• Hexx

Ni som hyrt er bröllopsklänning....

Hur går det till och vad kostar det?
    Hyr man dem per timme eller per dygn? Vad kostar det på ett ungefär? Jag förstår att det är väldigt olika, men jag funderar på om det blir lika dyrt att köpa den...
    Måste man tvätta den efteråt?
    Vad händer om man spiller ner den med mat eller vin?

• Svar på tråden Ni som hyrt er bröllopsklänning....
  • Meli

Jag hyrde, tror den kostade 1800. Det var per dygn, så man lämnade in den dagen efter. Jag tog en liten föräkring, för eventuellt spill. Men behövde inte tvätta den efteråt. (Jag köpte en slöja för att ha som minne)

Det är kanske dyrt att hyra, men det kostar mindre än att köpa, och det var såååå skönt att bara åka och lämna in den dagen efter, slippa tvätta, spara och förvara den, eller försöka sälja den.
    Det är ju inte som förr, att ens barn vill ärva den precis, så jag förstår inte vad man ska med den till.

Hon som jag hyrde den av, berättade att många som köper (de sålde med) ringde några dagar efter sina bröllop för att fråga om de ville köpa tillbaka dem, men det gjorde de ju inte.

De hjälper dig att mäta och sy in den om det behövs.

• Melmis

KÖP!!! Helt klart. Jag köpte min, en Sincerity Bridal, den kostade 6900:- Sen när allt var klart sålde jag den för 5900, hur bra som helst. Och jag tvättade min i tvättmaskinen, vände ut och in på den och körde på. För den hade blivit väldigt skitig nere längs kanterna. Det var en rejäl chansning kan jag säga att slänga in den i tvättmaskinen men det gick hur bra som helst. Den såg ut som ny och behövde inte strykas eller nåt:)

• Norpan81

Jag hyrde min, kostade ca 4000 kr. vi hämtade den på morgonen innan vi åkte till frisören och sen lämnade en vän tillbaka den dagen efter. Toppenbra!

• ullisg79

Jag tänkte hyra min men sen fick jag höra att den endast kostade 3200 kr så då köpte jag den istället. Bild finns i mitt galleri inder vårt bröllop!

• korfu08

JAg köpte en klänning som bara varit uthyrd en gång och den blev omsydd och för den fick jag ge 4000 kr och det var precis en sån jag ville ha och det var skönare att köpa den än att hyra den som jag först tänkt och som skulle kostat 5500 kr

• Remco

Har ni några bra adresser för att hyra bröllopsklänning i Stockholm ? Vi har varit på Jamik (Huddinge), Bröllopskällan (söder) och Bröllopsbutiken (St Eriksgatan).

• jenn06

hyrde kosta 5000kr, hämta den torsdag lämna måndag/tisdag. Dem tvätta den så smutsen behövde jag inte vara orolig för. :)

Den skulle ha hostat 35000 att köpa & då hade jag inte råd.

• Liljekonvaljblomman

Min skulle kostat 3900 kr att hyra för en helg och då ingick INTE slöja, underkjol mm

Köpte en på Blocket sen för 1700 kr och då ingick slöja och garderob

• Helena o Mattias

Jag köpte tyg för 1000:- o tog ett mönster från min "gamla" balklänning o kontakta gymnasieskolans Hantverksprogram Dräkt o Design o bad en tjej där sy upp, hon tog 1500:- för jobbet, så allt som allt 2500:- tycker de är rimligt. Fick en jättefin klänning o den är helt unik, finns ju ingen som har en likadan. Så mitt tips är att kolla med någon som kan sy upp en klänning till billig penning.

• Roxter

Åh!! Jag måste bara rekomendera! En vän köpte över internet i god tid innan en klänning från Kina. Hon knappade in sina mått, valde modell och fick hem ett paket på posten en UNDERBAR klänning. Kvalitén var helt otrolig och det var detaljer på klänningen som var helt otroligt vackra, vilket hantverk! Hon såg verkligen ut som en prinsessa i den och det kostade 1500 kr!! Hon resonerade som så att är den inte bra så kunde hon sälja den på blocket (eftersom det kändes som en chansning att köpa den på nätet). Men den såg ut att ha kostat det tiodubbla och man trodde att hon skämtade när hon berättade. Vet tyvärr inte vad det var för hemsida men det går säkert att söka sig fram till. De hade tydligen alla sorters balklänningar och bröllopsklänningar. Nu har jag redan gift mig, annars skulle jag lätt göra likandant.

• Mullbär

Om det är dyrt att köpa klänning beror ju helt på vad man är ute efter... Jag köpte min klänning för typ 350kr (lyckades pricka in med rabatt) ordpris låg kanske på 6-700.. Den kan jag använda vid fler tillfällen också :)

• Betty Boop
    Mullbär skrev 2018-06-03 15:56:32 följande:

Om det är dyrt att köpa klänning beror ju helt på vad man är ute efter... Jag köpte min klänning för typ 350kr (lyckades pricka in med rabatt) ordpris låg kanske på 6-700.. Den kan jag använda vid fler tillfällen också :)

Tråden är 9 år gammal! Jag hoppas att TS har hittat sin bröllopsklänning...
  • Mullbär
    Betty Boop skrev 2018-06-03 21:26:22 följande:
    Tråden är 9 år gammal! Jag hoppas att TS har hittat sin bröllopsklänning...
    Hoppsan! Hatar hur lätt det är att fiska upp gamla trådar när man tittar under rubrikerna.. Sorry sorry.
    Ts kanske tillomed hunnit gifta sig en andra gång haha :D
Svar på tråden Ni som hyrt er bröllopsklänning....