• Nature child

Tips på restauranger och sevärdheter i Köpenhamn

Ska med make o tvåmånaders bäbis till Köpenhamn i helgen för att fira bröllopsdagen. Vill äta fint men prisvärt och vill ha tips.

Skulle vilja hitta en bra affär med barnkläder också så att man kan hitta lite annorlunda grejer.

Något vi ska tänka på när vi är i Köpenhamn med bäbis och barnvagn?

Tack!

• Svar på tråden Tips på restauranger och sevärdheter i Köpenhamn
  • nurken

Jag skulle inta ta med vagn till köpenhamn alls. Men nu ska ni åka så jag har några småtips.
    Om ni gillar kött är jensens böffhus ett tips. Finns på några olika ställen i stan.
    Gå annars ner till nyhavn och sätt er ute där det finns en mängd olika restauranter och kaffeer där. Brukar vara prisvärt. Gillar man vegetariskt så finns Rizz razz. kan vara svårt att hitta till men gott. fråga om vägen i någon kiosk. De flesta köpenhamnsbor vet var det är.

kläder är jag sämre på. Illum finns ju på huvudgatan och har bra utbud men är lite dyra.
    Söstrerna Grene är ett skul tips massor med billiga bra saker. Men lämna make med barnvagn utanför. Det är trångt där inne.

Hoppas ni får en trevlig tur.
    Förresten Tivoli får ni ju inte missa.

• Nature child
    nurken skrev 2009-07-08 22:12:37 följande:
    Jag skulle inta ta med vagn till köpenhamn alls. Men nu ska ni åka så jag har några småtips.Om ni gillar kött är jensens böffhus ett tips. Finns på några olika ställen i stan. Gå annars ner till nyhavn och sätt er ute där det finns en mängd olika restauranter och kaffeer där. Brukar vara prisvärt. Gillar man vegetariskt så finns Rizz razz. kan vara svårt att hitta till men gott. fråga om vägen i någon kiosk. De flesta köpenhamnsbor vet var det är. kläder är jag sämre på. Illum finns ju på huvudgatan och har bra utbud men är lite dyra. Söstrerna Grene är ett skul tips massor med billiga bra saker. Men lämna make med barnvagn utanför. Det är trångt där inne.Hoppas ni får en trevlig tur.Förresten Tivoli får ni ju inte missa.
    Tack för tipset om Riz Raz, hittade adressen på nätet och åt lunch där. Blev ingen "finmiddag" alls, för bökigt med lillprinsen
  • nurken

Nature child skrev 2009-07-18 23:21:08 följande:

Tack för tipset om Riz Raz, hittade adressen på nätet och åt lunch där. Blev ingen "finmiddag" alls, för bökigt med lillprinsen
    Kul att ni gillade Riz Raz. Det är verkligen en höjdar lunch där.
Svar på tråden Tips på restauranger och sevärdheter i Köpenhamn