• annsedi

barnlöshetutredning part 2

Jag hittade också hit... På vår babyfront inget nytt...

• annsedi

Idag tar jag min tredje Pergotimetablett... Av fem. Någon som har erfarenheter av Pergotime här?

• annsedi

Har något färgade flytningar, är låg o obeskrivligt trött... Har inte plussat så mensen kommer väl vilken dag som helst. Jag har rätt oregelbunden mens så jag vet inte exakt BIM. Åt ju Pergotime denna månaden och sedan har vi "gjort det" efter konstens alla regler! Varannan dag sa läkare, och vi löd varesig vi var trötta, osugna eller inte "hade tid". "Plikten" tar ju liksom charmen ur det hela...

• annsedi
    lotie skrev 2009-09-05 12:07:11 följande:
    vi har kommit fram till att vi bara kan försöka oktober på hela hösten=(.. denna månaden får vi inte sexa innan för han ska lämna spermaprov sen pluggar han på distans och är borta både novembers och decembers ägglossning. Hur gör man när man är mitt i en utredning då? kan de vänta lite med mediciner och behandling eller åker vi ut ur systemet och få börja om? Är livrädd för det nu.. kommer aldrg gå oktober när vi känner press att det är enda chansen=(
    Ni får göra som när mig man låg ute och jobbade?! Jag åkte till honom! 25 mil - enkel resa! :-P
  • annsedi
    neamange skrev 2009-09-14 10:55:38 följande:
    var på KK i onsdags. Allt ser bra ut, gjorde vul, ser bra ut.. Min sambos ser bra ut.. Tog även cellprov. Men ett jävla tjat,om att jag kan gå ner i vikt, 5 kilo till att börja med. Jag kunde gått nånannanstanns och slippa betala 300 spänn, för att nån ska säga att jag är tjock. Jag blir så ledsen. Jag försöker, men har ingen vidare motivation, och den höjds inte efter det. Läkarjävel. Bara för att hon är så smal och har barn. Ledsen. tappat sugen helt. Dessutom vet jag inte om jag är kär i min sambo längre. Jag vet ärligt inte. Och så går vi hos KK. Tar nånannans plats. Men jag vet ärligt inte vad jag ska göra. Någon som har erfarenhet av separationer?! Så från den ena skiten till den andra. Alltid är det nått.Ska ringa KK första dagen på min nästa mens,och så ska de spola med kontrast och se så att inget motar de små liven.. men får se vad jag gjort av alla mina tankar tills dess. kanske är det så att det inte är vi, att det inte ska vara jag och han. och det är därför det inte blir några barn. Ska jag se det som ett tecken!?hjälp! mår inge bra som ni ser...nog om mig.GreenGal, jävla skit BM du måste pratat med! Kunde dom väl ha sagt?! Arg man blir på sånt!! Du skällde på dem va?! Fan, sånt kan ju knäcka folk, som redan är sköra! usch!! Härligt AnnSedi! om inte berget kommer till dig, får du ta dig till det!! :Dnu ska jag ut på läger med skolan, utanför Kinna. Sova i vindskydd, usch i denna kylan. Är inte pepp alls! ta hand om er!
    neamange - Utan att veta särskilt mycket om dig så kan jag tänka mig att situationen ni befinner er i kan få dig att tvivla på dina känslor! Jag känner igen det själv... Man är SÅ inne i det här med "förökandet" så man glömmer av varför man gör det! För ni vill väl ha barn för att ni tycker om varandra?! Under mina två Pergokurer har vi haft sex varannan dag - varesig vi vill eller inte! Upphetsande så man nästan smäller av! Man tar ju själv, mer eller mindre omedvetet, på sig skulden för att det inte blir någon bebis... Och då är det väl inte ett dugg konstigt ifall känslorna svalnar?! Tänk efter varför ni ville ha barn från början! Försök hitta på saker som får dig att må bra - helst ihop med din man... Lycka till.
  • annsedi

Är idag på dag 22 efter avslutad Pergokur nr 2. Än så länge ingen mens... Gjorde grav.test igår och det visade negativt. Min läkare vill att man hör av sig när man fått mens eller tre veckor efter kuren... Jag får väl ringa honom. Vet inte om jag vågar hoppas?! Man blir ju så besviken...

• annsedi
    annsedi skrev 2009-09-23 09:00:34 följande:
    Är idag på dag 22 efter avslutad Pergokur nr 2. Än så länge ingen mens... Gjorde grav.test igår och det visade negativt. Min läkare vill att man hör av sig när man fått mens eller tre veckor efter kuren... Jag får väl ringa honom. Vet inte om jag vågar hoppas?! Man blir ju så besviken...
    Fortfarande ingen mens. Men läkaren var inte på plats denna veckan, så jag ska avvakta över helgen...
  • annsedi

Färgade flytningar... Då kommer mensen imorgon (självklart eftersom jag har heldag i skogen med hundklubben!)... Kan jag då inte få ha åtminstone EN period utan att ha sån he-vetes mensvärk?!?!?! Värken påverkar mig i vanliga fall och ännu mer nu när besvikelsen blir större för varje månad...

• annsedi

S U S E N skrev 2009-09-28 15:28:08 följande:

Hur gick det? Kom mensen? Hoppas inte det =)
    Jojomän, mensen kom - "som ett brev på posten"! :-/ Och nu har jag ätit min tredje Pergokur... Imorgon går vi på "samlagsschemat"!
Svar på tråden barnlöshetutredning part 2