• Du och jag är Miraklet

Hur känns ett kejsarsnitt?

Och hur går det till? om det är planerat?

• Svar på tråden Hur känns ett kejsarsnitt?
  • Bobbenn

DEt känns ingenting ont men du känner hur dom rycker och sliter i dig vilket är helt sjukt egentligen

Mitt sn itt var iofs inte planerat men jag var iaf vaken.

Dom sätter bedövning och kateter sen får du ett stort grönt skynke över dig typ, dom väntar tills du inte känner något från midjan ner sen skär dom och sist syr dom ihop

22/3-08 föddes mitt livs stora kärlek
  • Du och jag är Miraklet

ok, måste man ha kateter osv?? Hur får man bedövningen?! Gör inte den väldigt ont?!

Tycker det känns jätte läskigt..

• Sol Angelica
    Du och jag är Miraklet skrev 2009-07-09 15:25:01 följande:
    ok, måste man ha kateter osv?? Hur får man bedövningen?! Gör inte den väldigt ont?! Tycker det känns jätte läskigt..
    Du måste ha kateter för att dom inte ska skada urinblåsan. Är ju  väldigt nära där dom öppnar upp en.

Bedövningen kändes inget alls. Och jag är superpipig annars.. {#lang_emotions_tongue_out}
    Jag fick spinalbedövning. Så dom stack en nål in mellan ryggkotorna och bedövade mig från brösten och neråt. Kände inte ett dugg. Det kändes väldigt tryggt och ska jag ha fler barn, då blir det snitt igen.
  • hellohanna

Sol Angelica skrev 2009-07-09 15:39:38 följande:

Du måste ha kateter för att dom inte ska skada urinblåsan. Är ju  väldigt nära där dom öppnar upp en. Bedövningen kändes inget alls. Och jag är superpipig annars.. Jag fick spinalbedövning. Så dom stack en nål in mellan ryggkotorna och bedövade mig från brösten och neråt. Kände inte ett dugg. Det kändes väldigt tryggt och ska jag ha fler barn, då blir det snitt igen.
    Jag fick också spinalen vid mitt akutaKS. Helt lovely tyckte jag, att komma in till förlossningen efter 10 timmars jobbiga värkar (andra barnet) och sen få en spruta i ryggen så hela kroppen domnade bort, gott

Jag hade inga problem efter mitt KS heller, mådde superbra
  • Bobbenn
    Du och jag är Miraklet skrev 2009-07-09 15:25:01 följande:
    ok, måste man ha kateter osv?? Hur får man bedövningen?! Gör inte den väldigt ont?! Tycker det känns jätte läskigt..
    Japp du måste ha kateter, vart tar annars urinen vägen då du inte kan kissa på låång tid

Bedövningen sätts i ryggen som en EDA och den känns inte alls. Man blir bedövad först

Det var superläskigt..
    hellohanna skrev 2009-07-09 15:43:35 följande:
    Sol Angelica skrev 2009-07-09 15:39:38 följande: Jag fick också spinalen vid mitt akutaKS. Helt lovely tyckte jag, att komma in till förlossningen efter 10 timmars jobbiga värkar (andra barnet) och sen få en spruta i ryggen så hela kroppen domnade bort, gott Jag hade inga problem efter mitt KS heller, mådde superbra
     Håller med. Efter 47 timmars värkar va jag ganska spak. Skrek om att dom skulle skära ut ungen
    22/3-08 föddes mitt livs stora kärlek
  • Hanna36

det är sjuk känsla! man känner ingen smärta, men du känner allt de gör med dig, men dte gör inte ont.. man känner hur de drar å sliter, klipper och skär... {#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_money_mouth}

~ Mamma till 3 goingar ~
  • parvati

Jag tyckte det kändes som magmassage

• lisen88

för mig var de så att jag fick en urinkateter några timmar innan snittet skulle läggas
    sen blev de en bedövning som som satte mellan koterna. de kändes men de gjorde inte ont... sen känner man hur hela kroppen från magen ner till tårna nästan bara försvinner..

du kan läsa min förlossnings berättelse om du vill. gå in på min blogg som jag har på profilen

• Den lilla onda

MAn känner verkligen inget. Vill inte skrämma Ts men mitt akutsnitt gick inget vidare. Så plötsligt är en läkaren i nr 2 (fick jag reda på efter operationen) två andra lägger tryck för att stoppa blödningen från livmoder, märkte bara att de bökade runt lite.

Till ts mitt snitt var en ovanlighet, de flesta går bra. Lycka till!

Svar på tråden Hur känns ett kejsarsnitt?