• Mummy

Kostnad för att dra vatten och avlopp till annat rum?

Vi har börjat fundera på vårt badrum på övervåningen. Det är litet och konstigt form, så det är svårt att få in ett badkar så det ser fint t + att det bli liten plats.
    Vi har tänkt på att vi kan slå ut ena väggen så det blir som ett L-format badrum, vilket nog skulle bli bra.
    Men en annan fundering jag har är att flytta hela badrummet till sovrummet som ligger mittemot. Vi använder det inte, och skulle isf kunna göra ett större allrum av det tidigare badrummet.
    Men vad är det för kostnader för att lägga om sånt?

Det är nog lite strängare regler dessutom, då vi bor i BR.

• Svar på tråden Kostnad för att dra vatten och avlopp till annat rum?
  • Nenne 71

Tänk bara på att ju längre vattenledning ju mer vatten=kostnad blir det för att få varmvatten.

• Mummy

Hmm, tror inte vi betalar för vattnet. Badrummet ligger max 3 meter från sovrummet

• Pappa G

Svårtbedömt utan att se det på plats, men är bjälklaget av trä, så går det ju enklare än om det är av betong. Det svåra är ofta om man måste dra det grova avloppsröret till toaletten genom en bärande bjälke. Den måste i så fall avväxlas/förstärkas påtagligt.

• Pappa G

Nenne 71 skrev 2009-07-08 10:20:29 följande:

Tänk bara på att ju längre vattenledning ju mer vatten=kostnad blir det för att få varmvatten.
    Va?
  • Nenne 71

Jag tänkte mer på eget hus. Ju längre vattenledning ju mer får man spola innan varmvattnet kommer fram och detta innebär ju mer kostnad.

• Pappa G

Nenne 71 skrev 2009-07-10 11:53:07 följande:

Jag tänkte mer på eget hus. Ju längre vattenledning ju mer får man spola innan varmvattnet kommer fram och detta innebär ju mer kostnad.
    Jo, det stämmer ju.
    Fast i det här fallet rörde det sig ju bara om rummet bredvid.
Svar på tråden Kostnad för att dra vatten och avlopp till annat rum?