• Emmsan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

lillronya skrev 2009-07-26 09:55:21 följande:
    Ja det borde det göra. Och kommer bara vällingen så har jag gröt över här. Kör ju med det nu s¨länge, blandat med havremjölk.
    duuuu tål din lillfis soya mjölk??? bytte ut havren mot det för ngn vecka sen o vi är tyvärr tillbaka på ruta ett med förstoppning igen :(
  • Emmsan
    lillronya skrev 2009-07-26 10:16:46 följande:
    Ja han tål soya men vi ger inte den mjölken. Man ska undvika det eftersom mjölkproteinallergiska små barn lätt utvecklar allergi mot soya också om man ger det för mycket. Så vi håller oss till havremjölken. Är ni tillbaka efter att ni bytte menar du? Vi har strul igen här nu med diarre i en vecka nu. Vet inte riktigt vad vi ska göra nu.
    han blev stenhård av sojan så nu tillbaka till havren men är som innan väldigt lös hela tiden hittar fan inget mellanting :(
  • Emmsan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-26 10:21:43 följande:
    Emmsan: Har du postat mitt paket!?
    sjäääälvklart
  • Emmsan
    lillronya skrev 2009-07-26 10:23:38 följande:
    Men har ni bara uteslutit mjölk? Vi fick inte rätt på varken utslag eller bajs förrän vi hitade helt rätt. Det visade sej vara mjölk, kärnfrukter och det lurigaste av allt= majs!
    mm vi har bara uteslutit mjölk men han e ju så lurig han blir förstopped inga utslag.. o det tar ca 3 dagar innan vi märker att han blir hård.. nu vet jag ju att det va sojan som va ny för honom .. men hu.. sååå egentligen trooor jag att han INTE är mjölkallergisk men att han behöver havre eller ngt för o få igång sin mage gaaaaaah va svårt
  • Emmsan
    H I L L A skrev 2009-07-26 10:29:08 följande:
    Mjölken i sig är ju stoppande...
    tyst med dej nu ;) han är INTE mjölkallergisk hahahaha
  • Emmsan
    lillronya skrev 2009-07-26 10:29:47 följande:
    Usch vad jobbigt! Dricker han mycket mjölk? Tänkte att han kanske kan få lite havremjölk och sen fylla på med nåt annat.
    nej...  när vi började utesluta mjölk leeevde han på välling kunde säkert dricka 5 flaskor om dagen ;) så veckan innan doktorn ringde hade vi dragit ner på vällingen till en flaska om dagen o då blev han mycket bättre.. men nä vi skulle testa utesluta mjölk iallafall.. o ja då blev han ju bättre men som sagt lös jämt...så jag hopppas o tror att det vavällingen som gjorde honom förstoppad o inte mjölken .. han ska få dricka havren nu en vecka sen ska jag införa liite mjölk o se vad som händer
  • Emmsan

sooory tjejer för OT men ni är väl vana vid det här laget antar jag

• Emmsan
    jojoa75 skrev 2009-07-26 12:24:09 följande:
    hmm Lucas bestämde sig för lurv igår, den mörkgrå el svarta med röda/orange kanter.. Visar sig nu att den troligtvis är brun..
    man vaaaar ser du dem???? vill oxå see jö ;)
  • Emmsan
    jojoa75 skrev 2009-07-26 12:33:57 följande:
    Jag fick svar ang min beställning o då fick jag reda på att den inte var mörkgrå el svart utan brun.. vete katten om han vill ha den då..
    men var har du sett den på bild innan du beställde???:)
  • Emmsan
    buffas skrev 2009-07-26 12:48:10 följande:
    Åh skulle betala nästa vad som helst för den ljusare gröna vinteroverallen från Molo såg den på tradera men i 80 och jag vill ha 86 Ingen som vet om dom kan finnas nånstans??? Skulle tro att det är från nån äldre årgång har kollat runt men hittar den inte så nu har jag tröst shoppat kläder för 2000:- på LLM!!!!! Vill haaaa!!!!!
    åhh den har vi.... äääälskar :) tror den är från 07 ?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14