Hur känns ett kejsarsnitt?
Och hur går det till? om det är planerat?
Och hur går det till? om det är planerat?
DEt känns ingenting ont men du känner hur dom rycker och sliter i dig vilket är helt sjukt egentligen
Mitt sn itt var iofs inte planerat men jag var iaf vaken.
Dom sätter bedövning och kateter sen får du ett stort grönt skynke över dig typ, dom väntar tills du inte känner något från midjan ner sen skär dom och sist syr dom ihop
ok, måste man ha kateter osv?? Hur får man bedövningen?! Gör inte den väldigt ont?!
Tycker det känns jätte läskigt..
Sol Angelica skrev 2009-07-09 15:39:38 följande:
det är sjuk känsla! man känner ingen smärta, men du känner allt de gör med dig, men dte gör inte ont.. man känner hur de drar å sliter, klipper och skär...
Jag tyckte det kändes som magmassage
för mig var de så att jag fick en urinkateter några timmar innan snittet skulle läggas
sen blev de en bedövning som som satte mellan koterna. de kändes men de gjorde inte ont... sen känner man hur hela kroppen från magen ner till tårna nästan bara försvinner..
du kan läsa min förlossnings berättelse om du vill. gå in på min blogg som jag har på profilen
www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b115354.html
när jag blev snittad
MAn känner verkligen inget. Vill inte skrämma Ts men mitt akutsnitt gick inget vidare. Så plötsligt är en läkaren i nr 2 (fick jag reda på efter operationen) två andra lägger tryck för att stoppa blödningen från livmoder, märkte bara att de bökade runt lite.
Till ts mitt snitt var en ovanlighet, de flesta går bra. Lycka till!