• Haxme

barnet knorrar ?

Har en pojke med 6 veckor som knorrar så konstigt. Han vrider sig och låter som han vore hård i magen. Men han bajsar normalt.Jag helammar och kör semper magdroppar och 1gg/dag miniform. Han vill helst ligger på magen hela tiden. Han hitter ingen ro. Är detta normalt eller vad har min lille vän?

• Svar på tråden barnet knorrar ?
  • norgesessan

Min dotter knorrar när hon bajsar...Nu nör hon har börjat med lite smaksiar knorrar hon liiite mer, men är inte hård i magen.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Lilla Lycka

Min dotter knorrar rytmiskt när hon ska sova, om vi nu menar samma ljud. Det kan vara ganska högt i början för att sen bli svagare. Hon knorrar sig till sömns så att säga.

• Nuit

Samma här. Vår son på sex veckor knorrar sig också till sömns. Jag upplever det nästan som att han har lite svårt att komma till ro när han ska sova på kvällarna. Första nattpasset knorrar han inte, men sen när han får mat och ska somna om vid halvtre- tretiden börjar knorrandet.

• Calas

Här knorras det också. Sonen är 9 veckor. Från början höll han på jättelänge och högt varje kväll när han skulle sova i sin säng, aldrig på dagen när han sov i vagnen. Detta störde allas nattsömn. Men det har blivit mkt bättre nu. Nu knorrar han bara lite ibland. Verkar som att han kommer till ro bättre nu :)

• snakequeen

Våran 3 månader knorrar alltid på morgonen och det är alltid enbart på morgon. han har alltid gjort så, och jag vet inte varför.
    Det kan vara lite smått irriterande ibland faktiskt.
    När man själv inte får sova så länge bara för att han ska ligga halv sovandes och knorra och vrida och vända på sig:)
    Men det är väl kanske hans sätt att "vakna" jag vet inte..

• Josgirl

Jag har en 2 veckors som knorrar på natten, men det leder aldrig till gallskrik så jag tolkar det inte som något negativt. Ibland funkar det att låta henne knorra en stund så blir hon tyst, men ibland märker man att det blir mer och mer och då tar jag upp henne och erbjuder bröstet...

Har inte fått någon kläm på vad knorret betyder än, så denna tråd är intressant

• Sultana

Jag har en 7 veckors kille som knorrar och låter mkt i sömnen, detta stör min sömn. Vaknar flera ggr av hans ljud :)

• GrönaDruvan

Våran son kan knorra hela natten i sömnen om han är bajsnödig! På morgonen kommer det.. som tur är så händer detta inte så ofta, för det är väldigt jobbigt att lyssna på, speciellt eftersom han inte kan ligga still heller.

• Ann Lee

Vår kille (snart 11 mån) är en riktig knorrbebis. Han knorrar, stånkar och stönar i tid och otid trots att han mår bra, har gjort så sedan han föddes, även i sömnen
    Folk tror jämt att han ska bajsa men han låter så när han anstränger sig och ska t.ex. plocka upp leksaker med mera.

• AnniPanni

Och här knorras det numera när det är sovdags Hon ligger och knorrar sig själv till sömns..precis som storasyster på 5år fortfarane gör. Kändes rätt självklart att oknorrande syrran skulle få eget rum och knorrfiorna få dela

• Snart vår tur

Här knorrar o stånkas det oxå, min tjej är snart 6 veckor.

• TittiBoppe

hihi då är man inte ensam då, min dotter är också en liten knorris.. hon blir 8 veckor på lördag. Storebror lät inte alls så men hade andra ljud för sig på nätterna.

Hon knorrar innan hon ska bajsa och ibland när hon behöver rapa eller så har hon nåt annat lite mer hjälplöst ljud för sig och då är det lite kräkvarning på rapen..

Kan också ha massa knorrande för sig innan hon vaknar ordentligt. Så det verkar kunna bero på olika saker, ibland verkar hon knorra bara "för att".

Benjamin 12/2 -07 och Sheyla 16/5 -09
Svar på tråden barnet knorrar ?