• majblomman80

Varför hickar bebisen hela tiden??

Hej!

Börjar bli orolig. min bebis hickar hela tiden.
    Igår när jag gick o la mig hickade den, sen vakande jag vid tre av enorm hicka, sen vid 7 imorse hickade den igen...? Varför hickar den så mkt? Är det några yttre omständigheter som påverkar hickandet, är det ngt jag gör? Mår den inte bra?

• Svar på tråden Varför hickar bebisen hela tiden??
  • Rumpetroll

Hihi.. bebisen sväljer väl fostervatten för snabbt, ivrig kanske. Min bebis hicka mycket innan, men nu i v.40+3 så hickar hon knappt mer.

• SigVill

Den övar sig att andas, tränar mellangärdet!!! Är gravid med mitt andra barn i v 36+3 och bebben hickar dag som natt!! Kan vara rätt irreterande ibland...

Kan känna det extra mycket om jag ätit något sött, då dricker bebisen mer fostervatten och så kommer hickan sedan...

Inget att oroa sig för fullt normalt att bebisen hickar mer eller mindre!!

• majblomman80

Ok, jag började bli orolig att jag är stressad så jag stressar den lille..Man vet ju själv hur jobbigt det är med hicka...Shit, vad glupska dom måste vara på vatten...

• nurse

Och sen säger vissa sägner att flickor hickar mer än pojkar... ;)

• majblomman80

jaha!! hihihi

Men detk an ju inte va nyttigt för dom att hicka sådär...

• murranmutt

När jag väntade min andra son hickade han i stort sett varje dag och flera ggr om dagen :)

• mia maria

Jag är i v 31 o min bebis hickar oxå mkt - iaf mkt oftare än jag minns att sonen gjorde!

• majblomman80

ok, då behöver jag kanske inte ora mig så mkt över det väldiga hickandet då! Hoppas det avtar så man får sova lite.....

• Sessilou

Som de andra skriver är det inget farligt.
    har själv en mycket hickande liten krabat i magen och det kan vara nog så irriterande ibland=)

Less is more=)
  • balasana

Precis, hicka är inte farligt. Vår lilla tös i magen hickar också flera gånger om dagen, ibland hoppar hela magen. Hon hickar extra mycket när jag ätit något sött - gulligt!!

• buffybus

min son hicka massor.. det forts även rätt mkt när han var född också.. han fick alltid hicka t.ex om man fick honom att skratta lite.. hehe jätte sött..

André ska bli storebror i Juli-09
  • Lilla Prussiluskan

Min BM och läkare sa att bebisar hickar eftersom de tränar lungorna så.

• Flyssel

När jag väntade sonen minns jag att jag tyckte han hickade jämt! Alltså var och varannan timme. Han kom ut i välmående skick och fortsatte hicka lika ofta
    Den här gången känner jag det kanske 4-5 gånger per dag och jag är i vecka 23.

• mumlan73

den hickar för att den tränar på att andas genom att svälja fostervatten, så det är inte som det på något sätt är glupsk på fostervatten, den tränar bara på att andas så att den ska klara ett liv utanför magen sen.

• Yizza
    nurse skrev 2009-07-09 10:05:05 följande:
    Och sen säger vissa sägner att flickor hickar mer än pojkar... ;)
    Jasså... Det stämde ju verkligen här iaf min dotter hickade jätte mkt i magen och har fortsatt med det sen hon kom ut också
    Vart ska det där huset?
Svar på tråden Varför hickar bebisen hela tiden??