• lotie

barnlöshetutredning part 2

Hej Får jag vara med här?

Är "bara" 86 :a har ju hela livet på mig.. men spelar ingen roll om något är fel då går det inte om tjugo år heller...

Vi är på elfte försöket haft ett MF i vecka 9...De misstänker att jag haft endometrios sen 8 år tillbaka...

Ringde till KK och fick efter nån dag hem ett formulär med frågor som vi fyllde i och sen två veckor efter ringde de och bokade tid för spermaprov den 16 September. Jjag ska ringa så fort min mens satt igång för att ta hormonprov på dag 21..så fort de har provsvaren kallas vi till ett första möte...Är igång iaf men kan ju ta evigheter innan man får provsvaren...

Vi har ju lyckats en gång det är lite hopp men känner två som bara fick ett barn och kunde inte bli gravid igen tänk om mitt MF var det enda barnet.. det skrämmer mig lite..

• lotie

vi har kommit fram till att vi bara kan försöka oktober på hela hösten=(.. denna månaden får vi inte sexa innan för han ska lämna spermaprov sen pluggar han på distans och är borta både novembers och decembers ägglossning.
    Hur gör man när man är mitt i en utredning då? kan de vänta lite med mediciner och behandling eller åker vi ut ur systemet och få börja om? Är livrädd för det nu.. kommer aldrg gå oktober när vi känner press att det är enda chansen=(

• lotie

Efter 1 ½ timme kom de på att de hade glömt bort mig.=( Men nu har jag iaf lämnat blodprov och urinprov. Nästa vecka skickar de hem både mitt och mannens svar sen blir vi inte kallade till första mötet förrän i januari..en hel evighet är det..Men pga att mannen är borta november december kan vi inte försöka förrän i januari men kommer ju ta tid om det blir tabletter eller titthål sen..så kär nog dröja innan det blir barn...därför har

Vi har nu planerat in en resa på två månader i februari-mars till New york , Hawaii, nya zeeland och Malaysia så vi ska tänka på nåt annat och göra drömresan innan barnen (om det nu blir några)eftersom det stå stilla nu. Känns jätte roligt att få göra det tillsammans och både är färdigpluggade då med så blir en paus innan jobblivet. Så i värmen där borta hoppas jag vi ska kunna göra barn när vi inte är "stressade" =)man måste fortsätta leva...fast det känns som att livet har stått stilla i ett år nu...

En fråga bara hur räknar ni om ni missar att försöka en månad räknar ni inte med den i den totala försökstiden..eller är det en fördel eller nackdel att räkna med den i sjukhusvärlden?

• lotie

Hej!
    Här står det stilla väntar på provresultatet av blodprov och spermaprov som de skulle skicka hem denna veckan...

Ni som fått svar står det bara massa krimskrams eller har de skrivit exakt vad som är fel.?
    Vad har ni haft för fel om det är spermierna som de e fel på?
    Blir det alltid IVF om det är fel på killens spermier eller kan man göra något åt det? Hur lång kö är det på ivf?

Vad ska man hoppas på att det är fel på proverna å det lätt kan lösas med någon medicin eller att allt e bra men vi ändåså inte kan få barn?

• lotie

Åh det står bara stilla mensen kom inatt en vecka för sent igen=( och de skulle skicka hem svaren om en vecka har gått två nu.=( Ingen läkartid förrän januari så långt borta..

Har funderat mycket på min misstanke om endometrios. De sa för ett år sen att om jag inte blivit gravid inom 6 månader så skulle jag få göra en titthål. Men sen blev jag ju gravid men fick missfall men nu har det gått ytterligare ett halvår. När jag ringde för utredning så nämnde jag detta att de lovat det och frågade om jag fick göra titthål snart då sa de att om det är en del av utredningen gör de det sen. men det kommer ju dröja evigheter innan jag får göra det. Så har ringt idag till kk de ringer upp halv elva igen. Så ska jag säga att de lovade mig titthål och jag vill göra den nu. Tycker inte ni med att jag borde få det? Någon annan som gjort titthål i sin utredning? Vet ni om man ska äta mediciner efter eller om man får försöka direkt igen?

Igår berättade min storasyster att de ska börja försöka på en till efter nästa sommar.. jag höll på att dö hon blir gravid på en dag har två barn redan. Hon tyckte jag skulle vänta å försöka tills dess så vi kunde få samtidigt blir så himla sur på henne jag sa att det kan jag inte planera har du väl märkt.. Då sa hon bara men man får ju tänka så mna inte är gravid en sommar. Alla kan inte det vi blir överlyckliga om vi överhuvudtaget blir gravida.

• lotie

JAAA=))
    Jag ringde och en en gång har de glömt oss. Mannens spermier var helt normala och de sa att han var fertil. Mina provsvar var inget stort avvikande men hon kunde inte säga exakt men sa det såg bra ut och att vi står uppskriva att få en kallelse snart och förmodligen tid i november redan=) Åhh Så det kan vända snabbt=)

• lotie

De trodde det var nästa steg i utredningen eftersom allt detta var bra . men är nog väntetid på det ändå. men underbart att få en tid att se fram emot snart=)

Svar på tråden barnlöshetutredning part 2