• Anonym (ledsen brud)

mitt liv faller i hopp och jag kan inte stoppa det

mitt liv ramlar i hopp
    jag fick missfall i okt farafar dog i dec vart utan jobb i mars
    sambon jobbar bort hela veckorna kommer fredag eftermiddag
    börja planerat bröllop i aug planerar 2 flytter på 3 månader har fått jobb men kan inte skriva nå papper än för jag måste göra hälso kontol först i aug så jag kan inte få nå låne löfte på lägenhet vi ska flytta till stockholm så man söker och söker efter bostad vi blir utan lägenhet sissta september får bo i en kapsäck annars
    och mitt i allt så försöker jag bli gravid ätter pergotime men har inte lyckas blivit gravid på 8månader så jag går under snart jag och sambon bråkar en del han säger att han förstår mig men det verkar inte så
    har varit och prata med en samtalterapeft men hon har tagit semster och hon sa att jag skulle söka efter nån annan och prata med i stockholm när jag kommer ditt
    jag vet inte var jag ska vända mig känner bara paniken växa i mig vill inte längre prata med nån känns det som för ingen förstår
    jag är så ledsen och ensam skälv så är man ensam 24 tim dygnet sambon går ut med sina arbetkamrater och ätter och tränar gör saker skälv så tränar jag men blir inte så mycke mera jag kan inte låta bli och bli avensjuk på hans liv när mitt bara faller och faller får avsmak för han pga min ensamhet
    känner mig så misslyckad när man inte blir gravid och och är ensamoch har inge jobb än och gå till känner mig inte alls lyklig som man borde göra när man ska gifta sig snälla hjälp mig hitta en lösning
    innan jag går under i min relation

• Svar på tråden mitt liv faller i hopp och jag kan inte stoppa det
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Du har haft en hel del stoa motgångar som kan göra att de flesta inte mår så bra. Det jag också kan läsa är att ni verkar ha gemensamma planer med både barn och flytt. Det som är olyckligt är att du blir ensam. Försök att prata om det läge ni befinner er i med din partner. På något sätt är det som om ni gemensamt ska ta er förbi något för att det sen ska lugna ner sig. Du verkar också ha kraft att att itu med saker. Du har  kontaktat en samtalsterapeut och du tränar. Något som kan vara viktig är att du blir mer aktiv, om inte annat när ni har flyttat, att ta itu med ditt sociala nätverk. Gå gärna med i någon form av föreningsliv där du kan få träffa nya vänner.
    Lycka till
    Tommy

Svar på tråden mitt liv faller i hopp och jag kan inte stoppa det