• closer

3:e IVF - någon idé att fortsätta? Lyckas någon på försök 3 eller fler?

hej

Behöver återfå lite hopp för just nu har jag tappat allt vad hopp heter...
    Har försökt i snart 3år utan att lyckas - man hittar inget fel på någon av oss
    Har gjort 4 inseminationer, 1ET & 1FET som misslyckats - läste i en annan tråd att chanserna att lyckas sjunker för varje IVF försök man gör vilket inte direkt hjälpte

Så, nu hoppas jag få höra från er som lyckats på försök 3 eller senare - så jag kan återfå lite hopp inför vårt 3:e försök som påbörjas nu i Juli...

Kram till er alla och grattis till er som lyckats!

• Svar på tråden 3:e IVF - någon idé att fortsätta? Lyckas någon på försök 3 eller fler?
  • Ad Infinitum

Hej!
    Ge inte upp!!! Vi försökte i 3, 5 år innan jag blev gravid efter vårt 5:e icsi försök.
    Det har varit en lång och jobbig väg hit men nu när jag känner den lilla bebben sparka så har det varit värt alla tårar och förtvivlan.
    Jag vet vad ni går igenom - ta hand om varandra och ställ krav när ni gör era behandlingar. Vi bytte klinik där de provade nya saker (vilket den gamla kliniken ansåg vara meningslöst) nu när vi lyckades så gjordes AH trots jag inte haft ägg med hårda skal. Varmt lycka till!!!!!!!

• Guldglimt

1 insemination, 3 icsi och ett FET som alla misslyckades. 3:e icsi lyckades, är nu mamma till tvillingar

• Guldglimt

4:e icsi lyckades, menar jag

• Tintene

Här e en till som behöver peppning! Påbörjar vårt 3:e icsi försök i augusti....

• Tröttis

Jag är nu gravid för första gången efter 4:e icsi försöket, har även gjort tre inseminationer och två fet. Enligt min klinik så är det lika stor chans att lyckas på någon av de fyra första färskförsöken. Så ge inte upp, önskar dig ett stort lycka till!

• closer

Åh tack alla för svaren!
    Känns skönt att höra att det faktiskt finns de som lyckas även efter flera försök

Ad Infinitum: Tack, man känner sig så handfallen hos klinikerna - man gör bara vad de säger och vet inte riktigt vilka krav man skall ställa heller. Men AH är ett bra förslag, det skall jag ta upp nu inför 3:e försöket

Guldglimt: Av vilken anledning satte man in 2ägg? Valde ni det själva eller var det på inrådan av kliniken?

Tröttis: Då väljer jag att tro på din klinik

Lycka till Tetienne...vi får tro på 3:e gången gillt...

• Trazzel Maja

Hejsan!

Våran lilla Maja blev till på våran sjätte ivf och nu väntar jag hennes syskon som blev till på första syskonförsöket ( IVF nr. 7 )

Ge inte upp !!!!!!!

Saknar dej så älskade Maja !!!!!!
  • Turbomamma

Hade också helt gett upp efter 2 IVF:er och fått beskedet att mina ägg troligen var dåliga. Fick ut många ägg men få befruktade och inga toppembryon. Vid 3:e behandlingen gjordes ICSI på samtliga, fick 2 till frysen och 2 tillbaka. Plussade och väntar nu tvillingar i v. 19! Ge inte upp utan fortsätt att kämpa, har ni fått fram embryon som är attt tina och frysa så är det jättebra. Enligt min läkare var det absolut idé att fortsätta så länge man fick bra embryon. Tänk på att det även med toppembryon är ca 30-35% chans att lyckas lite beroende på ålder. Det innebär ju att man kan ha otur ett par gånger och kan behöva göra ett par behandlingar. Kram och lycka till!

• IDA30

Vi lyckades också på 3e försöket som var ett fet. Nu väntar vid syskon och det lyckades på första försöket. Det finns många solskenshistorier och mycket hopp

• prästkrage

Vi hann göra 1 IVF utan ET och 3 ICSI innan det tog sig.
    Var oförklarligt barnlösa och inga fel på någon av oss. Hade toppkvalitet på våra befruktade ägg vid ICSI men det ville sig inte förräns på 3:e försöket med ICSI.
    Ge inte upp.
    Så länge man har ork och ekonomi till att fortsätta så tycker jag man ska göra det. Min läkare sa att ser allt bra ut så handlar det just om tid, ork och ekonomi innan man blir gravid.
    För oss har det tagit totalt 7 år från vi började försöka bli med barn.

Svar på tråden 3:e IVF - någon idé att fortsätta? Lyckas någon på försök 3 eller fler?