Inlägg från: köttbullelydnad |Visa alla inlägg
  • köttbullelydnad

Anmäla

Har anmält. Ringde 114 och gjorde min anmälan. Fick förklara i detalj vad som hände (inga skador på min hund då jag stod emellan, men det var 5:e ggn den rabiata hundj*veln kom utfarandes med tänderna före på allmän gata och ägaren bara stod och skrattade) och sedan var det klart. Efter ca 5 veckor kom ett brev där det stod att utredningen var nerlagd pga att inget brott begåtts...

• köttbullelydnad

Bara nyfiken skrev 2009-07-09 09:46:32 följande:

Det var oprovocerat...min tik tittade inte ens dit...hon fick bitsår över nosen men som tur va inget allvarligare och kommer förmodligen inte leda till veterinärkostnader men om så ska ägarna stå för den...min hund bet inte tillbaka utan försökte ta till flykt.Ägarna var ute och såg allt och förnekar antagligen inte det som hände....känns bara som att en markering vore på plats, man kanske inte ska ha en så opålitlig hund lös ens på trädgården? Har hört att hon varit på andra hundar oxå men det kan ju vara rykten...
    Alla attacker, skador eller ej, ska anmälas. Annars betyder det att vi accepterar det som sker...
  • köttbullelydnad

Bara nyfiken skrev 2009-07-09 09:51:46 följande:

Det var just den tanken jag hade.....nu var det inga skrattande ägare men ändå, när hunden tilloch med tar sig ut ur trädgården...
    Även om åklagaren inne hos polisen skulle välja att lägga ner ärendet, som i mitt fall, så kanske ägarna (trevliga eller otrevliga) får sig en tankeställare om att kanske fixa bättre stängsel runt sin tomt. Det är aldrig trevligt att bli polisanmäld.
  • köttbullelydnad

Strikt hundägaransvar innebär ju faktiskt att man ska se till att sin/ hund/ar inte kan komma ut ur trädgården om den/de nu ska gå lös/a där.

Svar på tråden Anmäla