• hemlighetsfull 84

barnlöshetutredning part 2

Hej
    Har flyttat så det är fullt upp. Ska läsa ikapp så fort jag hinner Hoppas att det går bättre för er än mig i bebisverkstaden. Här kom mensen som vanligt.

• hemlighetsfull 84

Hej alla!
    Hur går det för er?

Här har börjar man komma i ordning i det nya huset :) Fattas ju bara en liten som ska väsnas också :(
    Vi har fått läkartid den 3 september för att veta vart vi ligger till... Man hoppas på det bästa i alla fall. Eller att man kan få någon hjälp i alla fall. Känns bara som en evighet dit jue!

• hemlighetsfull 84

Vad kul jag och du! Hoppas på att allt går bra!

• hemlighetsfull 84

Jag måste bara skriva av mig lite. Jag tror jag har fått fnatt. Eftersom vi har försökt så länge nu så har man mer eller mindre inte brytt sig så mycket runt BIM längre. Jaja det blir inget i alla fall....

Men denna månaden är jag som tokig. Jag är bombsäker på att jag är gravid ena stunden den andra är jag jätte besviken på både att det inte tagit sig och mig själv för att jag hoppas så in i bomben den tredje är jag bara ledsen och nedstämd. Jag blir galen! Varför just denna månaden. Det började med att jag precis 7 dagar efter tänkbar ägglossning fick rosa flytningar som höll i 2 dagar. tredje dagen på kvällen var det blod men inget på tampongen morgonen efter och sedan lite brunt på pappret idag. BIM är på fredag alltså. Jag har alltid spottings några dagar innan mens med aldrig så rosa flytningar och blod så tidigt innan. Nästan som kroppen bara gör så för att den vill göra en besviken när man får mensen... Usch vad trött jag blir.

Tack för jag fick skriva av mig lite

• hemlighetsfull 84

skruttibangbang 79
    Ja det är jobbigt att man måste vänta så länge. Vi fick också vänta så länge plus att vi trodde vi fick vänta tills efter deras semester. Men vi fick bli glatt överraskade om fick göra proverna innan semester och nu väntar vi på svar.

• hemlighetsfull 84

susen... Ja det är trist att behöva vänta. Varför har de då inte åldergräns på 25 hela vägen... Inte för att man vill att de ska ha det men jag tycker det låter lustigt att man ska behöva vänta mitt i utredningen. Har man väl börjat så vill man ju ha klartecken vad som är fel och om det går att återgälda. Om man sedan behöver vänta med Ivf så kan man ju ta det då för då vet man ju i alla fall att det är det som behövs.

Här är det bara en vecka kvar till våran första läkartid. Hoppas att de har funnit något som vi kan arbeta vidare med... Jag själv börjar misstänka att jag har lågt progrestrion eller vad det nu heter...

• hemlighetsfull 84
    skruttibangbang79 skrev 2009-08-27 17:21:57 följande:
    Det gick fantastiskt bra! Våra provsvar var jättebra - både blodprover o spermaprover. Vi skall bara ha lite tur trodde hon. Men nästa månad görs en kontrastspolning av äggledare o sen kan det bli tal om insemination.
    Skönt att proverna var bra. Slipper du knappra tabletter och sånt då?
  • hemlighetsfull 84

Hej
    Vi var ju hos läkaren förra torsdagen. Fick väl i våra ögon ganska positiva besked... Eller vad man ska säga.

Sambon hade lite för få sperma men dem som fanns var väldigt bra och precis som de skulle
    Jag hade som jag redan innan misstänkte för lågt progrestrion så det kan ju vara anledningen till att det inte tagit sig. Det finns fel hos oss både men som läkaren sa bara vi får igång min ägglossning så finns det goda möjligheter :) Det känns så skönt att få höra. Så nu blir det pergokur nästa cykel så får vi hoppas på att det gör susen. Hoppet är på topp igen känns så skönt och väldigt inspirerande till att mysa till att ordentligt nästa månad :)

• hemlighetsfull 84

neamange

Ja visst intalar man sig massa saker och sen inbillar man sig själv en liten stund att man tror på det man intalar sig när man igentligen inte tror på det ett skit....

Jobbigt med vovven din. Det gör du rätt i att umgås med henne idag. Vill inte ens tänka på när våran vovve ska försvinna. Är hon gammal är har hon blivit sjuk?

