• Annaluskan

Rustas billiga färg till källaren?

Snabbfråga: Rustas billiga färg, är den billig och... dålig? Eller hyfsad? Vi ska måla om i källaren, grovhobbyrummet. Tänkte inte behöva lägga ut dyra pengar och Rustas färg är ju jättebillig. Skulle ni våga? Eller skulle ni lägga lite mer på nån annan färg?

• Svar på tråden Rustas billiga färg till källaren?
  • Elina87

vi köpte billig färg på Ö&b en gång och den var dålig..tålde inte stötar över huvudtaget. Rusta kanske inte har samma kvalitet men jag skulle inte våga chansa. Köp färg på coop bygg istället, samma beckers färg som de har på färg och tapet men till ett mycket bättre pris!

• misp

Min enda erfarenhet av färg från Rusta var när jag för ett par år sedan köpte vit färg som tyvärr innehöll små, röda färgpigment vilket resulterade i att man fick gå och torka bort röda streck efter målning. Så jag köper inte färg där igen (kan ju ha haft extrem otur, men men...)

• Stor mamma

rustas billiga är urkass. Målade här överallt för tre år sedan. Källaren o inne i rummen. Den flagar i källaren och här uppe har den börjat släppa nu.

• Softyy

Har köpt färg på Rusta och använt i källaren.
    Funkar super och är fortfarande fint 4 år senare, vi har en torr källare (källare har förmåga att vara fuktiga).

• Puss och Kram

Vi köpte billig färg på ÖoB, inte samma sak kanske men det vi lärde oss då är att aldrig mer köpa billig färg.

varför?

Det täckte inte alls, efter tre lager så syntes fortfarande prickarna efter de flingorna som de hade kastat på väggarna. helt värdelöst.

• Annaluskan

Tack ska ni ha för hjälpen! Jag åkte till Coop bygg och köpte beckers 10 l för 399. Helt ok pris minsann och då vet jag det är bra färg iaf.

• Minimagen

Jag köpte vit färg på Rusta och målade tre lager på tapeten i mitt kök, hur bra som helst! Nöjd.

• USB

Vi målade med billig färg i våran källare och det gör vi aldrig om igen. Den billiga färgen är "tät" så väggarna kan inte "andas" med följden att det spricker och färgen ramlar bort. Ska man måla i källare ska man helst använda silikatfärg. Den släpper igenom ev. fukt.

Svar på tråden Rustas billiga färg till källaren?