• sillen9

Vad finns för möjligheter

Vi har fått reda på att mina äggreserver är väldigt dåliga och äggen få och därmed tycker läkarna att äggdonation är enda möjligheten förutom adoption då.
    Men kön är ju otroligt lång och då äggen inte är helt slut så undrar jag om någon
    har tips som har varit med i samma situation men ändå lyckats bli gravida alt
    på vad man kan göra under tiden man väntar för att öka chanserna för gravidtet?
    Vad kan man kräva för behandligar under tiden?

• Svar på tråden Vad finns för möjligheter
  • Love is everything

Att prova IVF är kanske inte så dumt? Då kan man ju välja det bästa ägget och spermien! Varför har du sämre ägg? Är det ålder, sjukdom eller något annat? (Du behöver inte svara om du inte vill!) Isåfall tänker jag på hormonbehandling, då man "bygger upp" nya ägg, som man också kan styra hur många det ska bli.

Lycka till!!!

• sillen9

Love is everything:

Tack så mycket.
    Vi har provat ivf 1 gång men läkarna tycker inte det är värt att prova igen med mina ägg för att de nästan är slut, och vi är satta på kö till äggdonation
    men den kön är så himla lång och då äggen inte är helt slut funderade jag på om man kunde göra något som kan hjälpa under tiden som vi väntar
    för läkaren menade på att lyckas med ivf med mina ägg är samma chans som att vi skulle lyckas själva utan hjälp.
    När vi gjorde äggplock vart det endast 1 ägg som "fungerade" men som inte blev befruktat.
    Nej ingen sjukdom och jag är bara 25 år.

• Love is everything

Fy, vad jobbigt! 25 är ju ingen ålder alls... Skickar en styrkekram till dig! Du kan inte be någon i din närhet om äggdonation? : ) Ett tips!

Hoppas det löser sig för dig/er!

• Carolines

Hej Sillen9:

Vi befinner oss i ungefär samma situation.. Jag är 27 år och gjort mitt första IVF-försök (har gjort ett avbrutet innan men räknar denna gång som den första..) och vi fick ut 3 ägg, ett ägg var omoget, ett var för dåligt kvalité på och ett blev obefruktat. Dessutom har min man "bara" ca 90 000 fungerade spermier.. så vi ska inte hoppas på att några mirakel sker här.

Läkarna på CvL tyckte att vi skulle göra ÄD istället men vi skulle kunna få göra ett till försök hos dem om vi ville. Vi har dock bestämt oss för att göra ett till privat försök på Sophia Hemmet istället för att få en second opinion.. och så har vi ställt oss i kö för ÄD. På KS är väntetiden ca 1 år om man har en egen donator så den är inte så lång.. Var gjorde ni ert försök?

Jag har nu bestämt mig för att göra allt för att detta IVF-försök ska funka och har bla beställt en bok om kinesisk läkarkontst (The Infertility Cure). Jag har ingen aning om tipsen i boken kommer att hjälp men jag drar i de trådar som finns..

Stor kram!!

• sillen9

Tack så mycket det värmer!!
    Jag har som tur är har jag en underbar vännina och syster som sagt
    att de kan donera så på så sätt har jag tur och ett år är väl egentligen inget
    men man har längtat så länge efetr barn att man helst hade sett att man redan sitter där med barnet i sin famn.

Carolines:
    Alla tips är värt ett försök!
    Jag hoppas verkligen att tipsen i boken fungerar och att ni lyckas!!
    Vi gjorde vårat försök på huddinge.

Tack snälla för de goda råden!
    Kram

Svar på tråden Vad finns för möjligheter