Inlägg från: saturnina |Visa alla inlägg
  • saturnina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

snigelina skrev 2009-07-13 13:15:39 följande:
    Japp, i vissa butiker som säljer vanliga schleich-djur har de även smurfarna
    Jag var på freeport outlet i helgen för att köpa barnkalas-present och i leksaksaffären fanns det massa smurfs, så vi köpte ett litet smurfhus och gifta-sig-smurfen och gifta-sig-smurfan.

Det börjar poppa upp i varenda affär. Är det Disney som gjort eller ska göra film eller har jag drömt?
  • saturnina

Oj, det måste varit citymail som kom förut, för nu fick jag ett paket. Inte från LLM som väntat, utan Rosa & Riddaren, oj vad de var snabba.

• saturnina
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 13:47:23 följande:
    Buttelina (eller någon annan med erfarenhet av Hummel): Hur är overallerna i storlekarna?? Om jag bestämmer mig för en Hummel så vet jag inte vilken storlek jag ska beställa, 86 eller 92... Känns som 86 kommer att vara på gränsen. Har ju en rund kille som är 80 cm lång... P.S Puffar samtidigt för min fråga ang. Mini a Ture och deras overaller? Bra/dåliga??
    Jag funderar på om jag haft någon, men det är Cecilie Westh jag haft. Jag har nog bara tunnare ytterkläder av Mini a Ture tyvärr.
  • saturnina
    Duntoffla skrev 2009-07-13 13:52:47 följande:
    Åh, hoppas det är så här också. Kikade i brevlådan men bara reklam. Hoppas att "vanliga" posten kommer med paket från Baboon idag Vad fick du för fint?
    Ja, det var bara åååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhh. En Mini a Ture svartvitrutig kråsblus som lillan ska ha till en svart manchesterkjol i höst. Sen en Cupcake blåvitprickig tunika med brunrutig hjärtficka. Sååååååååååå söööööööta.

Väntar Molo fågelklänning, men den får jag tydligen vänta på...
  • saturnina

Det var väldigt prisvärt måste jag säga, 168 kr (cupcaketunikan) och 144 kr (Miniatureblusen), då kan jag leva med ockerfrakten.

• saturnina
    kexchoklad skrev 2009-07-13 13:58:42 följande:
    Jag ser att ni diskuterar overaller. Vet någon hur molos overaller är på små barn? Eller finns det någon annan som är bättre. Dottern blir 1 år i september och jag funderar på en sån till henne. Hon kanske precis har börjat gå då den ska börja användas så den får ju inte vara för klumpig.
    Köp inte för stor! Jag har för mig att de var något stora i storleken. I alla fall för ett par år sedan.
  • saturnina
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-13 13:47:23 följande:
    Buttelina (eller någon annan med erfarenhet av Hummel): Hur är overallerna i storlekarna?? Om jag bestämmer mig för en Hummel så vet jag inte vilken storlek jag ska beställa, 86 eller 92... Känns som 86 kommer att vara på gränsen. Har ju en rund kille som är 80 cm lång... P.S Puffar samtidigt för min fråga ang. Mini a Ture och deras overaller? Bra/dåliga??
    Vänta nu, Gustav hade en Miniature-overall i vintras. Ärtgrön, jättefin. Gick sönder tyvärr, men vi hade den som dagisoverall. Jag tror hans bruna Pop var mer hållbar faktiskt.
  • saturnina

Det beror ju på hur årets modeller är, jättesvårt. Jag tycker du ska ta en 80, blir den för liten så säljer du den på Tradera och köper en ny på rean efter jul. Annars tror jag faktiskt hon klarar sig på en Molo 80 hela säsongen, men du talar med en som avskyr kläder som sitter som tält på barnen. Speciellt om de precis lärt sig gå - då är det lurigt att kliva omkring i en för stor overall.

• saturnina
    Stormis skrev 2009-07-13 14:09:26 följande:
    Min kompis köpte några band som man knipsade fast. Mjuka, men som man fäst runt tvättlappen tex. Sen är det bara att klippa bort dem enkelt. Ingen aning om var elelr vad de heter tyvärr. Men de verkade bra!
    Jag köpte band som man stryker fast med strykjärn. Men ärligt talat, med tre dagisbarn och barnklädestokig har jag gett upp. Jag står varje morgon med tuschpenna i högsta hugg och skriver initialer på lapp om något plagg är nytt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14