• Mamma till gullungen

Treåring som hostar mycket.

Min son har hostat i några veckor nu och jag börjar fundera på om det kan vara något fel.Han är inte förkyld utan han hostar bara och det är på nätterna och på morgonen som han hostar,han kan hosta på dagen också men det är väldigt lite han hostar på dagarna.Han var förkyld för två månader sen och då hade han hosta men den försvann efter två veckor och sen nu för några veckor sen började han hosta igen.Det är nästan som en skällande hosta eller vad jag ska säga det är svårt att förklara men jag tycker det låter hemskt när han hostar och ibland så vaknar han till och med och är ledsen för att han inte kan sova ordentligt.Ska jag åka iväg med han till doktorn eller ska jag försöka att ge han hostmedicin?Någon mer som har haft barn som har hostat mycket?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-22 07:06
    Nu äntligen kan min son sova en hel natt utan att vakna av att han hostar så mycket.Han har vart hos sin pappa i en vecka och då försvann hostan så jag är lite rädd för att han ska vara allergisk mot djur med tanke på att vi har djur och hans pappa har inga djur och när han är hos sin pappa så försvinner hostan.Jag uppdaterar när jag har vart iväg och kollat om han kan vara allergisk mot djur eller om det bara var en vanlig hosta.

• Svar på tråden Treåring som hostar mycket.
  • katrina

Jag tycker du ska kontakta vårdcentralens läkare. Min flicka fick förkylningsastma i den åldern, och tydligasta symtomet var långvarig hosta - särskilt nattetid. Hostmedicin ger sällan effekt och inte på långvarig hosta vad jag vet. Hoppas det går bra!

• Fridayyy

uppdatera och berätta hur det gick, våra barn gör likadant, men frågade på vc och här i Boråstrakten var det tydligen nåt som gick, nåt segdraget. Men jag fattar inte när hostan ska gå över..

• Mamma till gullungen

Jag tror att det var en förkylning som inte ville bryta ut för i torsdags så ringde min syster hon passar han i några dagar och sa att han var förkyld och hon hade också blivit förkyld.Men jag ska ner till vc och kolla ifall det kan vara något annat än en vanlig förkylning som har brutit ut.Han har hostat i några veckor och jag kan inte ge han någon hostmedicin för det hjälper inte mot den hostan som han har fick jag reda på av min Bvc sköterska så det skulle jag undvika att ge han.Jag uppdaterar nästa vecka och berättar vad dom sa.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Min son har oxå hosta väldigt ofta

• gulliguld

hej, läser att ni har varit med om samma problem som vi.

la precis ut samma fråga!
    Min dotter på 1 år ha en retlig hosta på nätterna och de va längesen hon va förkyld.

Fick du något svar på vc när du gick dit??

Tycker så synd om henne som ligger och hostar och inte får sova! :(

/ tack på förhand!

• sleepygrodis

Min dotter har också hostat länge. bara torrhosta, hon är inte förkyld eller så. Läkare har kollat henne, men hittade inget fel. Både han och de på sjukvårdsupplysningen sa att det kan vara allergi. Har nu gett henne Clarityn och det har blivit lite bättre, men inte helt bra.

Svar på tråden Treåring som hostar mycket.