• hemlighetsfull 84
    Hjärtat längtar skrev 2009-09-09 16:02:33 följande:
    Vi har väntat flera månader på att få en tid till utredning och när de väl ringer säger de att man måste försökt i 2 år om man inte har fyllt 25!!!!! Så sjukt! Jag fyller snart 23, vi har vart gifta i 3 år och ihop i 7 år(ni kanske fattar att vi verkligen längtar efter barn) och så ska vi behöva vänta ½ år till innan utredning bara för att vi BARA har försökt 1½ år! Jag blir så arg och ledsen! kunde de inte sagt det tidigare så hade vi gått till privatklinik för längesen.
    Ja sånt är ju jätte tråkigt. Men ställde de er i kö nu då eller hur gjorde dem? Sa dem inget när du ringde dem förra gången? När man ringde första gången fick man svara på en massa frågor om hur länge man hade försökt och hur länge man levt i hop m.m. Vet att jag ringde och kollade efter 1 år om vi kunde få hjälp med då bad de oss återkomma för att ställa oss i kö när vi försökt i 1 1/2 år.
    Hur ska ni göra nu då? Ska ni vända er privat istället?
  • hemlighetsfull 84

Jag tror som annsedi. Man är inne i allt och blir besviken månad efter månad och så glömmer man bort varandra mitt i allt. Har inte ni precis flyttat också? Det bruka svalna av känslorna i vårt förhållande här hemma och mitt i allt det så ska man mer eller tvinga sig att mysa vid rätt tidpunkter. 2 månader sen vi flyttade och nu börjar ordna till sig igen. Man börjar prata lite mer och så vidare. Är ni inte inne i någon svacka precis nu? Vet din sambo hur du känner?

• hemlighetsfull 84
    Hjärtat längtar skrev 2009-09-13 23:30:11 följande:
    hemlighetsfull 84 skrev 2009-09-10 19:59:09 följande: Nej, jag vet inte om vi ställdes i nån kö, det tror jag inte. Första gången jag ringde frågade de nästan ingenting bara tog mitt telefonnummer och sa att de skulle ringa om 1-2 månader. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, vi hoppas att vi får komma tidigare till en annan klinik som inte ligger så långt ifrån, men de säger alltid -ring om en månad igen. För dem har tydligen väldigt fullt upp. Hur länge har ni försökt då?
    I maj hade vi försökt i 2 år. Ja det förstår jag att de andra klinikerna har fullt upp ifall kk inte tar emot någon... Jag ska hålla tummarna för att ni får tid snart :)
  • hemlighetsfull 84
    lotie skrev 2009-09-21 17:02:23 följande:
    Efter 1 ½ timme kom de på att de hade glömt bort mig.=( Men nu har jag iaf lämnat blodprov och urinprov. Nästa vecka skickar de hem både mitt och mannens svar sen blir vi inte kallade till första mötet förrän i januari..en hel evighet är det..Men pga att mannen är borta november december kan vi inte försöka förrän i januari men kommer ju ta tid om det blir tabletter eller titthål sen..så kär nog dröja innan det blir barn...därför har Vi har nu planerat in en resa på två månader i februari-mars till New york , Hawaii, nya zeeland och Malaysia så vi ska tänka på nåt annat och göra drömresan innan barnen (om det nu blir några)eftersom det stå stilla nu. Känns jätte roligt att få göra det tillsammans och både är färdigpluggade då med så blir en paus innan jobblivet. Så i värmen där borta hoppas jag vi ska kunna göra barn när vi inte är "stressade" =)man måste fortsätta leva...fast det känns som att livet har stått stilla i ett år nu... En fråga bara hur räknar ni om ni missar att försöka en månad räknar ni inte med den i den totala försökstiden..eller är det en fördel eller nackdel att räkna med den i sjukhusvärlden?
    Jag tror att jag skulle ha räknat med den. Vi har i alla fall räknat med de fåtal gångerna varken sambon eller jag orkat just de rätta dagarna...
  • hemlighetsfull 84

Hej hej

Här var det förhoppningsvis äl igår så vi mös till att. får se om jag kan få sambon på humör ikväll igen han verkar svårflörtad för en gång skull..... När han inte ska vara det hmmm...

Annars var han lite gullig i måndags och sa att jag har starka föraningar om att det kommer ta sig denna månaden... Det brukar han inte säga bara så där rakt ut så vi får väl hoppas på att han har rätt...

Hur går det för er susen?

• hemlighetsfull 84
    lotie skrev 2009-10-06 10:51:12 följande:
    JAAA=)) Jag ringde och en en gång har de glömt oss. Mannens spermier var helt normala och de sa att han var fertil. Mina provsvar var inget stort avvikande men hon kunde inte säga exakt men sa det såg bra ut och att vi står uppskriva att få en kallelse snart och förmodligen tid i november redan=) Åhh Så det kan vända snabbt=)
    Vad kul lotie! Grattis :) Vad sa de om titthålop... då? Skönt att inte behöva vänta :)
  • hemlighetsfull 84

Vad tråkigt annsedi!
    Visst är det roligt med det där samlagsschemat... börjar bli lite små trött på det nu :)

• hemlighetsfull 84

Vi har väl inget uttalat schema så men försöker i alla fall varannan dag eftersom vi vet att sambon har få men bra spermier. var tredje dag känns alldeles för sällan och varje dag är jag rädd att det inte hunnit bildas tillräckligt många rackare.. :) vet inte riktigt hur det funkar men de säger väl det att de ska bli mys lite mer sällan när det är så eller har jag fått det om bakfoten?

Svar på tråden barnlöshetutredning part 2