• AlexandraK

Via sensitive = SKIT!

Är det bara jag som tycker detta tvättmedlet är värdelöst?!

När vi fick vår dotter ville vi vara försiktiga med starka tvättmedel och sköljmedel. Köpte Via Sensitive. Men fläckarna går ju inte bort!!!
    Bajsfläckar, mjölkfläckar, matfläckar osv osv.

Min man hade tagit på sig parfym. Tröjan luktade fortfarande parfym när den var tvättad och torr!!

När började ni använda "normalt" tvättmedel igen?

• Svar på tråden Via sensitive = SKIT!
  • Cara Mia

Vi använde vanligt tvättmedel redan från början med dottern. Inga problem alls...

• redneck girl

funkat bra med det åt oss.använder lite olika.köp fläckbortagnings medel och ha på fläckarna först.sen kan man inte ha bajs liggande,då är det väldigt svårt att få bort.direkt i maskinen el i blöt.

• lalasmama

samma här.. har använt vanligt tvättmedel..
    till just fläckar vill jag tipsa om Vanish Gel, superbra!!

• Ninni76

När jag fick min förste tvättade jag oxå hans kläder med parfymfritt m.m...som, du skriver så fungerade det inte speciellt bra...
    Med min sista har jag använd tvättmedlet o. sköljmedel som jag alltid haft och det har fungerat super. (Jag har inte tvättmedel o. sköljmedel som luktar starkt)Hon är nu 2 år och har inga allergier

• Jojo 85
    AlexandraK skrev 2009-07-09 11:21:57 följande:
    Är det bara jag som tycker detta tvättmedlet är värdelöst?! När vi fick vår dotter ville vi vara försiktiga med starka tvättmedel och sköljmedel. Köpte Via Sensitive. Men fläckarna går ju inte bort!!! Bajsfläckar, mjölkfläckar, matfläckar osv osv. Min man hade tagit på sig parfym. Tröjan luktade fortfarande parfym när den var tvättad och torr!! När började ni använda "normalt" tvättmedel igen?
    det ända jag märkt inte går bort är bajsfläckarna.. så jag har lärt mej att skölja nerbajsade kläder med hett vatten på direkten. har ju inte testat med annat tvättmedel.. men tror ändå det skulle bli gult kvar.. jag har nämligen testat att ta på fläckborttagningsmedel på bajsfläckarna som inte gck bort..
  • Virrpirr

Vi har aldrig kört med nåt specialtvättmedel utan det vanliga parfyrmerade.

Hade min bebis börjat få eksem hade jag testat parfymfritt...

• straw2008

Vi tvättar med vanligt via o ariel ibland skona, parfym i massor alltså !

Till mina bh.ar o annat lyx använder jag mitt rosa tvättmedel från victorias secret.

• Oneesan

Jag är allergisk mot parfym och måste använda parfymfria tvättmedel och jag har samma upplevelser som du angående sensitive. Men jag har för mig att Coop Änglamark och Neutral är de som fungerat bäst på fläckar även om det inte är optimalt.

Arigato
  • lalasmama
    straw2008 skrev 2009-07-09 11:28:36 följande:
    Vi tvättar med vanligt via o ariel ibland skona, parfym i massor alltså ! Till mina bh.ar o annat lyx använder jag mitt rosa tvättmedel från victorias secret.
    vad är det för speciellt me det tvättmedlet? speciell parfym?
  • AnneElliot

Tvättar med Via Sensitive och är nöjd. Uppfattar inte att det är mer fläckar som går bort med "vanliga" tvättmedel. Men de blir ju klart MER fläckar på kläderna med barn, och andra typer av fläckar än när man inte hade barn. Tex banan är ju hemskt. Likaså ketshup eller choklad.

Men jag tycker att detta alternativ är bättre än att tvätta med ett medel som är starkare och ibland oxå luktar parfym. JAG vill välja min parfym, inte lukta som ett tvättmedel!! Tvättmedel med parfym sätter sig ju "på kroppen" på barnen så att de doftar som tvättmedelt, det tycker jag är hemskt.

Min väninna som tvättar med parfymerade tvättmedel säger sig inte känna lukten av tvättmedlet, hon tar den för självklar och det tycker jag är läskigt!

Anledningen till att jag tvättar med tvättmedel som är oparfyrmerade och allergivänliga är för att det känns bäst och för att det verkligen har fungerat - min dotter fick problem med utslag, men har de inte i samma utsträckning när vi väljer detta tvättmedel.

• inze

Vilket Via pratar ni om? Jag har alltid använt "stora" paketen med Via och har allt mer övergått till Sensitive då vi fått mer allergier i familjen. Jag har då aldrig märkt att det skulle vara sämre än det med parfym. Däremot gillar jag inte de små paketen med Via som inte känns som samma sak (har ingen aning om vad som skiljer om det nu gör det).

• AnneElliot

Använder omväxlande även Neutral - beror på vem som handlar... ;)

• Jojo 85

Jojo 85 skrev 2009-07-09 11:26:05 följande:

det ända jag märkt inte går bort är bajsfläckarna.. så jag har lärt mej att skölja nerbajsade kläder med hett vatten på direkten. har ju inte testat med annat tvättmedel.. men tror ändå det skulle bli gult kvar.. jag har nämligen testat att ta på fläckborttagningsmedel på bajsfläckarna som inte gck bort..
    kan tillägga att vi använder flytande tvättmedel.
  • AlexandraK

Jag tvättar bajskläder direkt eller kögger dom i blöt. Låter aldrig dom bara "ligga"...

• johandra

Tvätta med skona parfymfri så ska du se att du får rent tvätten. Det är ett riktigt bra tvättmedel (men ta inte det flytande för det luktar apa efter ett tag). Bebisbajs måste dock tvättas av direkt antingen i maskin eller med varmt vatten,annars försvinner det aldrig...

utöver detta så har vanish verkligen hjälp oss behålla en hel del kläder..känns lite så där bara att dra på en massa kemikalier men vad ska man göra när barnen vill äta själva redan från LÅG ålder? Vi hade blivit ruinerade utan denna uppfinning!

Som sköljmedel har vi faktiskt comfort sensitive. Dom bytte receptet på skona för nåt år sen och efter det så började det lukat unket om tvätten..men nu funkar det fint!

Jag är oxå allergisk mot tvättmedel och har därför alltid kört med parfymfritt,,dessutom förstår inte jag heller varför man vill gå omkring o lukta tvättstuga?Man har ju så många andra dofter på sig ändå med allt man använder

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
Svar på tråden Via sensitive = SKIT!