• Sara35

Ni som säljer på Tradera

Jag tänkte höra med er som säljer på Tradera. Vad säljer ni? För hur mycket säljer ni? Köper ni begagnat i second hand och lägger ut det på Tradera, eller säljer ni bara sånt ni har hemma och som ni inte använder längre? Hur gör ni för att tjäna pengar på det?

• Svar på tråden Ni som säljer på Tradera
  • Elli47

Jag har sålt dvd-filmer och kläder, sånt som jag inte längre vill/kan ha. Säljer inte sådär jätteofta, har väl fått ihop några tusen. Gjorde en garderobsrensning här i våras och sålde undan ungefär 10 plagg för utropspris 10-50 kr beroende på plaggets skick, märke osv.

• Teskedsmamman

Hittar jag nåt P.oP eller annat märkesaktigt på myrorna så har det hänt att jag har köpt och sålt på tradera....

Men annars är det mest barnkläder som är urvuxna och annat som jag får/hittar

☆ Mamma till 3 busiga killar ☆ Virkaholic ☆
  • Smultron ett

Tradera tar ut så höga avgifter så jag har nog mest gått back på tradera.
    Har sålt barnkläder barnprylar mammakläder och spel och filmer.

• Smultron ett

tradera är bra att handla på men inte om man vill tjäna pengar.

• Choklad och Nötter

Har bara sålt jag rensat ut hemma.

• Choklad och Nötter

Har bara sålt sånt som jag rensat ut hemma, som te x kläder, dvd-filmer, cd-skivor, prydnadsaker, tavlor och porslin. Iblad har det hänt att man köpt något men ångrat sig efter en månad och sålt då en helt ny vara.

• CinnamonGirl

Jag har mest sålt DVD-filmer, CD-skivor och böcker. En del kläder har det också blivit, mest felköp på Tradera.

Jag tycker det är ganska svårt att tjäna några större summor genom att sälja på Tradera, för de tar ju som sagt så mycket i avgift. Fast jag säljer ju hellre genom dom än slänger eller skänker bort...

Someday my ship will come in, but with my luck I'll be at the airport.
  • Tyche82

Jag har sålt kläder på tradera. Urvuxna märkeskläder. Det har gått bra, jag har fått mer pengar än jag väntat mig. Har fått mellan 65-80% av nyrpiset. På några jackor så har jag fått mer än jag gav.

• malin10

barnkläder, sådana saker, har fått bra betalt.
    kankse inte på allt men det stora hela så har vi gått med vinst :)

• straw2008

Jag säljer allt av värde jag har hemma men inte använder.

Lägger upp allt för 1 kr då kostar bara avgiften 2 kr.

• Ari Gold

Jag säljer för ca 5000 kr/månad i snitt. Vissa månader inget alls och vissa 10 000. Av det är ungefär hälften vinst.

En del av det jag säljer är mina egna & barnens urvuxna kläder eller saker men det mesta är sådant jag köpt på mig på loppisar eller outlets.

Jag köper sällan för egen del på Tradera för egen del. Men jag köper en del barnvagnar där som jag säljer vidare på Blocket. Barnvagnar är en sådan vara som de flesta vill se och klämma på innan de bestämmer sig = dvs en vara som generellt går dåligt på auktion.

Svar på tråden Ni som säljer på Tradera