• Blåsippan84

6v å har de senaste dagarna skrikit alltid då han inte sover

har senaste dagarna skrikit mellan stunderna som han ej sover. dtta tär mycket på mig å min sambo. när han var nyfödd märkte vi att han hade mycket ont i magen. drog ihop sig som en fällkniv å skrek. detta var dock bara på förmiddagarna. började med miniform och det blev mycket bättre.

har haft problem med amningen. så han får även ersättning. e han lugn innan han ska ammas har han nu börjat skrika när han mrker att mjölken inte rinner i brösten. får han sen ersättning så blir han lugn ett par min efter att det e uppdrucket.. men sen börjar han skrika. vi har testat ett par ggr att ge mer ersättning om det e så att han e mer hungrig. han äter oftast glatt upp det. sen skriker han efter det å kräks.

vi bär på honom hela tiden, går absolut ej att lägga ifrån honom om han e vaken. har han har skrikit ett ar timmar lugnar han sig å somnar om att par timmar.. å så fortgår det.

vet ej vad vi ska göra. hjälp!

• Svar på tråden 6v å har de senaste dagarna skrikit alltid då han inte sover
  • BlommyNess12

Hm låter som kolik! Testa sempers magdroppar också, annars har jag nog inga råd förutom att bära, bära bära.

Och var noga med att rapa! Min kille blev sådär om man inte rapade honom ordentligt, ibland fick vi hålla på i 1 ½ timma med att buffa och greja med honom. Är din son svårrapad eller lättrapad?
    Vill du ha raptips så säg bara till!

• GrönaDruvan

Kolla så det inte är mjölkallergi. Låter snarlikt så som min son var innan vi upptäckte det!!

• lövet2

Låter som att han inte tål mjölk. Kolla upp det!

Get them before they get you!
  • Baileys03

Håller med, det låter som att han inte fixar komjölksproteinet... Var så för min dotter, jag har fått sluta äta allt med komjölksprotein i då jag helammar & ett par bekant som ger sin son mjölkersättning har gett den utan komjölksprotein i & märkt en klar förbättring vad gäller skrikandet & fått en gladare bebis som mår bättre.......

Prata med de på BVC & var stenhård på att få hjälp.... Tydligen så görs inte pricktestet förrän de är 4 månader & då skriver läkaren ut recept på den mjölkersättningen som är fri från komjölksprotein... Den är svindyr utan recept.... Så ligg i om att få hjälp på BVC så de lyssnar på er, för som sagt det tär ju på er relation oxå när ni har det så.....

• Blåsippan84
    BlommyNess12 skrev 2009-07-08 08:32:29 följande:
    Hm låter som kolik! Testa sempers magdroppar också, annars har jag nog inga råd förutom att bära, bära bära.Och var noga med att rapa! Min kille blev sådär om man inte rapade honom ordentligt, ibland fick vi hålla på i 1 ½ timma med att buffa och greja med honom. Är din son svårrapad eller lättrapad?Vill du ha raptips så säg bara till!
    han e svårrapad... raptips tack;)
  • chrissy

Det var samma för min son också, läkarna misstänker allergi här med. När vi började ge honom den mjölkfria ersättningen blev han som en ny bebis. Slutade skrika otröstligt. Helt fantastiskt!
    Vi fick också på recept fast vi inte gjort nåt pricktest

• Baileys03

Låter som det är olika beroende på vart man bor & vilket landsting man tillhör när det gäller mjölkfri ersättning......

• Blåsippan84

jah detta börjar tära.. får höra av kompisar att vår bebis har humör å kommentarer att andra bebisar som vi känner "e snälla".. men det handlar ju inte om det.. mamma å pappa vet bara inte varför han gråter

• Pezon

Jag har hört personer vars barn blivit lugna och slutat skrika när mamman ätit Acidophilus Plus från GNLD (www.gnld.com).
    Den gör så att tarmarna mår bra. En del föräldrar ger den också till sina barn med laktosintolerans ibland på sommaren och så kan de äta glass på sommaren.

Läste just idag faktiskt om en mamma som givit sitt barn en halv kapsel utblandad med vatten och svullnaden i magen och skriken försvann på ett par timmar.

GNLDs Acidophilus är baserad bara på naturliga ämnen så man behöver inte känna sig orolig över vad det är man ger till barnet, eller vad man själv stoppar i sig. Det är inget kemiskt eller syntetiskt som det oftast är i Apotekets produkter.

Lycka till. SKickar gärna mer info om du vill.

Svar på tråden 6v å har de senaste dagarna skrikit alltid då han inte sover