• Hjärtat längtar

S U S E N skrev 2009-08-25 09:07:33 följande:

Hej hej...grattis till alliop som det går framåt för =)Här står det still....denna månaden har vi haft semester och "gjort det" hela bövla månaden, men mensen kom ändå i söndags...precis på dag 32 som det ska (eller inte, om jag får bestämma) Vi kommer ju ingenstans mer med landstingen förrän jag fyllt 25 och det är i april 2010 =( supertråkigt att vänta....o sen är det väl kö....eller hur ligger det till egentligen nu när vi börjat våran utredning? Jag vet ju inte ens vad dom ska göra i nästa steg, men det måste vara något stort eftersom det finns åldersgräns på det hela....eller så e dom bara töntiga...Lycka till i fortsättningen!
    Varför är det åldergräns, är det för att det gäller IVF eller är det fortsatt utredning??
    Finns det inget annat landsting i närheten du kan vända dig till?
  • Hjärtat längtar

Har Bim i morgon men hoppas så innerligt på att ingen mens kommer, samtidigt som det egentligen känns omöjligt att JAG skulle kunna vara gravid.

• Hjärtat längtar

BIM +2, ingen mens. fast å andra sidan har jag oregelbunden mens så det behöver inte betyda nånting. I morgon får jag grav-test som jag har beställt.

S U S E N skrev 2009-09-04 18:37:21 följande:

För mej står det ganska still. Vi satsar på att "mysa till det" varje dag denna månaden. Håller väl tills nån av oss har mycket på jobbet =) Men vi hoppas på att lyckas med detta. Det hjälpte ju inte att vi "mös till det" NÄSTAN varannan dag förra månaden så då satsar vi på NÄSTAN varje dag denna månaden.Retar mej fortfarande inte på att dom inte kan göra mer för mej innan jag fyllt 25...jag menar jag fyller det i april. Vad gör några månader för som? För mej gör det sååååå himla mycket.....Hoppas att allt går bra för er alla =)
    Vad jobbigt det måste kännas att det står still för er! och det är ju kanske inte lönt att vända sig nån annanstans. Verkar vara en bra strategi att mysa NÄSTAN varje dag! Jag har väntat en månad nu på att få en tid för utredning men inte fått nån än, så det är väl bara att vänta.
  • Hjärtat längtar

Vi har väntat flera månader på att få en tid till utredning och när de väl ringer säger de att man måste försökt i 2 år om man inte har fyllt 25!!!!!
    Så sjukt!
    Jag fyller snart 23, vi har vart gifta i 3 år och ihop i 7 år(ni kanske fattar att vi verkligen längtar efter barn)
    och så ska vi behöva vänta ½ år till innan utredning bara för att vi BARA har försökt 1½ år! Jag blir så arg och ledsen!
    kunde de inte sagt det tidigare så hade vi gått till privatklinik för längesen.

• Hjärtat längtar

hemlighetsfull 84 skrev 2009-09-10 19:59:09 följande:

Ja sånt är ju jätte tråkigt. Men ställde de er i kö nu då eller hur gjorde dem? Sa dem inget när du ringde dem förra gången? När man ringde första gången fick man svara på en massa frågor om hur länge man hade försökt och hur länge man levt i hop m.m. Vet att jag ringde och kollade efter 1 år om vi kunde få hjälp med då bad de oss återkomma för att ställa oss i kö när vi försökt i 1 1/2 år.Hur ska ni göra nu då? Ska ni vända er privat istället?
    Nej, jag vet inte om vi ställdes i nån kö, det tror jag inte. Första gången jag ringde frågade de nästan ingenting bara tog mitt telefonnummer och sa att de skulle ringa om 1-2 månader. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, vi hoppas att vi får komma tidigare till en annan klinik som inte ligger så långt ifrån, men de säger alltid -ring om en månad igen. För dem har tydligen väldigt fullt upp.
    Hur länge har ni försökt då?
  • Hjärtat längtar

ett tag sen jag var här nu....men... vi har fortfarande inte fått komma på utredning pga 2 årsgränsen. Men däremot har jag fått Pergotime!! En bit på väg, hoppas verkligen det kommer hjälpa!

Svar på tråden barnlöshetutredning part 2