Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

God Förmiddag.

Lite jobbskolk, och hemmapyssel. Vad händer i tråden?

• mortillsju
    nikki2006 skrev 2009-09-08 20:50:06 följande:
    Ja då blir det ju gratis frakt Säg till henne att vässa armbågarna hi hi Nej flickor nu SKALL jag lägga mig. Börjar 5 imorgon kram kram
    Såg att du köpt finaste overallen *avundsjuk*
  • mortillsju
    JuliaochNelly skrev 2009-09-08 21:06:55 följande:
    hehe ska kolla Så nu har jag beställt en regnbågs overall till Nelly
    Det är lätt gjort!
  • mortillsju
    JuliaochNelly skrev 2009-09-08 21:11:11 följande:
    hehe eller hur ursäkten nu är att vi ska ju till sälen i vinter då måste man ju MINST ha 2 overaller *moohaaa*
    Fasen hur ska jag då försvara våra bnär jag bor i Skåneland va??? Att de blir geggiga kanske
  • mortillsju
    Helle skrev 2009-09-08 21:11:41 följande:
    Vad svårt det är med skor till barnen. Gustav har växt ur sina och behöver nya typ omgående. Så höstskor och sen blir det ju vinterstövlar, men vad? Och jösses vad dyrt det är. Någon som har testat viking gortex vinterstövlar? Sorry för OT.
    Har älsklingen breda eller smala fötter?
  • mortillsju

Jag var inne på ajabaja idag och spanade småfolksklänningar och fina velourbyxor. Så fint så....

• mortillsju
    Helle skrev 2009-09-08 21:16:07 följande:
    Tack, bra tips! Vi hade Kavat förra året, men de var inte vattentäta helt (defender) så han var blöt efter dagis. I år behöver vi vattentäta.
    Då tror jag på Kavat, i alla fall till lilla breda foten. Kanske också på den smala med tanke på vristen. Vi har haft kavat i sådär 20 år och våra har faktiskt aldrig läckt.
  • mortillsju
    Helle skrev 2009-09-08 21:19:40 följande:
    Vi har ju också haft en massa kavat, så kanske var det något tillfälligt förra året. För inte borde de läcka bara av snö. Mycket slaska kanske, men inte annars. Får väl ta mig ut till Kavatbutiken och spana. Hade tänkt göra klipp på Ellos men då skulle man inte få skorna förrän 10 okt och det går ju inte när Gustav behöver nu.
    Men testa Viking annars, de är ju också breda. Jag gillar Ecco men tyvärr sitter de lite illa på mina smås knubbiga fötter.
  • mortillsju
    Helle skrev 2009-09-08 21:19:40 följande:
    Vi har ju också haft en massa kavat, så kanske var det något tillfälligt förra året. För inte borde de läcka bara av snö. Mycket slaska kanske, men inte annars. Får väl ta mig ut till Kavatbutiken och spana. Hade tänkt göra klipp på Ellos men då skulle man inte få skorna förrän 10 okt och det går ju inte när Gustav behöver nu.
    Jag tänkte på det där med Goretex. Tanken är ju bra, men å andra sidan räcker det med minsta glipa i Goretexen så läcker de. Och det händer rätt ofta. Sen måste man ju inpregnera ofta med för att de ska hålla sig fina. Våra Ecco från förra vintern ser ut som sju svåra år efter en vinter. Kanske otur men har haft samma erfarenhet med andra Ecco till mina större barn. Kavats ser nästan alltid fina ut efter ett barn.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14