men köket måste fixas ändå sen då det är rivet i tapeten istället.. Suck!
    Ebba brukar sno sax o sitta o klippa i smyg då hon vet att hon inte får men vill såå gärna för hon älskar o göra det men jag ahr typ aldrig tid och bara sitta med henne så.. SÅ man hittat ibland ett kuvert i små små bitar över halva golvet..
    NU har vi fått börja barnsäkra, det har inte behövts så mkt innan men när det är saker hon kan göra sig illa på.. usch..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14