• Anonym

kom ni i era gammla kläder efter andra barnet?

Ni som har fött två barn kom ni i era gammla jeans & tajta käder efter det?
    Kom ni ner till eran normal vikt igen?
    Hur uppfattade ni kroppen efteråt,var den som efter det första barnet eller vart det mycket skillnad efter andra?

Skriv jätte gärna en rad om ni kom ner till samma vikt & om ni kom i samma kläder igen.
    Är lite orolig att jag inte ska bli som efter första barnet i kroppen ,trivdes så fruktansvärt bra med mej själv då
    Tänker mycket på etta eftersom jag redan gått upp 11kg i vecka 24 & tänker på överskotts hud som kan bli när man går ner igen osv osv .. mycket tankar. HORMONER! {#lang_emotions_tongue_out}

Så skriv gärna en rad ,oavsätt vikt osv.. Smal som stor!

• Svar på tråden kom ni i era gammla kläder efter andra barnet?
  • Lottis77

Jo, visst kan jag ha mina gamla kläder (gick upp från 50 till 68-69) efter andra barnet. Men hur de sitter är en helt annan femma. Magen är inte direkt platt längre trots att jag tappat allt utom 3 kg. Mina tajta byxor kan endast användas med lång löst sittande topp annars ser det löjligt ut.

• Anonym

Hej jo då kommer i mina kläder. Gick upp ca to kg med båda, vilket jag tappade på en gång efter, kläderna kunde jag ha då gravidmagen dratt ihop sig igen. Lycka till

• Anonym

Kan fortfarande inte ha mina gamla kläder efter första graviditeten.. har gjort allt (förutom pulverbantat då jag har en gammal ätstörning i botten) men väger fortfarande som när jag kom hem från bb för mååånga år sedan. Så hur det blir efter andra barnet törs jag inte ens tänka på. Men än har jag inte gått upp något (vecka 10).

• Anonym

Jag är smalare nu efter två barn än jag varit tidigare. Har slutat med allt socker och äter nyttigt. Gick upp 30 kilo med andra barnet men nu åtta månader senare har jag gått ner allt plus 10 kilo till. och då har jag ändå en störning på ämnesomsättningen som gör det svårare för mig att gå ner i vikt.

• Garderobshylla

Ja, visst gör jag det!
    Jag får på mig mina allra tajtaste jeans, men det ser inte så fint ut, magen väller ju över kanten. Den har ju inte dragit ihop sig helt än så den är ju inte som innan man fick första barnet liksom, men det ska den bli!

EFter första barnet rasade jag i vikt och blev smalare än innan. Men med andra barnet upplever jag att det var svårare att gå ner. Jag har dock varit lite slappare i motionen och så så det kan ju vara en del i det hela. Men nu är Minsta Sju månader och jag har snart kommit ner i vikten jag vägde innan jag blev gravid.

• 060810

Jag kom i mina vanliga kläder redan på bb efter både första och andra barnet! :)
    Jag gick upp 5 kilo med dottern (vägde 4411 gram i v. 38+2) och med sonen gick jag upp 4 kilo (vägde 3475 i v. 38+3).

Jag har haft tur med att komma i mina gamla kläder så snabbt. Nästan pinsamt att åka hem i kläder man hade innan man blev gravid liksom.

Jag har slappare hud nu på magen och höfterna ska vi inte prata om, de är enorma, men får ändå plats i mina gamla byxor (strl. 40).

Nu när sonen är 15 mån så har jag tyvärr gått upp lite igen, var nere och vände på 62 kilo men det var inte så trevligt så nu väger jag 68 till mina 172 cm, rätt okej och trivs med det! :)

