• Fruganjohansson

Ramlade gravid i v14

Idag när jag var ute med hunden, halkade jag till i mitten av en kulle o föll framlänges o gled en bit, tror jag bara tog i med händerna, minns inte riktig. Kan det ha skadat barnet på något sätt?

Får inte tag på min BM då dom har semesterstängt, och på det andra stället har dom teltid 8.00 på morgonen. Ska ringa imån igen, men man är juh så orolig :(
    Jag tror inte jag har ont nånstan i magen, känns som jag inbillar mej bara att jag känner av nåt.

Va tror ni?

• Svar på tråden Ramlade gravid i v14
  • Lundby87

ring sjukvårdsupplysningen på 1177

• Mom2006

Ring till gyn akuten och hör med dem

• lia76

Det brukar inte vara någon fara.
    Och i vecka 14 är barnet så litet och inbäddad i livmodern och moderkakan så de klarar det mesta.
    En jag känner ramlade och landade pladask på magen då hon var ute med hunden då hon var runt vecka 30.
    Barnet klarade sej fint.

Men är du rolig så tycker jag du ska ringa gynmottagningen eller VC.

1177 brukar kunna ge råd också och eventuellt boa in en tid så du kan få komma in och göra ett UL.

Min syster blev påkörd då hon cyklade då hon var i vecka 20.
    Hon åkte upp till akuten efteråt och fick göra ett UL för att kolla så allt var bra.
    Hon blev inte påkörd då jätte allvarligt, men tillräckligt at thon åka omkull och fick stora blåmärken på ena armen och låret och rumpan.
    Men bebis hade klarat sej fint

• Fruganjohansson
    lia76 skrev 2009-07-09 15:58:38 följande:
    Det brukar inte vara någon fara. Och i vecka 14 är barnet så litet och inbäddad i livmodern och moderkakan så de klarar det mesta. En jag känner ramlade och landade pladask på magen då hon var ute med hunden då hon var runt vecka 30. Barnet klarade sej fint. Men är du rolig så tycker jag du ska ringa gynmottagningen eller VC. 1177 brukar kunna ge råd också och eventuellt boa in en tid så du kan få komma in och göra ett UL. Min syster blev påkörd då hon cyklade då hon var i vecka 20. Hon åkte upp till akuten efteråt och fick göra ett UL för att kolla så allt var bra. Hon blev inte påkörd då jätte allvarligt, men tillräckligt at thon åka omkull och fick stora blåmärken på ena armen och låret och rumpan. Men bebis hade klarat sej fint
    Va skönt o höra =) blir lite lugnare nu =) o självklart är det kö på 1177:P
  • redneck girl

av att bara ramla brukar inget hända.de ligger väl inbäddade.men som sagt är du väldigt orolig ring.

• Fruganjohansson

Så nu har jag pratat med en.. hon sa att eftersom det är i v14 så ligger livmodern såpass långt ner att det ska mycket till att det ska hända något allvarligt, så nu är jag lättad =) tack för era snabba svar! =D

Svar på tråden Ramlade gravid i v14