• signes

sius konsulent

Hej hej!

Jag har alldelles nyss blivit erbjuden en tjänst som Sius konsulent på AMS. Tjänsten finns i en mellansvensk stad. De vill nu ha ett löneanspråk av mig, ngt som jag tycker är mkt svårt att ge. Har en 3 årig universitetsutbildning som matchar mkt väl mot detta jobb, samt rel lång erfarenhet från att jobba med "denna kundgrupp". Vad tjänar en SIUS konsulent?? Hoppas ngn kan hjälpa mig med detta!

Tack

• Svar på tråden sius konsulent
  • signes

inga sius konsulenter vakna??

• signes

enkelt förklarat är det en som jobbar på arbetsförmedlingen med att hjälpa personer som behöver extra stöd för att klara ett "vanligt jobb! I arbetet ingår både att kartlägga individen och försöka bedöma vilket sorts arbete de skulle kunna klara och samt att rekvirera arbeten till dessa. Man är sedan ett stöd både till arbetstagare och arbetsgivare. Hmm, kanske inte världsbäst förklarat.... det ä inte helt enkelt att förklara....men är du intresserad, googla på sius konsulent så finns det massor av info om detta. Det verkar vara ett intressant jobb för mig i alla fall

• Louise Hbg

Jag är nyutbildad och ska jobba med ungdomar inom aktivitetsgarantin. Jag kommer att få 21 000:- men har då inte klart mitt ex jobb ännu= inte behörig till 100%. Skulle dock gissa på för din del ca 25 000:-

Svar på tråden sius konsulent