• mammatillenbebis

Jag blev gravid med hjälp av Bisolvon!

Vill härmed skänka lite hopp till er som försökt ett tag... Vi försökte bli gravida i nästan ett år och jag började bli desperat som så många andra. Vi hade sex varje dag runt ägglossningen, jag använde ägglossningsstickor och provade Apiforce. Lite av varje med andra ord. På elfte försöket blev jag äntligen gravid, och jag åt då Bisolvon-tabletter. Självklart kan jag inte säga att det var dem som avgjorde, det kan ha varit en tillfällighet, men vem vet; kanske var det Bisolvon som hjälpte mig. Ett litet tips bara. Allt är ju värt att prova när man längtar ihjäl sig..!

• Svar på tråden Jag blev gravid med hjälp av Bisolvon!
  • LilleStrumpa

Vad är bisolvon tabletter för något? och vart köper man dom?

• Lillstrumpa79

Apotek gissar jag. Slemlösande vid hosta. Visste dock inte att det fanns som tabletter.. Bra - flytande smakar uuäääck
    Mrs Ma skrev 2009-07-09 16:35:38 följande:

Vad är bisolvon tabletter för något? och vart köper man dom?
  • Lillstrumpa79

Mrs Ma
    Vissa tror att den slemlösande effekten även kan sätta sig "där nere" & på så vis underlätta för sperman att ta sig fram. Jag vete katten men det kan vara värt att prova..

• LilleStrumpa

ja absolut.. vi har inte försökt så länge men jag är ändå otålig =) längar så mycket efter att bli gravid.. hur länge åt du dom innan det hände då?

• Lillstrumpa79

Mrs Ma skrev 2009-07-09 16:42:16 följande:

ja absolut.. vi har inte försökt så länge men jag är ändå otålig =) längar så mycket efter att bli gravid.. hur länge åt du dom innan det hände då?
    Jag har inte provat, det var ts Ville svara då hon inte var inloggad - sorry för förvirringen
  • LilleStrumpa

nej det gör inget :) såg bara på apotekets sida att man bara skulle äta den vid tillfällig hosta.. så jag trodde inte att man kunde äta den en längre tid.. tack för svaret iaf :)

• Emmy84
    mammatillenbebis skrev 2009-07-09 16:34:24 följande:
    Vill härmed skänka lite hopp till er som försökt ett tag... Vi försökte bli gravida i nästan ett år och jag började bli desperat som så många andra. Vi hade sex varje dag runt ägglossningen, jag använde ägglossningsstickor och provade Apiforce. Lite av varje med andra ord. På elfte försöket blev jag äntligen gravid, och jag åt då Bisolvon-tabletter. Självklart kan jag inte säga att det var dem som avgjorde, det kan ha varit en tillfällighet, men vem vet; kanske var det Bisolvon som hjälpte mig. Ett litet tips bara. Allt är ju värt att prova när man längtar ihjäl sig..!
    Men hur länge ska man äta de eller är det som med apiforce typ att man äter de från första mensdagen och sen slutar till Äl? Eller är det vid Äl man ska äta de kanske?
  • LilleStrumpa

hörde av någon att man ska börja 3 dagar innan Äl och ät en vecka till sen efter det.. bästa effekten va om båda parterna åt det.. vet inte om detta stämmer men det verkar vettigt

• Emmy84

ja de e klart låter troligt. Men frågan är ju hur många man ska ta om dagen? jag är lite rädd så att mixtra med kroppen.

• mammatillenbebis

Bisolvon finns receptfritt på Apoteket, så det är inga "farliga" piller det handlar om. Jag minns inte den exakta doseringen, men jag följde det som stod på paketet. Om jag minns rätt började jag ta dem ett par dagar innan ägglossningen och fortsatte ca en vecka. Min partner tog inga tabletter.

Svar på tråden Jag blev gravid med hjälp av Bisolvon!