Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Raihana skrev 2009-07-12 00:41:50 följande:
    Någon som sett dessa i Sverige i den andra färgen, vit/gråsvart med rosa mudd?Måste ha dom nu, kan inte vänta
    De med prickar?
    De finns på lilla helsingborg. Ring eller mejla de.

Godmorgon i tråden, förresten.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    jompa skrev 2009-07-12 08:53:48 följande:
    Godmorgon alla.Lugnt här än så länge.Sitter och funderar på om man ska lägga ut lite kläder på T. Verkar ju gå rätt bra där just nu.
    Godmorgon!
    Ja här är det lugnt.
    Funderar också på T, men väntar nog lite ändå. Fegar lite.
  • lillronya
    jompa skrev 2009-07-12 09:02:45 följande:
    Ja det borde ju gå bra även i augusti när folk behöver kläder inför dagisstart.
    Ja jag hoppas på det, jag.

Allt bra hos er idag??
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-12 09:14:04 följande:
    God morgon i tråden!Någon här som har kortarmad klänning från Nanoou!? Eller kankse vårens/sommarens boyd... Skulle behöva storlekshjälp....
    Godmorgon!
    Var kikar du?
  • lillronya
    Raihana skrev 2009-07-12 09:32:49 följande:
    Aha, toppen! Ska dom inte lägga upp allt på hemsidan snart, vet du det?
    INgen aning.
    VAr där och såg när de tog fram de. Jättefina!!!
  • lillronya
    Smileycat skrev 2009-07-12 19:51:55 följande:
    KLart man tycker synd om henne, men det kan inte hjälpas.. Maia kan ju inte vänta lixom.. Hoppas det går bra på toan nu.. Men du.. Finns det ingen möjlighet att hon kan sova kvar med tjejerna, så åker hon hemåt imorrn?Skulle ni köra helt mjölkfritt eller fritt från mjölkprotein? Det är lite skillnad..Min styvsyster har två söner, ena är överkänslig mot laktos men kan då dricka laktosfri mjölk", den andra tål ingenting med mjölk i.. Man får läsa ALLT, inte minsta tecken, typ skummjölkspulver osv.. det åker direkt bort!(Annars så är iaf Valios o Arlas laktosfria mjölkdryck mkt godare än typ Oatleys osv.. Men det ska vara den med skruvkork, inte de med extra långhållbarhet, Ebba har tom börjat dricka mer mjölk, för den är lite sötare.. Om ni skulle skippa laktosen bara..)HUr mycket Laktos ger ni då? Ni kan inte höja den oxå?Hoppas hoppas verkligen hon slipper stå ut med det här snart, och det blir allt bättre!
    Sådär har vi det med. Lite blandad överkänslighet och allergi här. Vissa tål all mjölk, vissa kör laktosfritt och Emilio helt mjölkfritt.
    Lätt  som en plätt att bjuda hem den här 9-personersfamiljen.

Skickar ett gäng kramar till Maia och Malou med!!!
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-12 20:06:05 följande:
    9?? Har jag missat något eller?
    HAhahaha så går det när man skriver utan att titta på vad man gör.
    Nä vi är fortfarande 7 i familjen.
  • lillronya

Godkväll i tråden!

HÄr pratas det allerigier ser jag.
    På tal om sånt så kan man ju undra hur 17 man håller en allergisk kille ifrån att plocka smutron och blåbär när man bor mitt i skogen.....
    Dagens problem i detta hemmet.

• lillronya
    Busbellan skrev 2009-07-12 23:22:51 följande:
    Ja, du inte lätt antar jag. Men trösta dig med att han snart vet vad han får och inte får äta.Men tills han kommit så långt har jag nog tyvärr inga tips är jag rädd.
    Måste säga att jag längtar tills han förstår!
    Han blir ju SÅ ledsen när alla barnen går och plockar bär och han inte får följa med. Och får han följa med så äter han ju en massa såklart. Det är ju gott!

JA ja, som tur är blir han inte jättedålig. Bara halvkass...
    Raihana skrev 2009-07-12 23:24:05 följande:
    Hej hopp i tråden! Här hoppas inte mycket, mest allergi prat ser jag! Jobbigt för era små! Känner att jag kan vara glad att jag "bara" är pälsdjursallergiker (lite nötter då), men det är ju väldans mycket lättare att undvika än mat. Lillronya: Hmmm, ja det låter ju onekligen väldigt svårt.
    Det man är van vid är alltid det lättaste.
  • lillronya

HAr ju inte varit här ordentligt idag. Har jag missat nån tokbra rea???

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14