• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Godmorgon tjejer! Sitter och funderar på en lurvoverall i leaf(jag är ju grönfantast så det stänker om det) Kan bara inte bestämma mej för jag vet inte hur mycket den kommer användas. Såg också KikKids nya kläder och där fanns en hel del jag ville ha men det rusar ju iväg i "guldpengarna":)
    Ni som har lurvoverall, gillar ni dem? Min grabb kommer bli 1½ i januari så det blir ju lite vagnåkning även då och kanske det är smart i åkpåsen.

Vardagen är viktig och måste bevaras med omsorg:)
  • Pimm
    Busbellan skrev 2009-08-10 10:29:26 följande:
    Japp, underbara Ronya slängde in ett tips här igår kväll 499 kr, helt ok pris för en overall som ska vara i nyskick tycker jag.
    Tyckte också att du gjorde ett kap och den var jättesnygg!
  • Pimm

Jag är glad över att jag köpte lurven grenadine(orangeröd) på rean + samma färg i softshelljackan för jag gillar röda nyanser men den hallonröda nu är lite för tjejaktig för min smak, men färgen i sej är underbar! Är det jag som är gammeldags eller ni har samma åsikt? Sonen är ju lite liten för att välja själv..hihi annars hade jag kanske åkt på en sådan:)

• Pimm
    Raihana skrev 2009-08-10 10:43:12 följande:
    Är så nyfiken på min rånarluva!! Hoppas den kommer snart!!
    Köpte du också babushkan? Jag tror jag får min idag, hooopppasss! :)
  • Pimm
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-10 11:01:04 följande:
    Å måste få skriva av mig lite irritation bara Jag ska ju börja söka jobb nu i höst är det tänkt..Bubblis ska gå korta dagar på dagis, sambon reser en hel del i jobbet och jobbar rätt mycket överlag så jag kommer vara ensam med hämtning,lämning,läxor o allt annat.. Han e på mig hela tiden om jobbsökandet.. Å jag sitter här superstressad o kollar varje dag, det finns liksom ingenting som passar.. Nattjobb går inte då han inte är hemma jämt, tidiga mornar går inte, långt bort går inte då jag dels inte har bil och sen inte kan hämta i tid om jag ska resa långt.. Jag har ingen utbildning så jag kan inte söka "special jobb"Nu tycker han jag ska börja söka i södermanland, Västmanland, Örebro osv.. Men hur fasiken ska jag få ihop detta?? Får jag jobb så har vi ju en "ursäkt" att flytta men samtidigt ska jag hitta ett jobb å sen får vi inte detta sålt eller hittar nytt boende på den orten som passar..Å jag e bara suuuuperstressad över detta
    Usch vilken jobig sits, förstår att du känner dej stressad. Om du ska jobba "normalt" så får ju han nästan ändra på sina arbetstider och jag antar att det är svårt det med. Du kan inte ta något jobb med att sälja typ barnkläder, så som meandi osv? Vet visserligen inte hur det ger i kassan men man kan ju styra sin arbetstid lite.
    Du med din drivkraft skulle haft en webbutik!! :) det hade väl varit roligt:)
  • Pimm
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-10 11:21:29 följande:
    Ja veckovis sköter jag ju 100 procent här sen när han är hemma delar vi ju på det lite   Jag måste fasiken prata med honom igen om detta han verkar inte riktigt förstå.. Han kan ju jobba hursomhelst, vilken tid som helst.. när som helst.. Jag kan ju inte det
    Jag kom på det:) Han anställer dej i sitt företag som hushållerska och barnpasserska Då slipper du "jobba" och han kan sluta tjata!
  • Pimm
    MyPreciousLove skrev 2009-08-10 12:02:37 följande:
    Hejsan!Jag har hittat en vinteroverall på T och undrar bara om denna är bra Holden svart med reflexstjärnor på armen...Sen hur är storleken på den??? Jag ska få barn i sept å vinteroverall behövs juh inte förrän i dec så då är han juh 3 månader.... blir 62 för liten då?
    Min son är född i mitten på juli och han är en ganska stor kille. Vi hade 62 första halvdelen av vintern och gick sedan över till 74. Molos är väl generellt rejälv i storlek så det borde ju kunna gå, du kan ju gå över till en tunnare i slutet på vintern..om du inte bor i Norrland förstås:)
  • Pimm
    MyPreciousLove skrev 2009-08-10 12:33:19 följande:
    Nej jag bor inte i norrland, jag bor mer i mitten i närke å där är det inte lika kallt även fast det kan bli kallt Då kanske jag ska satsa på den vad tycker du???
    Ja jag hade satsat. Själv hade jag en IdaT fleeceoverall(62) i början och sedan en Småfolk lurvfleece(74) och den sistnämnda var nog den bästa overall jag haft:) Hade också en pop tjock overall men vi hade aldrig så kallt och så var den klumpig i vagnen. Molos holden är nog smidigare.
  • Pimm
    MyPreciousLove skrev 2009-08-10 12:45:50 följande:
    Jag har en fleece overall ifrån molo, men den blir det innan det blir kallare Då slår jag nog till! den var ny aldrig använd för halva priset Tack för ditt svar
    Det blir kanon:) Bra med halva priset, sånt gillas ju:)
  • Pimm

En babushka väpnarluva i BT:) Men han ville inte ha den på sej, fast sådan är han alltid med huvudbonader:)

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14