• notliketherest

pappor/semester

hej
    jag undrar om ni samarbetar bra med barnens pappor nu i semestertider?
    vill de ta hand om och leka med bebis?
    Min sambo blir typ sur nästan jämt när han ska vara med sonen, tycker väl att det är mitt jobb.
    han har semester och jag är ju mammaledig.
    om han har hand om bebis en längre stund klagar han på att han inte kan laga mat och göra annat samtidigt.
    han inser inte att jag vart själv i 5 månader och gjort mat til honom varje dag och städat plockat tvättatmm.
    blir så less, kan aldrig slappna av, han står och trampar med sonen runt mig när han har honom. så himla stressande..

• Svar på tråden pappor/semester
  • Silverkatten06

Och vad svarar han när du frågar varför han håller på så?

• Ova

Det låter tufft, men i din situation hade jag nog åkt bort en sväng och lämnat honom ensam och därmed tvingat honom att ta ansvar.
    Själv jobbar jag halvtid 2 av sambons 4 semesterveckor och då har han ansvar över hem och barn. Vår tjej är 7 månader och i september kommer han att vara pappaledig på heltid.

• notliketherest

det är synd om honom hela tiden. amdra pappor behöver inte göra nåt hemma tror han varken sköta barn ell hem...

• Ellabus

Du kanske kan åka iväg själv någon dag, med någon kompis (om det är möjligt pga amning osv..?). Då har han inget annat val än att fixa saker och ting på egen hand.

Jag tror att min sambo fick mycket större förståelse för vad det det innebar att vara föräldra"ledig" när han själv hade varit det ett tag. För vår del var det verkligen bra för förhållandet att han var hemma. Vår son var då 7 mån. Har ni inte redan planerat att han ska vara hemma så kanske ni kan fundera över det?

• Ova

Du kan få skicka honom på uppfostringsläger hos mig så kommer han att vara tacksam och uppskatta dig efteråt :)

• HeleneG

Ge honom en spark i baken. Det är helt oacceptabelt.

• Ellabus
    notliketherest skrev 2009-07-08 21:49:21 följande:
    det är synd om honom hela tiden. amdra pappor behöver inte göra nåt hemma tror han varken sköta barn ell hem...
    Men tycker han innerst inne att det är rätt? Han måste ju se att ditt "jobb" aldrig tar slut... Prata med honom, på allvar (när sonen sover kanske).
  • notliketherest

alltså han gör en del grejor om jag tjatar. han fattar ej själv inte ens om köket är överfullt med disk,
    jag blir då gnällig.
    han blir sur.
    orkar ej, tjafsa mer vareviga dag

• mammamoo

oj...va aj känner igen mej.. min sambo verkar tro att det är rena barnleken å va hemma å va föräldraLEDIG... har en tvååring å en 10 veckor.. hinner knappt gå på toa känns de som..

han åker å tränar å sitter vid datorn.. verkar nästan besvärad över att behöva leka.. han gör absolut inget här hemma.. påfrestande för relationen..

men ja vet inte.. snart tar tålamodet slut..

va säjer din sambo när du pratar me han?

• notliketherest

han blir bara arg.
    det går inte att prata me honom.
    han gör ALLT här hemma.
    Inget hade funkat utan honom.
    han är en hjälte enligt honom själv,

Svar på tråden pappor/semester