• CinnamonGirl

Incheckning på hotell?

Är lite novis på det här med hotell och att bo på sådana... {#lang_emotions_embarassed}

Många har incheckning vid 14- eller 15-tiden. Men jag behöver väl inte vara där precis då den tiden då incheckningen kan börja? Hur sent kan man komma utan att meddela ankomsttiden i förväg?

Someday my ship will come in, but with my luck I'll be at the airport.
  • Svar på tråden Incheckning på hotell?
  • Edelmissen

har hotellet hemsida kan du kolla upp vilka tider disken är bemannad.

Oftast kan man checka in så fort rummet är städat tills personalen har slutat för dagen.

Jag tror dom bara blir glada om inte alla checkar in på en och samma gång. Tänk på att det oftast kan bli en kö när alla ska checka ut samtidigt. Kan vara smart att checka ut lite tidigare.

• karinagumman

vet att det fanns en "sista"tid på ibis där vi brukar bo.. tror man skulle ringa o uppge bokn.nummer om man blev senare än den tiden... men det är säkert hemskt olika på olika hotell...
    vi ska även bo på ett av stf´s vandrarhem i sommar och de har endast receptionen bemannad mellan 17-20 tror jag det var...

• hotten

ofta skall man meddela om man kommer efter kl 18, (alltingen vid bokningen eller ringa å meddela, man kan då behöva ge sitt kreditkortsnummer så de kan ta betalt ifall du inte dyker upp alls, dvs om du inte redan betalat i förväg ändå)

ofta frågar de redan vid bokningen när mankommer så det vet på ett ungefär..

men kolla hotellets hemsida eller ring å hör med dem , för olika hotell kan ha olika krav.

• CinnamonGirl

Vill förmodligen checka in efter tidigaste incheckningstid, men inte så jättesent, typ 18-19 på kvällen...

• CinnamonGirl
    karinagumman skrev 2009-07-10 20:43:37 följande:
    och imorgon ska jag checka in... älskar "mitt" sthlms hotell... alltid samma glädje..
    Roligt att du hittat ett du trivs med!
  • mrs holiday
    CinnamonGirl skrev 2009-07-09 12:10:51 följande:
    Vill förmodligen checka in efter tidigaste incheckningstid, men inte så jättesent, typ 18-19 på kvällen...
    Det är nog säkrast att du hör av dig till hotellet och talar om era sena incheckningsplaner. Scandic har t ex som krav att om man checkar in efter 18.00 så ska man lämna sitt kontokortnummer som säkerhet.
Svar på tråden Incheckning på hotell?