• Anonym
    060810 skrev 2009-07-10 12:00:31 följande:
    Jag kom i mina vanliga kläder redan på bb efter både första och andra barnet! :)Jag gick upp 5 kilo med dottern (vägde 4411 gram i v. 38+2) och med sonen gick jag upp 4 kilo (vägde 3475 i v. 38+3).Jag har haft tur med att komma i mina gamla kläder så snabbt. Nästan pinsamt att åka hem i kläder man hade innan man blev gravid liksom.Jag har slappare hud nu på magen och höfterna ska vi inte prata om, de är enorma, men får ändå plats i mina gamla byxor (strl. 40).Nu när sonen är 15 mån så har jag tyvärr gått upp lite igen, var nere och vände på 62 kilo men det var inte så trevligt så nu väger jag 68 till mina 172 cm, rätt okej och trivs med det! :)
    Det var väl ett gott tecken {#lang_emotions_smile}
    Då är vi kanske lika stora ungefär kroppsligt,innan jag vart gravid nu med tvåan alltså.
    Jag är 168 cm ca ,och vägde runt 66-68kg när jag vart gravid med andra.
    Vägde oxå runt 62kg & låg kvar där e bra tag men gick sedan upp.
  • 060810

Haha, ja så kan det kanske vara.
    Jag låg med länge kvar på 62 kilo men gick sen fort upp de 6 kilona och jag undrar var jag fick dem ifrån, men de kom smygande när sonen började på dagis.. :p
    Kanske mer tid till att slappa nu och därför gick jag upp.. :p

• MrsHolly

Jag födde mitt andra barn för 10 dagar sedan och idag testade jag ett par vanliga jeans och till min förvåning kan jag använda dem och knäppa dem. Jag har inte vägt mig än så jag vet inte vad som hänt där. Åkte på havandeskapsförgiftning så en del kilon var vätska som jag kissade ut i ett par dagar efteråt kändes det som ;)

• vic4

Efter första barnet, ja.
    Efter andra och tredje, nej, gick upp ca 7 kg varje graviditet men gick sen upp 10 kg efter andra t.ex.

NU, efter fjärde har jag rasat i vikt och väger snart mindre än någonsin! Först ca 20 kg minus under graviditeten och sen har jag rasat 15 kg till. Barnet är 2½ månad.
    Har fått köpa en helt ny garderob!

• Anonym

Ja, kommer i kl'äderna. Väger 3kg mindre än före första barnet, gick upp 23 kg med båda barnen. Magen är helt okej när jag står upp, men fortfarande krävs förbättringar sittandes (speciellt efter matintag). Tror mycket det handlar om att träna upp magmusklerna igen. Satsar även på att gå ned ytterligare några kilo i vikt. Väger nu 63kg till mina 168 cm. Kan även säga att för mig var det svårt att gå ned allt så länge jag ammade, men inget större problem efter avslutad amning. Visst vettig kost och mycket träning, men inget hysteriskt.

• Miss Maya

Jag kom i mina vanliga kläder under hela graviditeten om man bortser från magen och att jag inte kunde knäppa byxorna. Gick bara upp 7 kg och efter att hon föddes så vägde jag två kg mindre än när jag blev gravid.
    Så jag kom i mina kläder direkt, dock märkte jag att höfterna blivit lite bredare. Det syns inte, men det känns, just när jag tar på mig byxor.

• Anonym

Miss Maya skrev 2009-08-21 14:59:55 följande:

Jag kom i mina vanliga kläder under hela graviditeten om man bortser från magen och att jag inte kunde knäppa byxorna. Gick bara upp 7 kg och efter att hon föddes så vägde jag två kg mindre än när jag blev gravid. Så jag kom i mina kläder direkt, dock märkte jag att höfterna blivit lite bredare. Det syns inte, men det känns, just när jag tar på mig byxor.
    Med första eller nadra barnet??
  • Miss Maya

Första. Har bara ett.

Anonym skrev 2009-08-21 16:16:40 följande:
    Miss Maya skrev 2009-08-21 14:59:55 följande: Med första eller nadra barnet??
  • puss

japp. väger samma, samma former

jävligt läcker, mao.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Miss Maya

Förlåt, ser att du frågar om två eller fler barn i TS. Jag som är förvirrad idag. Ursäkta. Nåja. Jag återkommer när jag fött det andra. Jag kanske har en skräckhistoria att berätta då.

• Miss Maya
    puss skrev 2009-08-21 16:17:47 följande:
    japp. väger samma, samma former jävligt läcker, mao.
Svar på tråden kom ni i era gammla kläder efter andra barnet?